برای ترک سیگار چه بخوریم؟

۱۴۰۰/۰۳/۰۱ - ۱۵:۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۱۸۲۳۶۰
برای ترک سیگار چه بخوریم؟
در ادامه نگاهی به مهم ترین مواد غذایی می اندازیم که در دوران ترک سیگار لازم است تا آن ها را مصرف کنید، پس با ما همراه باشید.

به گزارش برنا، افرادی که اعتیاد به سیگار دارند، همواره این سوال را مطرح می کنند که روش های ترک و کنار گذاشتن سیگار چیست و چگونه می توان این فرآیند را به بهترین شکل ممکن انجام داد؟

 چرا که ترک سیگار سختی های خاص خودش را داشته و افرادی که بدون بررسی های علمی و به صورت یکباره اقدام به ترک سیگار می کنند، ممکن است در طی این مسیر با مشکلات مختلفی مواجه شوند. امروزه روش های گوناگونی برای ترک سیگار وجود دارد که می توانید از این روش ها استفاده کنید اما در این مطلب قصد داریم تا به موضوع جذاب دیگری پرداخته و بیان کنیم که برای مبارزه با اعتیاد خود به سیگار، در طول فرآیند ترک باید چه مواد غذایی را مصرف کنید تا بتوانید راحت تر سیگار را کنار گذاشته و اعتیاد خود را از بین ببرید. در ادامه نگاهی به مهم ترین مواد غذایی می اندازیم که در دوران ترک سیگار لازم است تا آن ها را مصرف کنید، پس با ما همراه باشید.

برای ترک سیگار شیر بخورید!

شیر یکی از مواد غذایی بسیار مهمی است که به شما پیشنهاد می دهیم تا در دوره ترک سیگار خود حتماً آن را مصرف کنید. مصرف شیر و لبنیات مختلف به چند دلیل اهمیت بسیار زیادی در دوران ترک کردن اعتیاد به سیگار دارند که اگر بخواهیم در رابطه با اهمیت آن ها توضیحاتی را به شما ارائه دهیم می توان به موارد مختلفی اشاره کرد.

 در وهله اول باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف لبنیات به خصوص شیر به صورت کلی مزایای بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت و به سلامت بدن کمک خواهد کرد. همچنین باید به این مسئله مهم توجه داشته باشید که براساس مطالعات صورت گرفته در سال ۲۰۱۷ از افراد سیگاری خواسته شده بود تا مواد غذایی که با طعم سیگار تضاد دارند را انتخاب کرده و بیان کنند که مصرف چه مواد غذایی باعث می شود تا آن ها به سراغ سیگار نروند. بر اساس این نظرسنجی، نام شیر به عنوان صدرنشین لیست مواد غذایی متضاد با سیگار مشخص شد و این به آن معنا است که اگر اقدام به مصرف شیر کنید، در هنگام مصرف سیگار پس از آن مزه دهان شما به طرز چشمگیری بد خواهد شد و همین مسئله باعث می شود تا شما به سراغ سیگار نروید.

در واقع این موضوع یک از ویژگی های شیر است که باعث شده تا به شما پیشنهاد بدهیم که اگر قصد ترک سیگار را دارید، هر زمان که دچار وسوسه و یا میل به مصرف شدید به جای کشیدن سیگار یک لیوان شیر بنوشید. این مسئله باعث می شود تا دیگر نتوانید پس از آن اقدام به کشیدن سیگار کنید، چرا که تلخی دهان شما به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده و همین مسئله باعث می شود تا شما نتوانید به سراغ سیگار بروید.

تاثیر میوه و سبزیجات در ترک سیگار

یکی دیگر از مواد غذایی بسیار مهمی که در طی دوره ترک سیگار باید حتما آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید، میوه و سبزیجات است. بر اساس آزمایشات صورت گرفته بر روی افرادی که قصد ترک سیگار را داشتند، این مسئله ثابت شده که اشخاص معتادی که حجم بیشتری از میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار داده و در طی دوره ترک آن ها را مصرف می کنند، ۳ برابر میل بیشتری به اتمام دوره و کنار گذاشتن کامل سیگار دارند. در نتیجه اگر احساس می کنید که میل و اشتیاق بازگشت به سیگار در وجود شما همچنان پابرجا است، پیشنهاد ما این است که حتماً مصرف میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی خود قرار داده تا بتوانید مسیر ترک سیگار را به بهترین شکل ممکن طی کنید.

چای جینسینگ

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین دلایلی که باعث می شود تا افراد به سیگار اعتیاد پیدا کرده و به آن معتاد شوند، نیکوتینی است که در سیگار وجود داشته و با کشیدن سیگار این ماده به داخل بدن رفته و باعث احساس آرامش در افراد می شود. همچنین پس از مصرف سیگار، دوپامین به عنوان انتقال دهنده عصبی در مغز که با حس لذت ارتباط داشته آزاد شده و تمامی این موارد در کنار هم باعث می شود تا پس از کشیدن سیگار فرد احساس خوب و لذت بخشی داشته باشد.

ترک سیگار + دیسگار

برای ترک سیگار شما باید تلاش کنید تا اثرات نیکوتین و دوپامین را به طرز چشمگیری کاهش دهید. بهترین گزینه مصرف چای جینسینگ است، چرا که بر اساس تحقیقات، جینسینگ می تواند جلوی اعتیاد بدن به نیکوتین را گرفته و همچنین اثر دوپامین را به طرز چشمگیری تضعیف کند. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که در زمانی که میل و اشتیاق به کشیدن سیگار داشتید، به جای آن اقدام به نوشیدن چای جینسینگ کرده و با این کار، نیاز خود به مصرف سیگار از بین ببرید.

پرتغال و ترک سیگار

بدن افراد سیگاری، به خودی خود با مشکل کمبود ویتامین C مواجه است و همین مسئله باعث شده تا افرادی که اعتیاد دارند با مشکلاتی ناشی از کمبود ویتامین C مواجه شده و به سرعت بیمار شوند. در همین راستا پیشنهاد ما این است که در دوران ترک سیگار حتماً اقدام به مصرف پرتقال و یا سایر میوه هایی که دارای ویتامین C هستند، کنید. پرتقال، لیمو، انار و... از مهم ترین منابع ویتامین C محسوب می شوند و مصرف آن ها به شما کمک می کند تا مشکل کمبود ویتامین c در بدن خود را به طرز چشمگیری از بین برده و آن را درمان کنید.

غذای مورد علاقه

نکته جالبی که باید بدانید این است که بسیاری از متخصصین به منظور ترک سیگار پیشنهاد می دهند تا غذای مورد علاقه خود را در رژیم غذایی تان قرار داده و به عنوان جایزه و پاداش برای سختی که در راه ترک سیگار می کشید، غذاهای مورد علاقه خود را میل کنید. این کار باعث می شود تا از یک سو هم از نظر روانی وابستگی خود به سیگار را با یک ماده غذایی جایگزین کرده و همچنین با مصرف غذای مورد علاقه تان، نیاز بدنی خود را برطرف کنید.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که در طی فرآیند ترک کردن سیگار داشتن یک رژیم غذایی مناسب بهترین گزینه برای کاهش نیازهای جسمی به سیگار است و به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم تا حتماً به سراغ یک متخصص تغذیه رفته و از او کمک بگیرید. البته شما خودتان می توانید به بهترین شکل ممکن برنامه غذایی مناسبی برای دوره ترک سیگار داشته باشید. پیشنهاد ما این است که برای رسیدن به این هدف مواد غذایی که شما را به یاد سیگار کشیدن انداخته و میل و اشتیاق تان به انجام این کار را افزایش می دهد از بین برده و آن را جایگزین با مواد غذایی کنید که مصرف آن ها باعث شود تا به هیچ عنوان به سراغ سیگار نروید.

منبع: دیسگار

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز