نظافت منزل و راه پله / نظافت منزل در تهران چگونه انجام می‌شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۱۰:۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۱۶۸۳۵۰
نظافت منزل و راه پله / نظافت منزل در تهران چگونه انجام می‌شود
نظافت منزل یکی از مهمترین مشغله های خانم های خانه دار محسوب می شود که گاه زمان زیادی باید صرف این مسئله شود البته بسته به سبک و سلیقه خانم ها و میزان حساسیت و دقت آنها نظافت منزل می تواند متفاوت باشد.

به گزارش برنا، نظافت منزل یکی از مهمترین مشغله های خانم های خانه دار محسوب می شود که گاه زمان زیادی باید صرف این مسئله شود البته بسته به سبک و سلیقه خانم ها و میزان حساسیت و دقت آنها نظافت منزل می تواند متفاوت باشد.

مسئله ی دیگر در نظافت منزل این است که لازم است به صورت دوره ای تکرار شود . . گاه به صورت روزانه ، گاه هفتگی ، گاه ماهانه و یا چند ماه یکبار و در نهایت پایان هر سال که منزل تکانی نامیده نمی شود.

اگر منزل به صورت روزانه نظافت شود هم زمان کمتری برای انجام آن صرف خواهد شد و هم اینکه منزل همیشه پاکیزه و آماده پذیرایی از مهمانان می باشد .

می توان گفت که نظافت منزل یک هنر است که بتوان با مدیریت زمان آن را به صورت حرفه ای انجام داد .

نظافت منزل در تهران  و کلانشهرها بنا به دلایلی مانند مشغله های خانم ها در محیط های کاری خارج از منزل و یا نداشتن فرصت به دلیل شرکت در کلاس های مختلف متفاوت است و گاه بهترین راه کمک گرفتن از شرکت های خدماتی و نظافتی برای انجام این کارهاست .

نظافت منزل وظیفه ای همه اعضای خانواده

نظافت منزل را نباید وظیفه شخصی خانم ها دانست و این مسئله مربوط به همه ی اعضای خانواده است و باید همه اعضا با توجه به زمان فراغت ، جنیست و سن خود در امر نظافت منزل ، خانم ها را یاری کنند .

به طور مثال می توان نظافت هر بخش را به یکی از افراد منزل محول کرد . نظافت پنجره ها و شیشه ها را به آقای منزل محول کرد ، جارو زدن منزل را به دختر بزرگ منزل ، نظافت کمدها و قفسه ها را به دختر کوچک تر ، نظافت سرویس ها را به پسر منزل ، نظافت آشپزمنزل ، نظافت بخش های جزئی تر و نظارت بر کار اعضای خانواده نیز به خانم منزل منزل محول شود.

البته اگر فرصت کافی وجود ندارد و یا اعضاء خانواده فرصت کافی ندارند و یا اینکه ارجیح می دهید زمان را صرف مسائل اصلی تر قرار دهید یک راه کار مناسب کمک گرفتن از شرکت های خدماتی و نظافتی است. کافی است با یکی از این شرکت های خدماتی و نظافتی تماس گرفته و نظافت منزل را به نظافتچی محول کرد.

نظافت منزل در ایام پیش از عید نوروز

نظافت منزل و گردگیری کامل از منزل هر ساله در ایام پیش از سال تحویل و عید نوروز در ایران به صورت یک فرهنگ انجام می شود. در واقع با فرارسیدن نوروز و تازه شدن طبیعت خانه ها نیز به استقبال نوروز رفته و آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی می شوند.

نظافت منزل به صورت کامل و با جزئیات دقیق انجام می شود . از نظافت اتاق ها تا نظافت آشپزخانه ، نظافت پذیرایی ، نظافت راه پله ها ، نظافت فرش ها ، نظافت حیاط و پارکینگ و ... کارهایی است که با جزئیات کامل انجام می شود.

همه اعضاء خانواده باید در خانه تکانی مشارکت کنند و نظافت منزل را به صورت دقیق و کامل به اتمام برسانند . در واقع نظافت منزل در انتهای سال به معنی دور ریختن همه آلودگی هایی که در طول یکسال خانه را فرا گرفته و باعث زشت شدن منزل شده می باشد .

یک راه حل عالی و دقیق برای خانه تکانی استفاده از خدمات شرکت های نظافتی است . خدماتی همچون نظافت منزل ، نظافت راه پله ها ، قالیشویی و ... که می توان همه ی کارهای خانه تکانی را به آنها محول کرد .

رابطه نظافت منزل با سلامتی اعضاء خانواده

نظافت منزل مسلماً در سلامتی جسمی و روحی افراد مؤثر است .در خانه ای که بوی تعفن میده ، زباله ها همه جای منزل را فرا گرفته ، انتظار سلامتی اعضاء منزل بی معنی است .  نظافت و پاکیزگی منزل نه تنها در سلامتی جسمی افراد مؤثر است بلکه نشاط روحی و احساس آرامش را در خانه به وجود می آورد .

به هم ریختگی خانه به صورت ناخودآگاه باعث تندی و بد اخلاقی افراد با یکدیگر خواهد شد . لذا باید به مسئله نظافت منزل دقت داشت و آن را مسئله ای مهم تلقی کرد .

نظافت راه پله

یکی دیگر از بخش هایی که در نظافت آن باید دقت شود ، نظافت راه پله هاست ، در خانه ها ویلایی نظافت راه پله بخشی از نظافت منزل محسوب می شود اما در مجتمع ها و خانه های آپارتمانی نظافت راه پله مقوله ای جدا از نظافت منزل محسوب می شود .

نکته قابل تامل اینجاست که در منازل آپارتمانی ، نظافت راه پله وظیفه ی کیست ؟

در پاسخ این سوال می توان چند راهکار را ارائه کرد

  1. نظافت راه پله وظیفه ی همه افراد ساکت در ساختمان باشد و هر خانواده بخش های مربوط به خود را نظافت کند و یا به صورت دوره ای هر بار یک خانواده مسئول نظافت راه پله ها باشد
  2. راهکار اول در جوامع امروزی با سلیقه ها و فرهنگ های متفاوت جوابگو نیست و از طرفی شاید برخی از خانواده ها فرصت کافی برای نظافت راه پله ها را نداشته باشند لذا در راهکار دوم پای شرکت های خدماتی و نظافتی به میان می آید که می تواند راهکاری اساسی برای پاسخ به سوال بالا باشد که البته لازم است این کار زیر نظر مدیر ساختمان انجام شود

در واقع یکی از خدمات مهم و ارزنده شرکت های خدماتی و نظافتی ، نظافت راه پله است که برای این کار نظافتچی مجرب و کاربلد به ساختمان مورد نظر اعزام می شود و به امر نظافت مشغول می شود.

نقش شرکت های خدماتی در نظافت منزل

نظافت منزل + نظافت راه پله

همانطور که اشاره شد شرکت های خدماتی و نظافتی راهکاری مناسب برای مسئله نظافت منزل به حساب می آیند . در صورت نیاز به نظافت منزل کافیست با یک شرکت نظافتی تماس گرفته و سفارش را ثبت کرد .

شرکت  خدماتی و نظافتی با اعزام نیروی نظافتچی در زمانی که شما تعیین نموده اید در محل شما حاضر شده و زیر نظر شما به نظافت منزل مشغول خواهد شد . این کار باعث صرفه جویی در وقت اعضای منزل خواهد شد . چرا که به جای پرداختن به نظافت کارهای خود را از سر می گیرند .

نظافت منزل یک راهکار اساسی در مبارزه با حشراتی همچون سوسک

یکی از بهترین راهکارها در مبارزه با حشرات خانگی مانند سوسک ، مورچه و ... نظافت منزل است . همیشه آلودگی محل تجمع حشرات است اما با پاکیزگی و تمیزی منزل می تواند باعث کاهش و از بین رفتن این حشرات شود .

اگه نقطه ای از منزل آلوده باشد بخصوص آشپزخانه که محلی است که در آن غذا طبخ می شود و ریخته شدن مواد غذایی در نقاط مختلف گاه در آن شایع است مسلماً آن نقطه محلی می شود برای تجمع و زاد و ولد حشرات پس بهترین راه نظافت و پاکیزگی و ضد عفونی کردن منزل است .

نظافت منزل های خود را در تهران به شرکت خدماتی و نظافتی نگین پاکان امیر بسپارید و خیالی آسوده را داشته باشید چرا که نظافتچی های این شرکت بسیار با تجربه و متعهد به کارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز