زیباترین طراحی‌های اتاق کار در منزل

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۱۳:۴۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۱۹۰۲
زیباترین طراحی‌های اتاق کار در منزل
اگر یکی از افرادی هستید که کار را در منزل نیز دنبال می‌کنید و یا کارتان در منزل‌تان است و به دلیل شیوع کرونا در منزل به کارهای خود رسیدگی می‌کنید، اتاقی را برای کار لازم دارید که مجهز به کامپیوتر و کتابخانه و یا شاید کارگاهی کوچک هنری باشد. در ادامه به چگونگی طراحی دکوراسیون زیبا برای اتاق کار می‌پردازیم.

به گزاش برنا، اگر یکی از افرادی هستید که کار را در منزل نیز دنبال می‌کنید و یا کارتان در منزل‌تان است و به دلیل شیوع کرونا در منزل به کارهای خود رسیدگی می‌کنید، اتاقی را برای کار لازم دارید که مجهز به کامپیوتر و کتابخانه و یا شاید کارگاهی کوچک هنری باشد. در ادامه به چگونگی طراحی دکوراسیون زیبا برای اتاق کار می‌پردازیم.

دکوراسیون اتاق ‌کار

برای دکوراسیون اتاق کار بهتر است که وسایل اتاق کار متناسب با کاری که انجام می‌دهید باشد. هنگام دیزاین، به افرادی که با آن محیط سرکار دارند و هم‌چنین کاری که در اتاق کار می‌خواهند انجام دهند حتما توجه شود.

رنگ اتاق کار و نوع چیدمان کمدها، وسایل و هم‌چنین کتابخانه و سایر مواردی که در اتاق کار هستند، تاثیر زیادی در نحوه کار و هم‌چنین بازدهی شما خواهد داشت.

اگر محیطی که به عنوان اتاق کار انتخاب نموده‌اید بزرگ و جادار است و نور کافی دارد، می‌توانید از هر نوع رنگی که دوست دارید در این محل استفاده کنید تا اتاق نیز دلبازتر دیده شود ولی در انتخاب رنگ کفپوش و رنگ دیوارها و هم‌چنین وسایل اتاق دقت کنید که هارمونی مناسبی را داشته باشد. نوع چیدمان نیز به گونه‌ای باشد که حس اطمینان و امنیت را در فرد ایجاد کند. در لینک زیر ترندهای جدید سال 2021 را ببینید.

www.mokaabgroup.com

تزئین اتاق کار

باید توجه داشته باشید که اتاق کار دکوراسیون و وسایل دکوری خواستی نیاز ندارد. نهایتا اگر می‌خواهید که دکوراسیون اتاق کار شما شیک‌تر باشد بهتر است از یک گلدان طبیعی برای روی میز کار استفاده کنید تا حس طبیعی و سرزندگی به اتاق شما بدهد. هم‌چنین اتاق کار شما را از خشکی دربیاورد. اگر نمی‌خواهید که فقط از یک گلدان برای اتاق کار خود استفاده کنید، می‌توانید از تابلو و وسایل دکوری خاص نیز کمک بگیرید. در مورد استفاده از تابلوهای شخصی، بهتر است که بیش از یک قاب عکس در این اتاق نباشد.

نکته چیدمان وسایل در دفتر کار و میز کار این است که وسایل را به طوری بچینید تا در دسترس شما باشند و نیازی برای بلند شدن از جای خود نداشته باشید.

گروه مکعب + دکوراسیون اتاق کار

خرید وسایل متناسب با محیط اتاق کار

سعی کنید وسایلی که در اتاق کار شما قرار می‌گیرد متناسب با اندازه آن محیط باشد. برای مثال اگر اتاق کار شما کوچک است، بهتر است از میز کار و صندلی ظریف‌تری برای کار استفاده کنید و میزی را انتخاب کنید که کاربرد بیشتری برای شما دارد.

طراحی دکوراسیون شیک برای اتاق کار

طراحی دکوراسیون به طور خلاصه به شرح زیر است:

1- استفاده از گیاهان آپارتمانی

2- تا حد امکان استفاده از نور طبیعی

3- برقراری نظم  با استفاده از قفسه و کتابخانه

4- نصب و مشخص کردن محلی برای نصب یادداشت‌های مهم

5- رعایت در تناسب و هارمونی رنگ‌ها

6- چینش مناسب میز و صندلی

گروه مکعب + دکوراسیون اتاق کار

8 راز چیدمان اتاق کار برای مدیران موفق

1- بر روی میز کار خود گلدان بگذارید

بهتر است که روی میز خود یک گلدان بگذارید زیرا باعث می‌شود که روحیه شما برای کار کردن زیاد شود. شما می‌توانید یک گلدان را که گل زنده دارد و همیشه سبز است در محل کار خود داشته باشید زیرا گل پلاسیده جلوه خوبی ندارد و برای روحیه کاری شما هم خوب نیست. همچنین کارکرد شما را ممکن است کمی تحت تاثیر قرار دهد.

2-صندلی‌های اتاق خود را یک دست کنید

در زمان‌های گذشته، رئیس باید یک صندلی مخصوصی داشت که بسیار مجلل بود اما در حال حاضر پیشنهاد می‌شود هر صندلی که به فیزیک بدن شما می‌آید را انتخاب کنید. انتخاب این نوع صندلی، اتاق کار شما را نیز دلچسب‌تر و دلنشین‌تر خواهد کرد. برای اینکه محیط اتاق کار خود را مدرن کنید بهتر است که بین صندلی خود و دیگر صندلی‌های اتاق فرقی نگذارید و همه‌ی صندلی‌ها یکدست اما خاص باشند. این امر باعث می‌شود که فضای کاری شما نیز صمیمی‌تر شود.

گروه مکعب + دکوراسیون اتاق کار

3-یک ساعت مدرن بر روی میز کار خود داشته باشید

یکی از وسایلی که حتما باید روی میز کار شما قرار داشته باشد یک تقویم و ساعت است. وجود یک ساعت رومیزی و یا دیواری به سبک مدرن، باعث می‌شود که درجه موفقیت شما بالاتر از آنچه هستید دیده شود. برای دیگران داشتن تقویم و ساعت نشان می‌دهد که شما ارزش زیادی به زمان و وقت می‌دهید. بهتر است از ساعت و تقویم مدرن و نو استفاده کنید زیرا اگر دیگران به اتاق کار شما آمدند احساس امنیت و اطمینان در محیط کاری‌تان داشته باشند.

گروه مکعب + دکوراسیون اتاق کار

4-روی دیوارها استیکر نچسبانید

بسیاری از افراد علاقه دارند در چشم بقیه افراد، خود را پر کار و پر تلاش نشان دهند. به همین خاطر، بر روی مانیتور و یا روی میز و اطراف، برچسب‌های رنگی جهت یادآوری می‌زنند. شاید برای خود شخص که این برچسب‌ها را می‌زند مناسب باشد ولی برای افرادی که به اتاق کار شما مراجعه می‌کنند جلوه خوبی ندارد. برچسب‌های رنگی در اطراف میز بیانگر این است که شما از عهده کارهایتان برنمی‌آیید. قابل ذکر است که این برچسب‌ها نشانه بی‌نظمی شما نیست؛ زیرا اگر آدم بی‌نظمی بودید از آن‌ها برای سازماندهی کارهای خود استفاده نمی‌کردید. اما در طراحی مدرن، این برچسب‌ها جلوه خوبی ندارند و ممکن است کمی ناخوشایند بیایند. بنابراین بهتر است که تا جای ممکن از این برچسب‌ها در اتاق کار خود استفاده نکنید.

5- ظرف شکلات در اتاق کار خود داشته باشید

بهتر است که ظرفی متناسب با اتاق کار و دکوراسیون آن برای خود داشته باشید. روی میز کار خود یک ظرف پر از شکلات قرار دهید. به تازگی در اتاق‌های کنفرانس، آشپزخانه مجزا دارند که انواع نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها در آنجا یافت می‌شود برای مثال قهوه، شیر، شکر و بیسکویت و... همه‌ی این خوراکی‌ها برای پذرایی گزینه‌های خوبی هستند. اما ارباب رجوع به اتاق کار شما نیامده است که پذیرایی شود بلکه برای کار سپردن پیش شما مراجعه می‌کند. بنابراین وجود یک ظرف شکلات روی میز کار متناسب با دکوراسیون اتاق و وسایل اتاق شما کفایت می‌کند. داشتن ظرف شکلات یک پیام را به مراجعه کننده القا می‌کند که شما فردی برون گرا هستید.

گروه مکعب + دکوراسیون اتاق کار

6- عکس خانوادگی در اتاق کار خود داشته باشید

روی میز کارتان یک عکس خانوادگی از خود به همراه خانواده داشته باشید. بسیاری از افراد از گذاشتن عکس بر روی میز کار و قرار دادن آن جلوی دیگران ترس دارند. بسیاری از ما در فیلم‌های خارجی دیده‌ایم که روی میز کار خود عکسی از خانواده قرار می‌دهند که این امر باعث می‌شود تا فردی که وارد اتاق کار شما می‌شود حس امنیت و راحتی پیدا کند. خودتان قضاوت کنید در محیطی که عکس از خانواده باشد احساس راحت‌تری ندارید؟

طراحان داخلی بر این باورند که وجود تصویر یک خانواده شاد خبر از حال و هوای شما می‌دهد و اینکه شما یک فرد مهربان و عضوی از خانواده‌ای هستید بیشتر قابل رویت می‌باشد. نکته آخر که باید توجه کنید این است که فقط یک قاب عکس داشته باشید و محیط کار خود را به آلبوم عکس تبدیل نکنید!

گروه مکعب + دکوراسیون اتاق کار

7-رنگ دفتر را متناسب با کاری که انجام می‌دهید انتخاب کنید

از تاثیر رنگ‌ها در محیط کار خود غافل نشوید. رنگ‌ها می‌توانند منعکس کننده شغل شما باشند. رنگ‌های خنثی مانند کرم که به رنگ سفید بیشتر نزدیک است و یا آبی روشن مناسب محل کارتان هستند. اگر کار شما نیازمند به خلاقیت دارد، از رنگ‌هایی مثل رنگ نارنجی و رنگ سبز و یا آبی تیره استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های گرم در محیط کار برای افزایش کارایی و انرژی فرد بسیار تاثیرگذار است. توجه کنید که رنگ‌ها فقط رنگ‌های دیوارها نیستند؛ شما می‌توانید رنگ‌های مبلمان و وسایل خود را نیز تغییر دهید. بهتر است برای این کار از طراحان داخلی استفاده کنید. گروه مکعب یکی از این گروه‌های متخصص و باتجربه در طراحی دکوراسیون منزل هستند که شما می‌توانید به راحتی کار خود را به این گروه بسپارید تا لبخند رضایت را در چهره شما بکارند.

گروه مکعب + دکوراسیون اتاق کار

8-بی‌نظمی در اتاق کار بدی نیست!

اتاق کار یکی از اتاق‌هایی است که با نظم تعریف می‌شود و اگر بی‌نظمی در آن باشد شاید برخی تعجب کنند. برای همین، میز کار را طوری طراحی می‌کنند که همه وسایل مورد نیاز در نزدیکی فرد باشد تا از بی‌نظمی روی میز کار جلوگیری شود. اما برخی برای اینکه میز کارشان تمیز دیده شود، وسایل را به کشوهای آن منتقل می‌کنند. بهتر است روی میز کار خود از اصولی پیروی کنید برای مثال چراغ مطالعه‌ای خاص، خودکارهای رنگی و...

امیدواریم که اطلاعات بالا مورد استفاده شما قرار گرفته باشد و بتوانید اتاق کار خود را به زیباترین شکل ممکن چیدمان کنید.

جهت طراحی اتاق کار، بهترین کار استخدام فردی است که آن را بر اساس اصول چیدمان کند. برای همین موضوع، گروه مکعب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است. طراحی اتاق کار خود را به تیم حرفه‌ای ما بسپارید.

نظر شما