کاربرد و انواع ورق های استیل

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۱۰:۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۱۹۲۴۱۸
کاربرد و انواع ورق های استیل
می‌توانید با خرید آنلاین ورق استیل و خدمات اینترنتی از فروشگاه آهن طهران خرید مطمئنی را تجربه کنید.

به گزارش برنا، ورق استیل را می‌توان یکی از پرکاربردترین ورق ها دانست. جنس این محصول آلیاژ خاصی از فولاد شناخته می‌شود که شامل درصد بالایی آهن و حداکثر 1٫2 درصد کربن است. تفاوت این نوع ورق با انواع دیگر آن در وجود عناصر کروم و نیکل در ترکیب آلیاژ آن بوده که همین دلیل باعث غیر فعال شدن این فلز در برابر آب و هوا می‌شود و مقاومت آن در مقابل خوردگی را بالا می‌برد. همچنین با اضفه کردن مولیبدن به ترکیب این فلز، مقاومت آن در برابر خوردگی ناشی از اسیدهای کاهنده افزایش پیدا می کند.

تغییر درصد مولیبدن و کروم موجود در آلیاژ این محصول، هم موجب تغییر در قیمت ورق استیل و همچنین افزایش تنوع کاربرد این ورق در بخش‌های مختلف صنعت می‌شود. در ساخت بخش بسیار زیادی از لوازم خانگی و لوازم آشپزخانه از این ورق استفاده می‌شود، همچنین در ساخت برخی از لوازم پزشکی از این ورق استفاده می‌شود. در کارخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و تمام مکان‌هایی که باانواع اسید و مواد خورنده برخورد در آن حضور دارند، این ورق بدون شک یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت ماشین‌آلات صنعتی و ابزار آلات آزمایشگاهی خواهد بود.

ورق های استنلس بر اساس آلیاژی که دارند، تقسیم بندی می شوند. استیل ها در چند سری وجود دارند. معروف ترین استیل ها در بازار استیل 300 و 400 می باشد که استیل 300 از ویژگی ضد زنگ بودن هم برخوردار است.

این سری از ورق استیل خود به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود که در بین همه آن ها سری 304 از مصرف زیادی برخوردار است.

استیل سری 400 بیشتر برای وسایل کوچک استفاده می شود. استیل 410 نیز با اینکه نسبت به خوردگی مقاومت کمتری دارد، اما در برابر سایش مقاومتر است.

 در استیل 420 نیز می توان آن را پولیش کرده و همین عملیات باعث می شود که از این سری ورق استیل برای کارد، چنگال و قاشق مورد استفاده قرار بدهند.

برای تزیینات و دکوراسیون نیز می توان از استیل سری 430 استفاده کرد. این فلز از قابلیت شکل پذیری مناسب و از قیمت مناسبتری نسبت به استیل سری 300 برخودار است.

به طور کلی می توان سری های ورق استیل را به دسته های ورق استیل 304، ورق استیل 430، ورق استیل 420، ورق استیل 309، ورق استیل 310، ورق استیل 316، ورق استیل 201، ورق استیل رنگی و ورق استیل طرح دار می توان تقسیم بندی کرد.         

انواع ورق استیل و کاربردهای ورق استیل در صنایع مختلف

تقریباً به تعداد استاندارد که برای ساخت و ترکیبات به کار رفته در تولید ورق استیل نیز وجود دارد، انواع مختلفی از دسته بندی‌ها نیز برای آن تعریف شده است.

تعداد دسته بندی‌های ورق استیل به قدری زیاد است که گاهی تنها با تغییر درصد یک عنصر می توان ده‌ها نوع از ورق استیل را روانه بازار نموده و برای هر یک شناسنامه منحصر به فردی نیز صادر کرد.

کاربرد ورق استیل به دلیل مقاوت بالا در برابر خوردگی و همچنین سطح صاف و صیقلی آن، روز به روز در بین صنایع مختلف در حال گسترش است. این ورق در ضخامت و ابعاد متنوع، برای پاسخ به نیاز فعالان حوزه فولاد در بازار عرضه می‌شود.

ورق‌های استیل از ترکیب آهن، کربن و دیگر عناصر آلیاژی ساخته می‌شوند که به دلیل وجود همین عناصر، خاصیت ضد زنگ را به همراه خود دارند. ترکیب آلیاژی متنوع یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق استیل است.

از جمله مصارف ورق‌های استیل می‌توان به کاربرد آن‌ها در تولید سازه و مخازن صنعتی، سیستم‌های انتقال مواد دارویی، غذایی، ظروف نگهداری شیر، دکور و امور تزییناتی، سیستم‌های لوله کشی و شیرآلات، پمپ‌های تماس با آب، پوشش بدنه، سقف و درب آسانسور، تولید پمپ، دریچه و تجهیزات شیمیایی اشاره کرد.

ورق استیل + خرید آنلاین ورق استیل + فروشگاه آهن طهران

خواص ورق استیل

این محصول براق ، صاف ، ضد زنگ و مقاوم به خوردگی هستند.که این محصول به دو صورت رول و شیت در بازار عرضه می شوند.

می توان چند ویژگی مهم آن را به صورت زیر بیان کرد:

ورق استیل به صورت براق و مات در بازار وجود دارد.

ورق استیل نسوز است.

ورق استیل ضد اسید است.

ورق استیل روکش دار است.

همچنین انواع خدمات برشکاری اعم از برشکاری ورق سیاه، رنگی و گالوانیزه با ضخامت و ابعاد دلخواه طبق سفارش مشتری در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت برش را از مجموعه آهن طهران بخواهید

ضمننا این تنها یکی از چندین خدمات مجموعه آهن طهران میباشد.

جهت اطلاع بیشتر با کارشناسان فروش ما در تماس (02188772424) باشید.

شما می‌توانید با خرید آنلاین و خدمات اینترنتی از فروشگاه آهن طهران خرید مطمئنی را تجربه کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز