انواع تپش قلب

۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۵:۲۳:۴۵
کد خبر: ۱۱۸۰۸۱۳
دکتر آرزو خسروی عضو انجمن اکوکاردیو گرافی آمریکا، در زمینه درمان آریتمی قلبی، انجام انواع تست قلب، انواع اکو و کاردیو گرافی برای خانم ها و آقایان محترم آماده ویزیت بیماران عزیز در مطب و بیمارستان های طرف قرارداد است.

به گزارش برنا، تپش قلب به ضربان نامنظم و تندتر از حالت عادی می گویند. برخی افراد تپش قلب رابام آریتمی قلبی نیز می شناسند.

آریتمی قلبی به دسته ای از بیماری ها اشاره دارد که سبب غیر طبیعی شدن ضربان قلب می شوند. آریتمی قلبی در چند دسته تقسیم بندی می شوند که عبارتند از:

  • برادی کاردی یا آهسته شدن ضربان قلب
  • تاکی کاردی یا تند شدن ضربان قلب
  • ضربان قلبی نامنظم: این مورد به فلوتر یا فیبریلاسیون نیز شناخته می شود.
  • ضربان زودرس قلبی (انقباض زودرس)

اغلب آریتمی ها شدید نبوده و سبب بروز عوارض نمی شوند. با این حال، برخی آریتمی ها می توانند خطر ابتلا به سکته مغزی یا ایست قلبی را افزایش دهند. امکان دارد در هنگام اشاره پزشکان به ضربان غیر عادی قلب کلمه ((دیس ریتمی)) نیز شنیده شود. اصطلاحات دیس ریتمی و آریتمی معنای یکسانی داشته اما آریتمی بیشتر به کار برده می شود.

درمان آریتمی

درمان آریتمی (https://drakhosravi.com/545) تنها زمانی مورد نیاز است که علائم فرد شدید بوده یا این وضعیت خطر ابتلا به آریتمی شدید و بروز یک عارضه را افزایش دهد. آریتمی های مختلف نیازمند درمان های متفاوتی هستند.

درمان برادی کاردی

در صورتی که برادی کاردی ناشی از یک بیماری زمینه ای باشد، پزشک در ابتدا نسبت به درمان مشکل زمینه ای اقدام می کند. در صورتی که هیچ مشکل زمینه ای یافت نشود، پزشک می تواند جایگذاری یک ضربان ساز را به بیمار پیشنهاد دهد. ضربان ساز یا پیس میکر یک دستگاه کوچک است که پزشک آن را در زیر پوست قفسه سینه یا شکم بیمار جایگذاری می کند. این دستگاه به کنترل ریتم های غیر عادی قلب کمک می کند. ضربان ساز ها با استفاده از تکانه های الکتریکی، قلب را وادار می کنند تا به سرعت و نظم طبیعی خود تپش کند.

درمان تاکی کاردی

درمان های متفاوتی برای تاکی کاردی وجود دارد که عبارتند از:

مانور های واگال

تمرینات و حرکات مخصوصی وجود دارند که افراد با انجام آن ها در خانه می توانند برخی انواع آریتمی ها را متوقف کنند. این نوع آریتمی ها از بالای نیمه پایینی قلب شروع می شوند.

مصرف دارو

این دارو ها با اینکه آریتمی را درمان نمی کنند اما معمولا در کاهش تعداد حملات آریتمی موثر هستند. برخی دارو ها رسانایی الکتریکی را در سرتاسر قلب بیشتر می کنند.

کاردیوورژن

پزشک می تواند با استفاده از دارو یا یک شوک الکتریکی قلب را دوباره به ضربان طبیعی خود باز گرداند.

درمان ابلیشن (تخریبی)

جراح یک یا بیش از یک کاتتر را به درون قلب وارد می کند. این کاتتر ها به محل شروع آریتمی فرستاده شده و جهت درمان آریتمی بخش های کوچکی از این بافت آسیب دیده سوزانده می شود.

دفیبریلاتور کاشتنی قلبی (ICD)

جراح این وسیله را در نزدیکی استخوان ترقوه چپ جایگذاری می کند. دفیبریلاتور ضربان قلب را بررسی کرده و در صورت یافتن ضربان غیر طبیعی، قلب را وادار می کند تا به سرعت عادی خود بازگردد.

فرایند مِیز (maze)

در حین این فرایند جراح برش هایی را در قلب ایجاد می کند. سپس بافت اسکار (جای زخم) این برش ها را پر کرده و انسداد هایی را ایجاد می کند که تکانه های الکتریکی را هدایت کرده و به تپش مناسب قلب کمک می کند.

دکتر آرزو خسروی + تپش قلب

جراحی آنوریسم بطنی

گاهی اوقات، بروز یک آنوریسم یا برآمدگی در عروق خونی منتهی به قلب می تواند سبب ابتلا به آریتمی شود. در صورت عدم موفقیت دیگر درمان ها، جراح آنوریسم را به روش جراحی خارج خواهد کرد.

جراحی بای پس کرونری

جراح شریان ها یا ورید ها را از جای دیگری از بدن به شریان های کرونری پیوند می زند. با انجام این کار جریان خون، ناحیه مسدود شده در رگ را دور زده و مقدار خون رونده به قلب افزایش می یابد.

دکتر آرزو خسروی عضو انجمن اکوکاردیو گرافی آمریکا، در زمینه درمان آریتمی قلبی، انجام انواع تست قلب، انواع اکو و کاردیو گرافی برای خانم ها و آقایان محترم آماده ویزیت بیماران عزیز در مطب و بیمارستان های طرف قرارداد است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز