راز حرفه ‌ای ‌ها: معرفی تجهیزات عکاسی و ‌فیلم‌برداری

۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۱۵:۲۲:۱۴
کد خبر: ۱۱۸۲۸۸۵
راز حرفه ‌ای ‌ها: معرفی تجهیزات عکاسی و ‌فیلم‌برداری
راز عکاسی و ‌فیلم‌برداری ‌حرفه‌ای را باید از مادربزرگ‌ها بپرسید. البته نه مادربزرگ خودتان! مادربزرگ‌هایی که عمرشان را برای ثبت جذاب‌ترین عکس و فیلم‌ها گذاشته‌اند.

به گزارش برنا، راز عکاسی و ‌فیلم‌برداری ‌حرفه‌ای را باید از مادربزرگ‌ها بپرسید. البته نه مادربزرگ خودتان! مادربزرگ‌هایی که عمرشان را برای ثبت جذاب‌ترین عکس و فیلم‌ها گذاشته‌اند.

ما این کار را کردیم؛ اما دستور تهیه یک فیلم و عکس خوب به روش مادربزرگ‌ها، مواد اولیه‌ای می‌خواست که دیگر در بازار نیستند. آنها را فقط می‌توان در عتیقه‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های آنلاین اشیاء قدیمی و آنتیک پیدا کرد! پس مجبور شدیم نسخه مادربزرگ‌ها را به دست اینفلوئنسرها بدهیم تا آن را آپدیت کنند و یک دستورالعمل ‌فوق‌العاده برای خرید تجهیزات عکاسی و ‌فیلم‌برداری ‌حرفه‌ای ایجاد کنند.

این دستورالعمل تا به حال در هیچ جای دیگری استفاده نشده است و استفاده از آن پیگرد قانونی دارد!!! استفاده از این دستورالعمل را فقط به افرادی توصیه می‌کنیم که از مشتاقان دنیای عکاسی و ‌فیلم‌برداری هستند.

مواد لازم را هر چه زودتر تهیه کنید!

از هر کسی بپرسید: تجهیزات عکاسی و ‌فیلم‌برداری شامل چه وسایلی می‌شود؟ در عرض چند ثانیه اسم دوربین را به خاطر می‌آورد! پس این رازی نیست که کسی نداند. همه می‌دانند برای شروع باید یک دوربین خوب داشت. انتخاب دوربین را به عهده خودتان می‌گذاریم. به طور کلی دوربین‌های جدیدتر امکانات بیشتری به شما می‌دهند و قطعاً دردسر ثبت تصاویر و ویدیوها با آنها کمتر است.

اما پول‌توجیبی یا درآمد ماهیانه است که تعیین می‌کند چقدر باید برای خرید دوربین هزینه کنید. اگر می‌توانید با آنها مذاکره کنید، حتماً برای خرید مدل‌های جدیدتر برنامه بریزید تا چند سال با خوشی و بدون دردسر مشغول عکاسی و ‌فیلم‌برداری شوید.

بعد از خرید دوربین می‌توانید به سراغ ادامه این رازنامه بیایید. در ادامه تجهیزاتی را به شما پیشنهاد می‌دهیم که جلوه کاملاً ‌حرفه‌ای به شما می‌دهند. پس اگر آماتور هستید ادامه متن را نخوانید. مگر اینکه افکار بلندپروازانه‌ای برای ‌حرفه‌ای شدن داشته باشید!

دستورالعمل نورپردازی به سفارش آنهایی که در گذشته گیر نکرده‌اند!

نورپردازی اولین راز موفقیت در شکار تصاویر و ویدیوهای باکیفیت و خلاقانه است. در این دسته از تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری، از منابع نوری کوچک که بالای تلفن همراه متصل می‌شوند گرفته تا بزرگ‌ترین چراغ‌ها و فلاش‌های استودیویی جای می‌گیرند.

اما یک پیشنهاد برای شما داریم. اگر به فکر تولید محتوای تصویری و ویدیویی هستید؛ تمام کیت‌های نورپردازی دست‌وپاگیر را بیخیال شوید؛ به جای آنها از ابزارهای نورپردازی جدیدتر یعنی انواع رینگ لایت استفاده کنید. شاید رینگ لایت‌ها شما را به یاد اینفلوئنسرهای آرایشی بیندازند؛ اما این تجهیزات نورپردازی تنوع بسیار زیادی دارند و قرار نیست یک رینگ لایت ارزان و کوچک قیمت بخرید. مزیت استفاده از این وسایل امکان تنظیم نور است. در عکاسی پرتره هم با ایجاد یک جلوه جذاب در چشم سوژه catch light، عکس شما را شگفت ‌انگیز می‌کنند.

از ما به شما نصیحت: بعد از خرید دوربین حتماً سرمایه هنگفتی برای خرید رینگ لایت و دیگر تجهیزاتی که برای نرم کردن نور نیاز دارید، کنار بگذارید. شاید مجبور شوید تا آخر عمر برای خرید این تجهیزات قسط بدهید؛ با این حال ارزشش را دارد!

