کم کردن خلافی خودرو با پرداخت قسطی

۱۴۰۰/۰۳/۱۱ - ۱۵:۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۱۸۷۳۷۲
کم کردن خلافی خودرو با پرداخت قسطی
اگر خلافی های سنگین دارید و در پرداخت آن دچار مشکل شده اید می توانید با روشهایی که در ادامه می خوانید خلافی خودرو را کم کنید و به نوعی به صورت قسطی آنها را تسویه کنید.

به گزارش برنا، اگر خلافی های سنگین دارید و در پرداخت آن دچار مشکل شده اید می توانید با روشهایی که در ادامه می خوانید خلافی خودرو را کم کنید و به نوعی به صورت قسطی آنها را تسویه کنید.

اخیرا کدهای تخلف جدیدی به کد جرایم رانندگی اضافه شده است که مبالغ میلیونی دارند. دلیل اغلب این جریمه ها نیز شرایط کرونا، محدودیت ها و ممنوعیت های آن است. این جریمه های کرونایی که تا 1 میلیون تومان هم می رسند باعث شده اند تا خلافی های سنگینی برای برخی رانندگان ثبت شود.

همانطور که می دانید برای پرداخت خلافی ها مهلت 60 روزه ای وجود دارد که در صورت عدم پرداخت بسته به نحوه ثبت جریمه می تواند دوبرابر شود و مانند این است که یک جریمه را دوبار مرتکب شده اید و باید دوبار پرداخت کنید.

باید بدانید که جریمه های دوربین و دوبرگی دوبرابر نمی شوند اما سایر جریمه ها امکان دوبرابر شدن دارند. البته طبق آخرین اخبار جریمه های دوبرابر شده سال 99 به قبل بخشوده شده است و افرادی که به دلیل عدم پرداخت در مهلت قانونی، جریمه هایشان دوبرابر شده بود تا پایان دی ماه فرصت دارند تا اصل خلافی را پرداخت کنند و از پرداخت جریمه دوبرابری معاف شوند.

توقیف خودروهای با جریمه بالای 3 میلیون تومان

اگر در میان مسیر، خودرو شما توسط پلیس متوقف شود و پلیس راهور جریمه شما را استعلام کند در صورتیکه خلافی شما بالای 3 میلیون تومان باشد خودرو توقیف و به پارکینگ منتقل می شود. بنابراین اگر خلافی شما بالای 3 میلیون است آن را کاهش دهید تا خودرو شما توقیف نشود.

چگونه خلافی خودرو را کم کنیم؟

برای کم کردن خلافی خودرو می توانید از بین جریمه ها یک یا چند مورد را انتخاب و پرداخت کنید و مابقی را در زمانی دیگر تسویه کنید. برای این کار کافیست برنامه فرمون را نصب کنید و خلافی خودرو را استعلام کنید سپس از بین خلافی ها موارد دلخواه را انتخاب و پرداخت کنید.

برای استعلام خلافی تنها نیاز به بارکد دارید و با یکبار وارد کردن بارکد، برای همیشه در برنامه فرمون ثبت می شود. بارکد روی کارت ماشین یا کارت موتور درج شده است و کدی 8 یا 9 رقمی است که در کارت موتور با حرف M شروع می شود.

پس از وارد کردن بارکد، ریز خلافی شما نمایش داده می شود و می توانید از بین جرایم تعدادی را انتخاب و پرداخت کنید و یا تمام جرایم را یکجا پرداخت و تسویه کنید. از دیگر امکانات فرمون خرید بیمه شخص ثالث

، استعلام قیمت روز خودرو نو یا کارکرده، هشدار دوربین های کنترل ترافیک و کنترل سرعت، استعلام نمره منفی گواهینامه، آزمون های آیین نامه رانندگی، ... است.

جهت دانلود فرمون از گوگل پلی اینجا کلیک کنید.

برای دانلود فرمون از کافه بازار، سیبچه و آی اپس کافیست نام آن را جستجو کنید.

پرداخت قسطی خلافی خودرو

روشهای دیگری نیز برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو وجود دارد که در ادامه توضیح می دهیم.

استعلام و پرداخت خلافی خودرو با مراجعه به سایت راهور 120

راه دیگری که می توانید از طریق آن خلافی را استعلام و پرداخت کنید مراجعه به سایت راهور 120 است. پس از ورود به سایت به بخش استعلام تخلفات رانندگی بروید و بارکد را در محل موردنظر وارد کنید. سپس با وارد کردن کد امنیتی و زدن روی دکمه جستجو لیست خلافی شما نمایش داده می شود.

پس از مشاهده خلافی ها می توانید از بین جریمه ها موارد دلخواه را انتخاب و پرداخت کنید.

استعلام خلافی خودرو با پیامک

برای استعلام پیامکی خلافی خودرو نیاز به کد VIN دارید. این کد 17 رقمی متشکل از اعداد انگلیسی از ۱ تا ۹ و همه حروف انگلیسی به غیر از O و Q است. این کد نیز مانند بارکد ماشین روی کارت خودرو یا کارت موتور درج شده است. همچنین روی برگ سبز خودرو نیز نوشته شده است. این کد درواقع برای شناسایی وسایل نقلیه مختلف است که توسط سازمان بین‌المللی استاندارد تعریف شده است.

برای استعلام پیامکی خلافی خودرو باید کد VIN  را به 1101202020 ارسال کنید. این پیامک هزینه دارد و هزینه استعلام خلافی از این روش 350 تومان است. پس از ارسال کد VIN از سوی راهور پیامی دریافت می کنید که از شما درخواست می کند تا یک عدد را مجدد پیامک کنید که این پیامک به منزله تایید درخواست شما است. با ارسال عدد موردنظر مبلغ خلافی و تعداد تخلفات برای شما اس ام اس می شود. البته از روش پیامکی نمی توانید خلافی خود را پرداخت کنید. و برای پرداخت خلافی باید از سایر روشها استفاده کنید.

استعلام خلافی خودرو در مراکز پلیس+10

اگر از روشهای آنلاین و پیامکی موفق به استعلام و پرداخت خلافی خودرو نشدید می توانید با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس+10 خلافی را استعلام کنید. همچنین امکان اعتراض به خلافی نیز از این طریق وجود دارد.

چرا خلافی های پرداختی پاک نمی شوند؟

مشکلی که اغلب افراد با آن مواجه هستند عدم پاک شدن خلافی پس از پرداخت است. این موضوع به این علت است که سامانه راهور به صورت آفلاین است و معمولا با تاخیر 72 ساعته به روزرسانی می شود. بنابراین اگر خلافی خودرو یا موتور خود را به تازگی پرداخت کرده اید باید تا به روزرسانی بعدی سامانه راهور منتظر باشید.

اعتراض به خلافی خودرو

اگر به جریمه های خود اعتراض دارید می توانید به پلیس+10 و یا اجرائیات راهور مراجعه کنید. پس از مراجعه به پلیس +10 اعتراض شما به اجرائیات راهور ارجاع داده می شود و در کمتر از 24 ساعت نتیجه اعتراض برای شما پیامک می شود. اگر بازهم به نتیجه اعتراض داشتید می توانید به اجرائیات مراجعه کنید و مجدد اعتراض بزنید. حکمی که در اجرائیات صادر می شود حکم نهایی است و دیگر قابل اعتراض نیست.

توجه کنید که مهلت اعتراض به خلافی خودرو ، 60 روز پس از صدور برگ جریمه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز