۳ عامل تاثیرگذار در قیمت سالن عقد

۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۴:۰۰:۲۳
کد خبر: ۱۱۶۳۴۰۱
۳ عامل تاثیرگذار در قیمت سالن عقد
یکی از موضوعاتی که می‌توان گفت تقریبا همه زوج‌های جوان و عروس و داماد ها به اتفاق همگی به آن در برنامه‌ریزی‌های قبل از برگزاری مراسم و جشن عقد توجه دارند، چگونگی و مقدار قیمت سالن عقد است.

به گزارش برنا، یکی از موضوعاتی که می‌توان گفت تقریبا همه زوج‌های جوان و عروس و داماد ها به اتفاق همگی به آن در برنامه‌ریزی‌های قبل از برگزاری مراسم و جشن عقد توجه دارند، چگونگی و مقدار قیمت سالن عقد است.

امروزه با افزایش نرخ تورم و همراه با این وضعیت بد اقتصادی هر روز بیشتر از روز قبل مسئله هزینه‌ها و قیمت‌ها در هر زمینه‌ای اهمیت پیدا می‌کند. در واقع فرقی نمی‌کند از چه قشری از جامعه بود، حتی باز هم برای برگزاری یک مراسم و جشن عقد و عروسی باید به طور دقیق و کامل به موضوع هزینه‌ها و قیمت سالن عقد توجه کرد و به خوبی آن را مورد بررسی قرار داد.

اگر در برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری جشن در محضر عقد به این موضوع به خوبی پرداخته نشود قطع به یقین عروس و داماد صدمات آن را بعدا مشاهده خواهند کرد. در حقیقت امروزه به گونه‌ای پیش می‌رود که می‌توان گفت اصلا نمی‌شود بدون چشم داشت به این مسئله از کنار آن عبور کرد.

برای درک بهتر این موضوع یعنی چگونگی قیمت سالن عقد های تهران و فهمیدن حد و مرزهای قیمت گذاری آن ها باید در ابتدا به عواملی که در قیمت آن ها تاثیرگذار است را به خوبی بشناسید و تفاوت ها را از هم تمیز دهید.

در واقع با بهتر شناختن این موارد و درک کلی از آن ها متناسب با بودجه خود در برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن و مراسم عروسی و عقد، می‌توانید دست به انتخابی هوشمندانه‌تر و مناسب‌تر در موضوع انتخاب یک سالن عقد بزنید. بسیاری از عوامل گوناگون اقتصادی و اجتماعی ممکن است در قیمت سالن عقد تاثیرگذار باید اما باید در نظر داشت که شناخت اصلی‌ترین آن ها است که می‌تواند مفید باشد و در برنامه‌ریزی‌های شما برای انتخاب یک سالن عقد کمک حال باشد.

سالن عقد فضای باز

موقعیت و سالن عقد فضای باز

یکی از مهم‌ترین مواردی که در قیمت سالن عقد می‌تواند تاثیرگذار باشد، موقعیت مکانی آن در شهر است. در واقع این موضوع در تمامی اصناف و شغل‌ها صدق می‌کند و می‌توان به وفور مصداق‌های آن را در سطح تهران یافت.

قیمت سالن عقد اگر در مجموعه در محله‌ها و در کل موقعیت گران‌تری باشد به طبع افزایش پیدا خواهد کرد زیرا در بسیاری از مناطق تهران محله‌های گران قیمتی هستند که داشتن یک واحد تجاری در آن ها مخارج سنگین و گزافی دارد که باعث افزایش قیمت سالن عقد فضای باز برای مشتریان نیز می‌شود.

همچنین اگر سالن عقد در منطقه‌هایی با  شعاع قیمت‌ ارزان‌تری واقع شده باشد و خرج و مخارج مجموعه در مقایسه با منطقه‌های گران قیمت، کمتر باشد باید توقع داشت که در راستای این موضوع قیمت سالن عقد با کاهش روبه ‌رو باشد.

البته ممکن است که مجموعه و سالن عقدی باشد که علی‌رغم این که در منطقه‌ای ارزان‌تر از مناطق دیگر تهران واقع شده است اما همچنان از حاشیه قیمت‌های بالاتری برخوردار باشد که ممکن است در موارد استثنایی این موضوع صدق کند؛ که در آن صورت باید انتظار داشت مجموعه و سالن عقد از امکانات زیاد و خاصی بهره‌مند باشد که قیمت گران‌تر آن را توجیه کند.

در حقیقت دیدیم که موقعیت مکانی یک مجموعه چگونه می‌تواند در قیمت سالن عقد و امکانات و خدماتی که از خود ارائه می‌کند تاثیرگذار و صد البته مهم باشد. این موقعیت مکانی یک مجموعه و سالن عقد است که در وهله اول باعث می‌شود حاشیه قیمت‌های آن تا حد زیادی مشخص شود.

تاثیر خدمات در قیمت سالن عقد

هر عروس و داماد و در کل همه‌ی زوج‌های جوان مکانی را برای برگزاری جشن عقد و عروسی خود برمی‌گزینند که از خدمات مطلوب و متناسب با سلیقه‌های آن ها برخوردار باشد.  این خدمات گاه ممکن است از حیث کیفیت مورد قرار بگیرند و گاهی از نظر کمیت.

سالن عقد فضای باز

باید در نظر داشت که یکی از عوامل مهم دیگر که در قیمت سالن عقد تا حد زیادی تاثیرگذار است و همچنین نزد عروس و دامادها اهمیت بالایی نیز دارد، خدماتی است که سالن عقد به آن ها ارائه می‌کند.

این خدمات همانطور که اشاره شد باید از نظر کیفیت و کمیت مورد بررسی قرار بگیرند. در واقع کیفیت را تا حدی می‌توان مهم‌تر از کمیت در نظر گرفت اما کمیت نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به خوبی به آن توجه شود.

کیفیت خدمات از آن جهت مهم است و در قیمت سالن عقد تاثیرگذار، که مجموعه مورد نظر و انتخابی شما ممکن است تعداد خدمات کمی ارائه کند اما از طرفی کیفیت بالایی در ارائه این خدمات وجود دارند و به خاطر همین موضوع ممکن است که سالن عقد با افزایش قیمت روبه‌رو باشد.

برای مثال یک سالن عقد ممکن است که امکانی نظیر پارکینگ اختصاصی و یا تنوع زیادی در طراحی سفره عقدهای خود نداشته باشد اما از طرفی غذاهای بی‌نظیری را به رغم آشپز حرفه‌ای خود ارائه کند. کیفیت این غذاها ممکن است تا حدی بالا باشد که نه تنها نداشتن امکانات مذکور را از نظر بپوشاند بلکه حتی باعث گران‌تر شدن قیمت سالن عقد نیز بشود.

در حقیقت در این مثال کیفیت خدمات ارائه شده باعث افزایش قیمت سالن عقد شده است و کمیت از اهمیت کمتری نزد عروس و داماد برخوردار می‌شود. همچنین ممکن است که سالن عقد دیگری با ارائه خدمات بی‌شماری با کیفیتی نسبی و معمولی سعی بر افزایش قیمت خود داشته باشد که در این مثال کمیت مورد پسند واقع می‌شود.

عروس و داماد و زوج‌های جوان باید در نظر داشته باشند که خدمات ارائه شده از یک سالن عقد می‌توانند از جهت‌های مختلف و گوناگونی در قیمت سالن عقد تاثیرگذار باشند و مهم‌ترین نکته در انتخاب یک سالن عقد با توجه به این موضوع و در راستای آن، تناسب قیمت، کمیت و کیفیت خدمات ارائه شده از سالن عقد است.

اگر تناسب مذکور در خدمات و سطح قیمت سالن عقد وجود داشته باشد، آن گاه می‌توان آن سالن عقد را با اطمینان خاطر انتخاب و برگزید. اما ممکن است در مواقعی این تناسب وجود نداشته باشد و به نا حق قیمت سالن عقد زیاد و بی‌جهت گران باشد که باید عروس و داماد بودجه خود را در نظر بگیرند و متناسب با آن دست به انتخاب سال عقد بهتری بزنند.

زمان برگزاری مراسم عقد و عروسی شما در سالن عقد و تالار

یکی دیگر از موارد و موضوعاتی که می‌تواند تاثیر بسزایی را در قیمت سالن عقد بگذارد، زمان برگزاری جشن و مراسم عقد شما در آن سالن عقد است. گاهی ممکن است برنامه‌ریزی شما برای زمان برگزاری جشن عقد به روزهای آخر هفته موکول شده باشد و با در نظر گرفتن روز خاصی از سال که در تقویم تعطیل است قصد برگزاری جشن خود را در آن روز داشته باشید.

باید بدانید که سالن عقد ها و همچنین تالار و باغ تالارها همیشه در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها قیمت‌های گران‌تری از خود ارائه می‌کنند و افزایش قیمت آن ها بیشتر در این روزها دیده می‌شود. این از آن جهت است که بیشتر زوج‌ها و عروس و دامادها زمان برگزاری جشن عقد و عروسی خود را در این روزهای سال برنامه‌ریزی می‌کنند.

به همین جهت می‌توانید با درنظر گرفتن این موضوع تجدید نظری در رابطه با زمان برگزاری جشن عقد و عروسی خود بکنید. هرجند که در زمان‌های اشاره شده مثل روزهای تعطیل سال و یا روزهای آخر هفته میهمانان شما  از آسودگی و راحتی بیشتری برخوردار می‌شوند اما باید دانست که برگزاری جشن عقد و عروسی در این روزها یکی از عوامل موثر در افزایش قیمت سالن عقد می‌باشد.

همچنین برگزاری جشن عقد و عروسی در روزهای وسط هفته می‌تواند باعث کاهش هزینه‌های شما برای قیمت سالن عقد و خدمات ارائه شده از سوی آن شود.

سخن آخر

در مجموع عوامل زیادی در قیمت سالن عقد می‌تواند تاثیرگذار باشد و باعث افزایش و یا کاهش قیمت سال عقد شود اما مهم‌ترین نکته در انتخاب یک سالن عقد و یا حتی باغ تالار و تالار مورد نظر تناسب قیمت آن با تمامی موضوعات مذکور است.

نظر شما