بهترین فلاش اکسترنال برای دوربین کدام است؟

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۰۹:۴۳:۳۴
کد خبر: ۱۱۸۳۶۸۶
بهترین فلاش اکسترنال برای دوربین کدام است؟
موقع عکاسی از سوژه درست در جلوی خورشید هنگام غروب آفتاب، یا عکاسی در محیطی کم نور بدون تجهیزات کامل نورپردازی فقط با فلاش امکان‌پذیر است. اینجاست که به یک فلاش اکسترنال یا جانبی نیاز دارید.

به گزارش برنا، موقع عکاسی از سوژه درست در جلوی خورشید هنگام غروب آفتاب، یا عکاسی در محیطی کم نور بدون تجهیزات کامل نورپردازی فقط با فلاش امکان‌پذیر است. اینجاست که به یک فلاش اکسترنال یا جانبی نیاز دارید. اما کدام فلاش اکسترنال و با چه مشخصاتی باید بخرید. قبل از خرید فلاش اکسترنال برای دوربین خودتان حتما به این نکات توجه کنید.

انواع فلاش اکسترنال دوربین

به طور کلی سه نوع فلاش دوربین اصلی وجود دارد. فلاش روی دوربین، فلاش درون دوربین و سومی فلاش خارج از دوربین که همان فلاش اکسترنال است و انواع مختلفی هم دارد و به عنوان یک منبع بیرونی نور از آن استفاده می‌شود.

فلاش اکسترنال بیشتر بر اساس برند تولید کننده تقسیم‌بندی می‌شود. به طور مثال از معروف‌ترین برندهای تولید کننده این نوع تجهیزات کانن، نیکون، یانگنو، سونی، هنل، فوجی و بولت می‌توان نام برد. اما یکی از بهترین‌ها در این زمینه فلاش اکسترنال گودکس است. تنوع بالای محصولات، قیمت مناسب و کیفیت بالا از مشخصات محصولات این برند است که باعث شده در بین عکاسان حرفه‌ای طرفداران زیادی هم داشته باشد و یک برند شناخته شده باشد.

فلاش اکسترنال

مزایای خرید فلاش اکسترنال

بالا بردن کیفیت تصاویر تنها بخشی از ویژگی‌های مثبت خرید فلاش اکسترنال گودکس، کانن و یا هر برند دیگری است. مزایای استفاده از فلاش خارجی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

انعطاف‌پذیری بیشتر  برای عکاسی

زاویه نوردهی با فلاش اکسترنال بسیار متنوع‌تر و منعطف‌تر از یک فلاش داخلی در دوربین است، برای همین شما در عکاسی دست بازتری خواهید داشت. فلاش شما دیگر فقط به دوربین متصل نیست، بلکه می تواند مطابق خواسته ها و نیازهای شما به سه‌پایه، دوربین و... منتقل شود.

کاهش قرمزی چشم در عکسهای پرتره

یکی از آزاردهنده‌ترین خاطرات ما مربوط به وقتی است که عکسی را بعد از گرفتن و ثبت آن چک می‌کنیم و نور فلاش چشم‌ها را قرمز کرده است. با خرید فلاش اکسترنال و استفاده از آن نور دیگر از مرکز دوربین نمی‌تابد، بنابراین احتمال قرمزی چشم شما بسیار کمتر است.

روشنایی بهتر و امکان کنترل بیشتر نور

یک فلاش اکسترنال گودکس بسیار قدرتمندتر از فلاش داخلی است. علاوه بر این تنظیماتی روی فلاش شما وجود دارد که امکان می‌دهد میزان روشنایی را تغییر دهید و کنترل کلی بیشتری روی نور خود دارید.

رسیدن به خلاقیت درعکاسی

 با خرید یک فلاش اکسترنال علاوه بر نورپردازی بهتر، دست شما برای آزمایش موقعیت‌ها و زاویه‌‌ها برای عکاسی بازتر است. در اصل با حذف محدودیت‌ها، امکان رشد خلاقیت بیشتر می‌شود.

فلاش اکسترنال

نورپردازی طبیعی‌تر

با یک فلاش اکسترنال می توانید نور را از بالا یا از کنار به سوژه خود بدهید و برخلاف فلاش خود دوربین تنها زاویه مورد استفاده مستقیم نیست.

برای خرید فلاش اکسترنال باید به چه مواردی توجه کرد؟

اگر تصمیم خود را برای خرید فلاش اکسترنال گودکس گرفته‌اید، اما بین مدل‌های مختلف آن دو دل هستید. بهتر است مواردی را که در ادامه می‌گوییم در نظر داشته باشید.

عمر مفید

هر نوع تجهیزات و ابزاری که برای کار عکاسی استفاده می‌کنید، طول عمر دارد. اگر به دنبال خرید یک فلاش اکسترنال هستید، بهتر است قبل از هر چیزی مشخصات فنی آن را مطالعه کرده و در مورد عمر مفید آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

سبکی و سنگینی فلاش

وزن فلاش‌های روی دوربینی اهمیت زیادی دارد چون اگر دوربین را به جای پایه در دست بگیرید وزن بیشتری را باید تحمل کنید.

نوع نور

نورها به صورت کلی به دو شکل سرد و گرم در محیط هستند. برای همین توصیه می‌کنیم فلاش اکسترنال گودکس را انتخاب کنید که هر دو تناژ نور را در حالت تعادل ارائه می‌دهد. در بعضی از مدل‌ها می‌توانید به جز شدت نور دمای نور را هم تنظیم کنید.

فلاش اکسترنال

محدوده پخش نور

اگر عکاس حرفه‌ای هستید و سوژه‌های متنوعی را برای عکاسی انتخاب می‌کنید، بهتر است فلاشی را انتخاب کنید که از محدوده بالای پخش نور برخوردار است. اگر هم یک فرد آماتور در این زمینه هستید، روی این فاکتور زیاد وسواس به خرج ندهید.

قیمت و برند

همانطور که در طول متن اشاره کردیم، انواع فلاش بر اساس برند بیشتر تقسیم می‌شود. بهتر است اگر محدودیت در بودجه ندارید، برند فلاش و دوربین شما هماهنگ باشد. اگر هم به این مورد حساس نیستید، مدل‌های مختلف فلاش اکسترنال گودکس انتخاب بسیار مناسبی است، زیرا با طیف وسیعی از برندها هماهنگ دارد. علاوه بر این دارای تنوع قیمت و مدل هم هستند. 

امکان هماهنگی فلاش‌ها

اگر نیاز به چند فلاش همزمان داشته باشید، باید تمام فلاش‌ها همزمان کار کنند. به همین دلیل نیاز به هماهنگی فلاش‌ها وجود دارد.

به زبان ساده، کلا سه روش مادون قرمز، رادیویی و نوری برای هماهنگی فلاش‌ها وجود داد. فلاش‌های امروزی بیشتر از سیستم رادیویی استفاده می‌کنند.

از کجا فلاش اکسترنال بخریم؟

خوشبختانه در بازار ایران فلاش‌های اکسترنال از برندهای مختلف به فروش می‌رسد و برای همین دست شما در انتخاب باز است. نورنگار یکی از فروشگاه‌های اینترنتی است که انواع مختلفی از فلاش‌های اکسترنال دوربین با قیمت و گارانتی مناسب ارائه می‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز