رژیم لاغری در یک ماه چگونه است؟

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۰۹:۱۵:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۹۱۵۱
رژیم لاغری در یک ماه چگونه است؟
شما هرچقدر هم مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به این هدف امتحان کنید، رژیم غذایی و سبک زندگی تاثیر مستقیمی بر وزن و فرم بدن شما دارد.

به گزارش برنا، کم کردن وزن، هرچقد که‌ می‌خواهد باشد، برای هر کسی یک چالش سخت و دشوار است. در میان راه‌های مختلفی که برای لاغری وجود دارد، ممکن است برخی از روش‌ها با سیستم بدن شما سازگار نباشند و برخی از آن‌ها روی شما جواب بدهند؛ اما رژیم لاغری و برنامه‌ی غذایی در تغییر وزن همه‌ موثر است.

شما هرچقدر هم مسیرهای مختلفی را برای رسیدن به این هدف امتحان کنید، رژیم غذایی و سبک زندگی تاثیر مستقیمی بر وزن و فرم بدن شما دارد. نکته‌ی جذابی که در برنامه‌های غذایی وجود دارد این است که ایجاد کوچکترین تغییرات در آن بر اندام شما تاثیر می‌گذارد.

یکی از راه‌های لاغری و پایدار ماندن به رژیم غذایی، تعیین هدف‌های مدت دار است. خیلی از افراد برای این که هم انگیزه‌ی خود را حفظ کنند و هم زمان کافی برای تاثیر رژیم خود را داشته باشند، بازه‌ی زمانی یک ماهه را انتخاب می‌کنند. در بسیاری از موارد داشتن یک رژیم غذایی درست و سالم، به تنهایی می‌تواند حتی تا پنج کیلو گرم در ماه در کاهش وزن شما موثر باشد.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با رژیم لاغری می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://www.mintapp.ir/best-weight-loss-diet/

چگونه با تغییر در رژیم غذایی خود، وزنمان را کم کنیم؟

در میان رژیم‌های  لاغری متنوعی که وجود دارد، حتما شما هم دنبال یک رژیم سالم و موثر هستید که شما را به هدف لاغری‌تان برساند. ممکن است هر کدام از این رژیم‌ها رویکرد متفاوتی برای کاهش وزن داشته باشند ولی در بسیاری از موارد هم مشترک اند.

متخصصان تغذیه و رژیم‌های غذایی برای کسانی که می‌خواهند با تغییر سبک تغذیه‌ خود وزن کم کنند در چند مورد پیشنهادهای یکسانی می‌دهند که بر اساس این هدف و برای همه افراد موثر واقع خواهد شد.

بایدهای رژیم

مشکل کالری اضافی برای بسیاری از افراد، باعث اضافه وزن شده است. دقت کنید که کالری یکی از نیازهای اصلی است؛ گفته می‌شود که باید در رژیم غذایی خود روزانه بین 500 تا 750 مقدار کالری دریافت کنید.

بخشی از کالری‌های دریافتی ما از نوشیدنی‌هایی است که در طول روز مصرف می‌کنیم؛ برای کاهش  وزن افراد پیشنهاد می‌شود که مصرف آب را به جای نوشیدنی‌های دیگر جایگزین کنند. همچنین مصرف آب بیشتر باعث می‌شود بخش زیادی از معده‌ی شما پر شود و زودتر احساس سیری بکنید.

علاوه بر این، برای کسانی که می‌خواهند افزایش وزن و چاقی خود را کنترل کنند توصیه می‌شود که بیشتر تغذیه‌ی خود روی مصرف این مواد غذایی متمرکز کنند:

  • میوه‌ها و سبزیجات
  • غلات کامل
  • لبنیات کم چرب
  • ماهی و مرغ بدون پوست
  • حبوبات و انواع مغز و آجیل
  • روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون و کنجد

 

رژیم لاغری

رژیم نبایدها

در یک رژیم لاغری سالم بیشتر از این که یک غذا را به طور کلی برای شما ممنوع کنند، بیشتر توصیه می‌شود که برخی از جزئیات را در تهیه و مصرف آن رعایت کنید. برای مثال مصرف نمک را در وعده‌های غذایی خود کم کنید. همچنین از شیرینی‌ها و مصرف گوشت قرمز در رژیم غذایی روزانه‌ی خود جلوگیری کنید.

به جز موادی که در برنامه غذاییتان استفاده می‌کنید برخی از عادات رفتاری نیز در تغییر وزن شما موثر هستند؛ سریع خوردن از مواردی است که باعث چاقی در افراد می‌شود. تحقیقات نشان داده افرادی که با سرعت کمتری غذا می خورند روی هورمون گریلین که هورمونی است که اشتها را تحریک می‌کند تاثیر می‌گذارد و احساس سیری در آن‌ها زودتر اتفاق می‌افتد.

تغذیه و رژیم لاغری در صورتی بر تغییر وزن شما موثر واقع می‌شود که با ورزش و خواب خوب و کافی همراه باشد. سعی کنید خواب کافی داشته باشید و زمان استراحت شما کمتر از 7 ساعت نباشد.

چطور یک رژیم‌ خطرناک را شناسایی کنیم؟

با شرایطی که رژیم غذایی آدم‌های امروز دارند و سبک زندگی انسان‌ها در جهان صعنتی امروز، لاغری یکی از مشکلات شایع است و بسیاری از افراد دنبال راهی برای کاهش وزن خود هستند. هرچقدر هم که کاهش وزن یک هدف مهم و قدمی به سمت سلامتی است، ممکن است انتخاب یک رژیم غذایی خطرناک برای شما خطرناک باشد.

به همین خاطر مواردی وجود دارد که رعایت آن‌ها هنگام هدف‌ گذاری و روند انتخاب و رعایت رژیم لاغری خود برای کاهش وزن و مهمتر از آن حفظ سلامتی شما اهمیت زیادی دارد. متخصصان تغذیه جهانی اعلام کرده اند که یک رژیم لاغری سالم باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

•        هدف گذاری برای لاغری باید واقع بینانه و منطقی باشد.

•        برنامه غذایی باید در حالی که دارای کالری کمتری است نسبت به مواد مغذی دیگر متعادل باشد.

•        تاثیر یک رژیم غذایی سالم همراه با فعالیت بدنی منظم خودش را نشان می‌دهد.

•        رژیم غذایی سالم به اصلاح سبک زندگی فرد کمک می‌کند تا به هدف لاغری خود برسد.

رژیم‌های غذایی که به سرعت و با کاهش شدید کالری شما را لاغر می‌کنند مشکلات سلامتی و خطرهای زیادی برای شما به بار می‌آورند؛ مشکلات گوارشی و کلیوی، سنگ کیسه صفرا و دردهای شکمی از جمله مشکلاتی هستند که در نتیجه‌ی رژیم‌های غذایی غلط برای افراد به وجود می‌آیند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز