ارور ۵E در یخچال سامسونگ و نحوه رفع این کد خطا

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۰۹:۵۳:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۱۶۸۴
ارور ۵E در یخچال سامسونگ و نحوه رفع این کد خطا
در این مطلب قصد داریم به بررسی ارور 5e در یخچال فریزر و ساید بای ساید سامسونگ و نحوه برطرف نمودن کد خطا 5e بپردازیم.

به گزارش برنا، آیا یخچال فریزر یا ساید بای ساید سامسونگ شما با مشکل ارور 5e روبرو شده است؟ نگران نباشید، برای حل مشکل و رفع این کد خطا کافی است این مقاله از تعمیرگاه کرج سرویس به عنوان نمایندگی سامسونگ در کرج را مطالعه کنید.

این نشان دهنده خطای سنسور یخ زدایی در یخچال است. این عنصر به عنوان سوئیچ بین تایمر و بخاری عمل می کند. وقتی دما به یک نقطه خاص کاهش می یابد، ارتباط آن قطع می شود و بخاری ولتاژ را از طریق آنها منتقل می کند. سپس ارتباط وصل می شود، بخاری متوقف می شود و تایمر شمارش معکوس یخ زدایی را آغاز می کند. اگر سنسور درست کار نکند، اتوماسیون بلافاصله مشکلی را نشان می دهد.

خطای 5E همراه چیست؟

شکستن سنسور یخ زدایی منجر به چندین عیب می شود.

  • یخ جریان هوا را مسدود کرده و مانع از فن می شود. به همین دلیل، بعضی از دیواره های آن ممکن است گرم باشد، در حالی که دیگر دیواره ها ممکن است یخ زده باشند. در این حالت، کد خطای 5E همراه باE22 ظاهر می شود.
  • یخچال روشن نیست. این اتفاق زمانی رخ می دهد که سنسور، حالت یخ زدایی را قطع نمی کند و دمای دستگاه بالا می رود. یا برعکس، اگر یک لایه ضخیم یخ مانع کار واحد شود به دلیل آنکه هیتر کار نمی کند.

چگونه مسئله را به طور مستقل حل کنیم؟

 دو گزینه عیب یابی وجود دارد:

 یخچال و فریزر را با 10 تا 15 دقیقه از پریز برق جدا کنید.

  • کد خطای 5E را مجدداً تنظیم کنید تا همزمان به مدت 10 ثانیه دکمه های Power Freeze و Power Cool (بالا سمت راست و چپ صفحه کنترل) را پایین نگه دارید. اگر منشا اصلی خرابی مادربرد باشد، این اقدامات موثر هستند. در غیر این صورت، به مراحل بعدی بروید.

اقدامات کاردینال

 کد خطای 5E در یخچال سامسونگ می تواند نه تنها خرابی سنسور یخ زدایی بلکه خرابی عناصر مرتبط با آن را نشان دهد.

تماس های شکسته

 دلایل خاص: اتصال کوتاه، خرابی یا شکستگی سیم کشی که به ماژول کنترل می رود.  برای تشخیص خطا، مدار را با استفاده از مولتی متر آزمایش کنید.  وضعیت اتصالات را بررسی کنید - اگر یخچال اخیراً از مکانی به مکان دیگر منتقل شده باشد، ممکن است شل شود. در این حالت، سعی کنید قطعات مربوط به اتصال را سفت کنید، نقاط مشکل ساز را درست کنید یا آنها را با پیچ و تاب و عایق بازیابی کنید. آخرین راه حل جایگزینی کل مهار است.

شکستگی سنسور یخ زدایی

خطای 5E اغلب دقیقاً به دلیل خطای آن ظاهر می شود. تنها تصمیم صحیح تعویض قطعه معیوب است.  برای این:

  • پانل پشتی واحد را جدا کنید.
  • سنسور قدیمی را جدا کرده و یک سنسور جدید نصب کنید.
  • پانل را به عقب وصل کنید.

 اگر مقدار زیادی یخ در محفظه جمع شده باشد، باید با سشوار ذوب شود. این عمل، خنک سازی را عادی می کند و واحد بدون نمایش کد خطای 5E و E22را نشان می دهد. اما قبل از آن، باید با فشار دادن بالاترین دو دکمه روی پنل ( به مدت 5 - 10 ثانیه) تنظیم مجدد آنها انجام شود.

ماژول کنترل آسیب دیده

 معمولاً این اتفاق پس از افزایش قدرت رخ می دهد. بنابراین، اگر کد خطای 5E پس از خاموش شدن به صفحه نمایش یخچال سامسونگ چشمک می زند، پس باید تراشه میکرو مدار را بررسی کنید. از نظر وجود عناصر سوخته، مسیرهای سیاه شده و سایر خطاها مورد بازرسی قرار می گیرد. روش بازیابی مناسب لحیم کاری است. اما اگر ماژول بوی پلاستیک سوخته می دهد، تنها راه حل تعویض آن است.

در آخر تعمیرگاه لوازم خانگی کرج سرویس (https://www.karajrepair.ir/) به عنوان مرکز تخصصی تعمیر یخچال در کرج توصیه می نمایید در صورت عدم تخصص لازم، لطفا برای پیشگیری از بیشتر شدن مشکل، از دستکاری دستگاه پرهیز نمایید و فورا با مراکز معتبر تعمیرات یخچال سامسونگ تماس بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز