آموزش زبان فرانسوی را از کجا شروع کنیم؟

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۰۹:۲۰:۴۴
کد خبر: ۱۱۶۲۵۸۴
آموزش زبان فرانسوی را از کجا شروع کنیم؟
در این مطلب می خواهیم به به اهمیت و منابع آموزش زبان فرانسوی بپردازیم.

به گزارش برنا، زبان فرانسه همواره از محبوب ترین زبان ها بین فراگیران و زبان آموزان محسوب می شود و از دیر باز خواهان بسیاری به دلیل موسیقی و آوای زیبایش داشته است. زبان فرانسوی علاوه بر کشور فرانسه، در کشورهای اروپایی دیگری نظیر بلژیک، سویس و کشور مهاجر پذیر و پیشرفته کانادا و اکثر کشور های آفریقایی هم استفاده می شود و از اهمیت زیادی برای مهاجرت بین فراگیران برخوردار است. چون کشوری مانند کانادا سالانه مهاجران بسیاری می پذیرد.

علاوه بر آن این زبان از قدیمی ترین زبان ها محسوب می شود و در رشته هایی نظیر فلسفه، ادبیات و حقوق از اهمیت زیادی برخوردار است و همواره بسیاری از مردم به خاطر توریستی بودن کشور فرانسه و سوییس، دوستدار آشنایی با آن هستند و از سوی دیگر دانستن آن در رزومه هر فردی جزو امتیاز بالا برای استخدام و ... دارد.

ویژگی های زبان فرانسوی و تفاوت آن با دیگر زبان ها؟

زبان فرانسوی از زبان لاتین مشتق شده است و اشتراکات بسیاری با زبان انگلیسی دارد. به طوری که اگر اندکی با انگلیسی آشنا باشید، به راحتی بسیاری از لغات را در همان بار اول خواهید فهمید. از سوی دیگر این زبان آوای بسیار شیرینی دارد و جزو زبان های موزیکال محسوب می شود و در همان جلسات ابتدایی با شناخت ترکیب های صوتی به راحتی قادر به خواندن و نوشتن آن خواهید بود. ولی از سوی دیگر گرامر، صرف فعل و جنسیت اسامی اندکی مشکل ساز است که با کمی صبر و حوصله به راحتی میتوان آن ها یاد گرفت که خود چالشی جالب برای ذهن و پنجره ای جدید رو به مقوله های مختلف در بحث زبان شناسی است.

از سوی دیگر دانستن زبان فرانسه کمک بسیار زیادی به آموختن زبان های دیگری نظیر ایتالیایی، اسپانیایی و پرتغالی می کند. چون همگی مشتق شده از زبان لاتین هستند و اشتراک های بسیاری دارند.

چه منابعی برای آموزش زبان فرانسه بهتر هستند؟

از آنجایی که این زبان هم مانند زبان انگلیسی بسیار محبوب و پرکاربرد است، برای فراگیری فرانسوی منابع و کتب بسیاری وجود دارند. برای مثال اپلیکیشن، برنامه، سی دی های صوتی، کانال های مجازی و ماهواره ای متعدد و بی شماری هستند که به آموزش این زبان می پردازند اما این ها به تنهایی کافی نیست و تاکید بر آن است که همواره این موارد مکمل های خوبی برای کلاس محسوب می شوند و بدون کلاس و معلم حرفه ای این امر امکان پذیر نیست و اگر هم یادگیری شکل بگیرد بسیار ناقص خواهد بود.

آموزش زبان فرانسوی

از کتاب های معروف و حرفه ای در بازار می توان به مجموعه کتاب های Alter Ego, Cafe Creme, Campus, Taxi, Edito و ... اشاره کرد که همگی کتاب های بسیار قوی و به روز در آموزش فرانسوی با کتاب های کار و معلم پیشرفته هستند که فراگیری این زبان نسبتا سخت را آسان و دلچسب کرده اند. به عنوان مثال وب سایت فرالن برای کلاس های آموزش آنلاین زبان فرانسه خود از کتاب های Taxi و Alter Eg استفاده می کند که از اینجا می توانید اطلاعات کامل ترین در مورد کلاس های این مجموعه به دست آورید.

از چه سنی بهتر است زبان فرانسوی را یاد بگیریم؟

بهترین سن برای آموزش زبان فرانسوی، دوران نوجوانی است. مخصوصا اگر فراگیر اندکی با زبان انگلیسی آشنا باشد. به دلیل  وجه اشتراک های آنها بسیار به امر فراگیری کمک می کند ولی اگر فردی این امر را از سنین بالاتر هم انجام دهد هیچ مشکلی ندارد و حتی درک بهتری هم از ساختار و گرامر آن خواهد داشت. فقط باید صبر و حوصله بیشتری به خرج دهند تا این زبان را حرفه ای تر یاد بگیرند. یادگیری زبان فرانسه معمولا سه الی چهار سال کلا طول می کشد.

کلاس های آنلاین فرانسوی یا کلاس های حضوری؟

آموزش زبان فرانسوی

تا جایی که آموزشگاه و اساتید حرفه ای باشند، هر دو گزینه برای فراگیری این زبان عالی است و به نتیجه خواهد رسید. از همه مهم تر این است که فراگیر در کلاس تعامل اجتماعی را هم کنار زبان یاد بگیرد. این روز ها به دلیل پاندمی کرونا، تقاضا برای کلاس های آنلاین به شدت بیشتر شده است و به همین دلیل ابزار ها و برنامه های مناسب آموزش آنلاین نیز بیشتر شده اند و رشد کرده اند و امکانات خوبی را برای برگزاری کلاس های آنلاین فراهم کرده اند. درست است که تعامل در کلاس های حضوری نسبت به آنلاین بیشتر است اما کلاس های آنلاین مزایایی مانند به صرفه بودن از لحاظ هزینه و زمان، راحتی، منعطف بودن، دسترسی به منابع با کیفیت آموزشی و ... دارند که به شدت مهم هستند.

در پایان لازم به ذکر است با آموزش زبان فرانسوی نه تنها می توانید شانس خود را برای مهاجرت و امور تجاری، تحصیلی بلاتر ببرید بلکه با فرهنگ غنی کشور فرانسه، ادبیات و فلسفه آن آشنا خواهید شد و با خلق و خو و رسوم و سنت ها و مراسم و طرز تفکر آنها هم آشنا می شوید و این خود پنجره ای جدید رو به اطلاعات و فراگیری دانش است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز