چگونه سفری ارزان به کیش داشته باشیم؟

۱۴۰۰/۰۲/۰۳ - ۱۱:۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۱۶۹۱۹۱
چگونه سفری ارزان به کیش داشته باشیم؟
می توانیم با مطالعه راهنمای سفر به کیش و کمی تغییر دادن برنامه سفر و دقت به انتخاب هایی که می کنیم، بودجه کلی کیش گردی را کاهش بدهیم و با هزینه ای کمتر، سفری لذت بخش را تجربه کنیم.

به گزارش برنا، کیش یکی از مقاصد محبوب گردشگری در بین ایرانیان است. جزیره کیش به سبب ویژگی های آب و هوایی و طراحی متفاوت شهری، مقصدی متفاوت و خاص برای گردشگری داخلی به شمار می‌رود. کیش در کنار قشم، یکی از جزایر مهم گردشگری در بخش دریایی و در خلیج فارس به شمار می‌رود. جزیره کیش با سواحل مرجانی، آب‌های نیلگون و زیبا، مراکز خرید لوکس، هتل های باکیفیت و مناطق شهری مدرن، توانسته خود را به عنوان یکی از مقصدهای ایده آل سفر تثبیت کند. به همین دلیل در هر سال ده ها هزار نفر، با خرید بلیط هواپیما کیش به این جزیره گرم و زیبا سفر می‌کنند.

اما هزینه های سفر به کیش در مجموع زیاد است و گاهی از بودجه سفر برخی از خانوارها خارج می‌شود. ولی راه هایی وجود دارد تا هزینه های مسافرت به کیش را کاهش داد. می توانیم با مطالعه راهنمای سفر به کیش و کمی تغییر دادن برنامه سفر و دقت به انتخاب هایی که می کنیم، بودجه کلی کیش گردی را کاهش بدهیم و با هزینه ای کمتر، سفری لذت بخش را تجربه کنیم.

چگونه و چه زمانی بلیط هواپیما ارزان کیش را بخریم؟

بخش بزرگی از هزینه های سفر به جزیره کیش، هزینه رفت و برگشت به این جزیره است. چون کیش به عنوان یک جزیره درون خلیج فارس از بخش بزرگی از کشور مخصوصا نیمه شمالی کشور دور است و برای بخش بیشتری از افراد، گزینه خرید بلیط لحظه آخری کیش بهترین و منطقی‌ترین روش سفر به شمار می‌رود. هر چند گروهی نیز با خودروی شخصی و با روش‌های ترکیبی دیگر خود را به کیش می‌رسانند. اما سفر هوایی متداول‌ترین روش سفر گردشگران به کیش است.

سفر با هواپیما به دلیل فناوری و هزینه‌های زیاد صنعت هوانوردی، روش ترابری گرانی به شمار می‌رود. از همین رو قیمت بلیط هواپیما از گزینه‌های دیگر گرانتر است. به خاطر همین قیمت بالا، بخش بزرگی از بودجه سفر به کیش، به خرید بلیط هواپیما اختصاص دارد. ولی روش هایی هم وجود دارد که می توانید بلیط هواپیما کیش را ارزانتر تهیه کنید. به دو دلیل اصلی؛ نخست اینکه بلیط هواپیما در زمان های مختلف تغییر می‌کند و کم و زیاد می‌شود. دلیل دوم اینست که سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما و آژانس های مسافرتی هر کدام قیمت های متفاوتی را برای بلیط های یک پرواز خاص تعیین می‌کنند. در این بخش چند پیشنهاد داریم برای اینکه بتوانید ارزانترین بلیط هواپیما کیش را پیدا کنید.

فصل‌های گرم‌تر را انتخاب کنید

کیش در منطقه ای گرمسیر قرار دارد و فصل اوج سفر یا high season این جزیره، فصل زمستان است. زیرا در فصل زمستان، دمای هوای کیش تازه معتدل و مناسب می‌شود. در نقطه مقابل در تابستان، هوای کیش برای بسیاری غیرقابل تحمل است. به همین ترتیب قیمت بلیط هواپیما کیش و هتل در تابستان، در کمترین مقدار خود قرار می‌گیرد. سفر در زمستان به کیش خیلی لذت‌بخش است، اما هزینه بیشتری نسبت به هر زمان دیگری در طول سال دارد. در تابستان اما هزینه شما در کمترین مقدار خود خواهد بود. اگر گرمای تابستان برایتان قابل تحمل نیست، پس فصل‌هایی را انتخاب کنید که هم دما کمی کمتر و هوا خنک‌تر باشد و هم هزینه های سفر به اندازه زمستان بالا نباشد. مثلا بهار و پاییز زمان مناسبی برای شما خواهد بود.

در میانه‌های هفته سفر کنید

قیمت بلیط هواپیما حتی در طول روزهای مختلف یک هفته نیز متفاوت است. روزهای پایانی هفته به سبب تعطیل بودن، با تقاضای بیشتری برای سفر رو به رو می‌شود و در این روزها، قیمت ها افزایش می‌یابد. به همین ترتیب در روزهای میانی هفته، قیمت بلیط هواپیما کمتر از روزهای پایان هفته است. البته سفر در میانه هفته نیازمند برنامه ریزی بلندمت کاری و نبودن مشکلی مثل مرخصی و نبود گرفتاری های شغلی و کاری است.

سفر به کیش + سفر مارکت

از ایرلاین های ارزانتر استفاده کنید.

بین شهرهای اصلی و بزرگ ایران و جزیره کیش، مانند تهران، مشهد، تبریز و شیراز به کیش ایرلاین های مختلفی در رفت و آمد هستند. برخی از این شرکت های هواپیمایی به دلیل جایگاه برندشان، کیفیت هواپیماها یا خدمات رفاهی در طول پرواز، به طور نسبی، سطح قیمتی بالاتری از دیگر ایرلاین ها دارند. از همین رو اگر می‌خواهید سفر مقرون به صرفه تری داشته باشید، می‌توانید ایرلاین های ارزانتری را انتخاب کنید. در سفر به کیش، کیش ایر، هواپیمایی زاگرس و قشم ایر، از جمله ایرلاین های خوب و مقرون به صرفه به شمار می‌روند.

از موتور جستجو بلیط هواپیما استفاده کنید

علاوه بر مواردی که در بالا گفتیم، مساله دیگری هم در زمان خرید بلیط هواپیما وجود دارد که ممکن است موجب شود، شما قیمت بالاتری برای بلیط هواپیما بپردازید. همانگونه که پیشتر گفتیم، آژانس های مسافرتی و سایت های فروش اینترنتی بلیط هواپیما به عنوان تامین کنندگان بلیط هواپیما در بازار سفر حضور دارند. شرکت های هواپیمایی مختلفی که بین شهرهای مختلف و کیش در رفت و آمد هستند، برای صندلی های پروازشان در روزهای مختلف، قیمت های مشخصی را تعیین می‌کنند. اما سایت های اینترنتی فروش بلیط، به عنوان واسطه های فروش به مسافران و کاربران نهایی، حاشیه سود متفاوتی دارند و قیمت پایانی هر کدام با دیگری فرق دارد. اما چگونه می‌توان ارزانترین قیمت را بین این همه سایت و آژانس پیدا کرد؟ راه حل استفاده از سفرمارکت: موتور جستجو ارزانترین بلیط هواپیما است. سفرمارکت همه قیمت های موجود در بازار را در یکجا گردآوری و به شما نمایش می‌دهد. در نتیجه می‌توانید به راحتی و تنها با مراجعه به یک سایت، بهترین و مناسب ترین پرواز مورد نظرتان را پیدا کنید.

در هتل های میان رده اقامت کنید.

هیچ کس از بودن در یک هتل لوکس پنج ستاره بدش نمی‌آید. ولی قیمت های هتل های چهار و پنج ستاره کیش به گونه‌ایست که بخش بزرگی از بودجه شما برای سفر به کیش را خواهد بلعید! پس اگر می توانید از صبحانه خیلی مفصل یا اتاق‌های بزرگ و دکوراسیون عالی این هتل ها چشم پوشی کنید، می توانید از هتل های میان رده ۳ و ۲ ستاره کیش هم استفاده کنید. یک پیشنهاد دیگر هم اینست که اگر به صورت گروهی، یعنی چند نفره به کیش سفر می‌کنید، کرایه آپارتمان میانگین هزینه هایتان را کاهش می‌دهد.

از حمل و نقل عمومی کیش استفاده کنید.

این درست است که کیش مترو یا اتوبوس ندارد، اما این جزیره دارای یک سامانه ترابری یا حمل و نقل همگانی البته متفاوت است که می‌تواند در هزینه‌های رفت و آمد شما درون این جزیره صرفه جویی کند. در جزیره کیش، مجموعه متنوعی از تاکسی های مسافربری که مدرن تر از تاکسی های بیشتر شهرهای کشور است فعالیت می‌کند. علاوه بر این، مجموعه ای از مینی بوس ها در سرتاسر این جزیره دایره ای شکل در تردد هستند. این سامانه کمک می‌کند تا هزینه رفت و آمد شما کاهش می‌یابد.

سفر به کیش + سفر مارکت

از دیدنی های رایگان و کم هزینه لذت ببرید.

بخشی از تفریحات جزیره کیش برای کسانی که به این جزیره سفر می‌کنند، شامل تفریحات آبی است که ممکن است هزینه های نسبتا زیادی داشته باشد. اگر استفاده از این نوع سرگرمی ها خیلی برایتان اولویت ندارد، می توانید از تفریح های کم هزینه تر استفاده کنید. مثلا می توانید از مسیر دوچرخه سواری دورتادور جزیره کیش استفاده کنید و یا در کنار ساحل قدم بزنید و از چشم انداز خلیج فارس لذت ببرید. بازدید از نقاط تاریخی مانند شهر باستانی حریره هم برایتان بدون هزینه خواهد بود. مراکز خرید متنوع کیش هم هر کدام برای خودشان دیدنی های جذابی هستند. البته تا قبل از اینکه دست به جیب شوید و بخواهید خرید کنید!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز