آموزش کامل استفاده از نرم افزار اسکایپ

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۱۶:۳۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۷۳۱۷۶
آموزش کامل استفاده از نرم افزار اسکایپ
ما در رسانه چیکاو سعی میکنیم تا مقالات مختلفی در زمینه آموزش شبکه های اجتماعی از جمله آموزش تلگرام و اسکایپ و ... گردآوری کنیم که مطمئنا برایتان مفید خواهد بود.

به گزارش برنا، شرکت مایکروسافت در سال 2003، نوعی مرز شکن قدرتمند اینترنتی به نام اسکایپ را وارد دنیای ارتباط کرد تا شکل برقراری تماس را به طور کامل تغییر دهد. استفاده از اسکایپ بسیار آسان می باشد، بدین صورت که پس از نصب برنامه روی گوشی همراه، تبلت و یا کامپیوتر تنها با پرداخت هزینه ی اینترنت به صورت آنلاین، می توان از هر موقعیت مکانی با دسترسی به سراسر دنیا با هر شخصی با هر موقعیت مکانی که دارد به صورت تصویری ارتباط برقرار کرد.

کیفیت برقراری ارتباط در برنامه اسکایپ نسبت به سایر پیام رسان های صوتی و تصویری مانند: ایمو، وایبر و ... بیشتر بوده و طرفداران خاص خودش را دارد. از ویژگی های برتر و مثبت این برنامه نسبت به برنامه های رقیب امکان برقراری و ایجاد ویدئو کنفرانس و ویدئو های آموزشی با صدا و تصویری با حداکثر کیفیت و همچنین امکان استفاده از آن به وسیله تلویزیون و خطوط تلفن ثابت، می باشد.

نرم افزار های مشابه زیادی به دنبال نرم افزار اسکایپ وارد دنیای ارتباط شدند اما با ارائه ورژن های جدید اسکایپ توسط شرکت مایکروسافت این برنامه همچنان در عرصه رقابت سرپا و پیشتاز می باشد؛ از قابلیت های این برنامه در بروز رسانی های انجام شده می توان به اضافه شدن بازخورد هایی به شکل امواج، تصاویر، متن هنگام تماس ویدئویی و سلفی گرفتن هنگام چت تصویری، اشاره کرد. ما در رسانه چیکاو سعی میکنیم تا مقالات مختلفی در زمینه آموزش شبکه های اجتماعی از جمله آموزش تلگرام و اسکایپ و ... گردآوری کنیم که مطمئنا برایتان مفید خواهد بود.

امکانات اسکایپ

ساخت اکانت و بروزرسانی آن، تماس صوتی و تصویری اسکایپ با اسکایپ، اشتراک فایل و ارسال پیام همگی از امکانات رایگان اسکایپ هستند؛ ولی برقراری تماس با موبایل و خط ثابت، تماس ویدئویی و ارسال پیام متنی تا ده نفر در هر نقطه جغرافیایی نیاز به صرف هزینه کمی دارد؛ اما توجه داشته باشید که هنگام برقراری تماس با خط ثابت نیاز به اعتبار مالی دارد که باید آن را از طریق پرداخت هزینه ها از کارت های بین المللی، افزایش داد.

در نتیجه ساخت اکانت اسکایپ و آپدیت آن به آخرین ورژن، تماس صوتی و تصویری اسکایپ به اسکایپ، ارسال پیام و اشتراک گذاری فایل ها در اسکایپ، از امکانات کاملا رایگان این برنامه می باشند و تماس به تلفن همراه و خطوط ثابت در سراسر جهان، ارسال پیام های متنی و تماس ویدئویی گروهی با حداکثر ده نفر از امکانات پولی این برنامه می باشند که برای استفاده از آن ها نیاز به پرداخت کمترین هزینه ممکن می باشد.

آموزش نصب اسکایپ

اولین قدم برای استفاده از اسکایپ دانلود برنامه می باشد، که برای دانلود نرم افزار اسکایپ می توان از سایت رسمی اسکایپ و یا از سایت های فارسی معتبر استفاده کرد. قدم بعدی پس از دانلود نرم افزار اسکایپ، نصب آن می باشد.

مراحل زیر را به ترتیب برای نصب نرم افزار اسکایپ انجام دهید.

1_ ابتدا برای نصب نرم افزار روی آیکون Setup کلیک کرده و پس از وارد شدن به صفحه نصب روی گزینه I Agree – Next کلیک کنید.

2_ در صفحه باز شده برای نصب  Skype Click to Call روی گزینه Continue کلیک کنید.

آموزش نصب اسکایپ و امکانات آن

3_ در این صفحه می توانید 2 گزینه را روی مرورگرهای خود اعمال نمایید، که عبارتند از: Make Bing My Search Engine  و  Make MSN my Homepage.

4_ سپس برای ادامه نصب روی گزینه Continue کلیک نمایید و پس از آن تا به پایان رسیدن عملیات نصب منتظر بمانید.

آموزش ساخت اکانت در اسکایپ

برای ساخت اکانت خود در اسکایپ کافیست مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1_ برنامه اسکایپ را باز کرده و و روی گزینه Create an Account کلیک کنید. شما می توانید با ایمیل، شماره تلفن همراه و یا از طریق حساب کاربری مایکروسافت خود، یک اکانت اسکایپ بسازید.

2_ در این مرحله به صورت اتوماتیک وارد بخش ثبت نام اسکایپ خواهید شد و اطلاعاتی از شما در این قسمت خواسته می شود که باید با توجه بسیار و به طور صحیح این اطلاعات را وارد کنید. اطلاعات خواسته شده عبارتند از:

First Name: نام

Last Name: نام خانوادگی

Your Email Address: آدرس ایمیل شما

Repeat Email: تکرار آدرس ایمیل شما

Birthday: تاریخ تولد

Gender: جنسیت

Country/Region: کشور یا منطقه

City: شهر محل زندگی

Language: انتخاب زبان مورد نظر

Mobile Phone Number: شماره موبایل

Skype Name: نام کاربری شما در اسکایپ

Password: پسورد اکانت اسکایپ شما

Repeat Password: تکرار پسورد انتخابی

3_ پس از پرکردن تمامی اطلاعات بالا روی گزینه  I agree – Continue کلیک کنید. در صورت صحیح بودن اطلاعات وارد شده، اکانت شما ساخته خواهد شد.

آموزش استفاده از اسکایپ در موبایل

تغییرات بزرگی در نوع ارتباط ها با ورود نسخه های اندرویدی اسکایپ به موبایل ها ایجاد شد که از اصلی ترین آن ها می توان به امکان چت به شکل عکس و فیلم از طریق موبایل، اشاره کرد.  ما در چیکاو تلاش میکنیم تا مقالات متنوعی را در زمینه آموزش موبایل آماده کریدم که مطمئنا برایتان مفید خواهد بود. حتما به چیکاو (chikav.ir) سر بزنید.

برای استفاده از اسکایپ در موبایل، مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

1_ دانلود برنامه از سایت رسمی اسکایپ و یا گوگل پلی

2_ کلیک روی گزینه continue پس از نصب و اجرای برنامه

3_ پر کردن اطلاعات خواسته شده در این صفحه و کلیک روی فلش آبی پایین صفحه

4_ با وارد شدن به صفحه add friend  می توانید به دلخواه با ثبت شماره خود، به لیست مخاطبینی که اسکایپ دارند دسترسی داشته باشید. توجه کنید که در صورت عدم تمایل به وارد کردن شماره، مشکلی به وجود نیامده و می توانید وارد برنامه شوید.

آموزش استفاده از اسکایپ در کامپیوتر

با استفاده از کامپیوتر به آسانی می توان از تمامی قابلیت های اسکایپ استفاده نمود. نرم افزار اسکایپ به وسیله سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک ارائه می شود. برای ورود به برنامه اسکایپ از طریق کامپیوتر مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1_ برنامه را از سایت رسمی اسکایپ مطابق با سیستم عامل ویندوز، دانلود کنید.

2_ پس از دانلود و اجرای برنامه روی گزینه lets go کلیک کنید.

3_ روی گزینه sign in or create کلیک کنید.

4_  در این مرحله در صورت داشتن حساب کاربری مایکروسافت، پس از وارد کردن آدرس ایمیل و پسورد روی گزینه Next کلیک کنید.

5_ در این مرحله وارد برنامه شده اید.

آموزش استفاده از اسکایپ در کامپیوتر

در صورت نداشتن حساب کاربری مایکروسافت برای ورود به برنامه پس از قدم 3 بالا، مراحل زیر  را به ترتیب طی کنید:

4_ روی گزینه create one کلیک کنید.

5_ آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه خود را وارد کنید.

6_ یک رمز عبور برای حساب کاربری خود ثبت کنید.

7_ در این مرحله پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، وارد برنامه خواهید شد.

جمع بندی

این مقاله بدست تحریریه سایت اخبار فناوری چیکاو نوشته شده است. امیدوارم برایتان مفید باشد. در صورتی که نیاز به آموزش های بیشتری داشتید، به سایت چیکاو مراجعه کرده و مقالات مد نظرتان را حست و جو کنید. هر گونه سوال یا ابهامی  داشتید، از طریق بخش نظرات، با ما در میان بگذارید تا به شما پاسخ دهیم.

نظر شما