تا می‌توانید لنز بخرید؛ البته نه برای چشم‌هایتان!

بگذارید داستان زندگی عکاسان ‌حرفه‌ای را به شما بگویم. آنها به امید خرید لنز زنده‌اند و با هر تصویر یا ویدیویی که ثبت می‌کنند، خرید لنز بعدی را برای خود هدف‌گذاری می‌کنند. دنیای لنزها یک لوپ بی نهایت است! هر چقدر هم لنز بخرید باز هم لنزهای جدیدتر، قابلیت‌های بیشتر و کیفیت چشم‌گیرتر شما را برای خرید آنها ترغیب می‌کند.

زندگی در دنیای عکاسی همین است. زنده بودن و عکاسی کردن به امید خرید لنز بهتر! این جمله را می‌توان در تمام صفحات دفتر خاطرات یک عکاس دید!

اما اگر تازه کار هستید خود را با لنزهای مختلف خفه نکنید. بهترین راه این است که دوستان عکاس بیشتری داشته باشید تا لنزهای مختلف را امتحان کنید و بعد تصمیم به خرید لنز بعدی خود بگیرید. استفاده از راهنمای خرید لنز هم به شما کمک می‌کند بیهوده بودجه خود را هدر ندهید.

خرید دوربین + عکاسی + ‌فیلم‌برداری

استفاده از میکروفون به گوش مخاطب آسیب نمی‌زند!

اگر به فکر تولید محتوای ویدیویی و ‌فیلم‌برداری هستید، حتماً خرید میکروفون را در لیست اهداف خود بنویسید. فقط آماتورها هستند که به میکروفون داخلی گجت‌ها اعتماد می‌کنند و تصور می‌کنند اگر در طبیعت ‌فیلم‌برداری کنند، صدا بهتر به گوش مخاطب می‌رسد. احتمالاً هدف‌شان پخش صدای باد و نویزهای محیطی است!

دنیای میکروفون‌ها هم به اندازه دنیای لنزها متنوع و بزرگ است؛ بستگی دارد شما برای چه هدفی می‌خواهید میکروفون تهیه کنید. مثلاً تهیه فیلم کوتاه با میکروفون یقه‌ای حرکت کاملاً آماتورانه‌ای است! برای این کار باید سراغ شات گان‌ها و تجهیزات صدابرداری بروید.

اگر به فکر ضبط صدای انواع سازها هستید، باید میکروفون مناسبی که صدای ساز را به خوبی دریافت کند، انتخاب کنید. و اگر در فکر تهیه ویدیوهای آموزشی و تبلیغاتی هستید، می‌توانید به سراغ میکروفون‌های یقه‌ای بروید.

معمولاً عکاس‌ها آنقدری که به لنزها اهمیت می‌دهند و زیروبم‌شان را در می‌آورند، به میکروفون‌ها علاقه‌ای ندارند. حتی اگر علاقه‌ای به این دستگاه‌ها ندارید، برای بالا بردن کیفیت کار خود باید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید و سعی کنید در دایره دوستان خود چند متخصص صدا داشته باشید که خیال‌تان از بابت پیشنهادهایش راحت باشد!

همه چیز آماده است به جز پس زمینه!

می‌دانم دیگر پولی در جیب‌تان باقی نمانده اما خرید تجهیزات برای پس زمینه هزینه زیادی ندارد. بالاخره حرفه‌ای شدن در هر زمینه‌ای سرمایه می‌خواهد!

برای پس زمینه‌ها پیش‌تر از فون های عکاسی  استفاده می‌کردند؛ دیگر وقت به‌روزرسانی است!

اما امروزه از بک دراپ ها استفاده می شود ، بک دراپ وسیله‌ای است که این کار را می‌کند. آن را در بک گراند صحنه قرار می‌دهید و نگران چالش‌هایی که با فون عکاسی داشتید، نیستید. این پس زمینه‌های جذاب در دو نوع تولید می‌شوند. بک دراپ‌ها امکان شستشو دارند و نمونه‌های جدید آنها هم طرح‌دار است تا یک نمای فوق‌العاده از پس زمینه خود داشته باشید و ترک دیوار، محتوای ویدیویی شما را خراب نکند! انواع آنها را می‌توانید در فروشگاه دیدنگار بیابید.

دستورالعمل کامل شد؛ وارد مرحله اجرا شوید!

هر چیزی برای تبدیل شدن به یک عکاس و فیلم‌بردار حرفه‌ای نیاز بود بدانید، در این دستورالعمل جدید، در اختیارتان گذاشتیم. از اینجا به بعد با شماست که وارد مرحله اجرا شوید. احتمالاً اولین کاری که باید بکنید تهیه لیستی از بانک‌ها و مراکزی است که وام با بهره پایین می‌دهند!

برای شما همراهان حرفه‌ای دیدنگار آرزوی موفقیت داریم!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز