خرید کولر گازی، اسپلیت و داکت اسپلیت

۱۴۰۰/۰۳/۲۴ - ۱۰:۴۷:۴۷
کد خبر: ۱۱۹۲۴۵۹
خرید کولر گازی، اسپلیت و داکت اسپلیت
در این مطلب برای خرید کولر گازی، اسپلیت و داکت اسپلیت شما را راهنمایی می کنیم.

به گزارش برنا، با گرم تر شدن هوا، بازار خرید کولرهای گازی مورد توجه بیشتری قرار می گیرد. خیلی از افراد به فکر خرید کولر جدید یا تعویض آن می افتدند. انواع کولر گازی با طراحی های متفاوت و زیبا امروزه در بازار سیستم های سرمایشی – گرمایشی موجود است.

این نوع دستگاه ها علاوه بر زیبایی به دلیل وجود برخی مزایا نسبت به کولرهای آبی مورد استقبال خریداران قرار گرفته است.

  • مصرف آب بسیار بالای کولرهای آبی
  • بالا بردن رطوبت هوای داخلی
  • نیاز به تعویض مرتب پوشالها
  • عدم امکان تنظیم درجه سرمایش در کولرهای آبی
  • پوشالها محل مناسب برای رشد قارچهاست
  • به داخل کشیده شدن گرد و غبار و هوای ناسالم

البته کولرهای گازی نیز دارای قیمت بالاتری هستند و می توانند باعث بالارفتن هزینه های برق شوند. به هر حال در مجموع به نظر می رسد کولرهای گازی به ویژه برای مناطق شرجی با رطوبت بالا، انتخاب مناسبتری است. اما برای اینکه خرید بهتری داشته باشید. مطالعه یک راهنمای خرید کولرگازی می تواند در این زمینه کارگشا باشد.

انواع کولر گازی

 کولر گازی پنجره ای

این کولرها همانطور که از نام آن مشخص است داخل قاب پنجره جای می گیرد و همه قسمتهای آن شامل فن و کندانسور داخل دستگاه قرار دارد و به صورت یونیت جداگانه نیست. این نوع دستگاه فاقد کنترل و حالت گرمایشی می باشد. و معمولا دارای مصرف برق بالا و سر و صدا است. ولی به راحتی قابل نصب و جابجایی است.

کولر گازی پرتابل

خرید کولر گازی، اسپلیت و داکت اسپلیت

این نوع کولر قابل حمل مانند کولر پرتابل از نوع یکپارچه می باشد. ولی دارای ریموت کنترل و حالت گرمایش می باشد. این کولرها اغلب در ظرفیت های پایین تولید می شوند و مناسب فضاهای کوچک می باشند.

کولر گازی ایستاده

خرید کولر گازی، اسپلیت و داکت اسپلیت

این نوع کولرها از نوع دو تکه می باشند و دارای یک واحد داخلی و یک واحد خارجی هستند. این نوع کولرها نیازی به ایجاد حفره و کانال برای نصب ندارند. ولی اغلب در ظرفیتهای بالا تولید می شوند. به همین دلیل بیشتر در مکانهای عمومی مورد استفاده قرار می گیرند.

کولر اسپلیت

خرید کولر گازی، اسپلیت و داکت اسپلیت

اسپلیت ها را می توان محبوب ترین و متداولترین نوع کولر گازی دانست.

آن ها از دو واحد داخلی و خارجی تشکیل شده اند. که اغلب توسط لوله های مسی انتقال حرارت به یکدیگر متصل می شوند. یونیت داخلی  به شکل یک پنل طراحی می شود که در فضای داخلی نصب می شود . و فضای کمی را به خود اختصاص می دهد. به این ترتیب علاوه بر اشغال فضای کم، زیبایی دکوراسیون داخلی را نیز به همراه دارد. اسپلیت ها اغلب دارای حالت گرمایش نیز می باشند. و ریموت کنترل نیز دارند. این نوع کولرها صدای کمی دارند و مصرف برق آنها نیز نسبت به انواع دیگر کولرهای گازی پایین تر است.

داکت اسپلیت

این نوع دستگاه که به اسپلیت کانالی نیز معروف است در زمره جدیدترین و بهترین سیستم های تهویه هوا می باشد. مانند اسپلیت های معمولی به صورت دو تکه هستند و از دو واحد خارجی و داخلی تشکیل شده اند. یونیت داخلی به صورت توکار دورن سقف نصب می شود. و هوا را از طریق کانال کشی به طور یکنواخت در همه فضا منتشر می کند. داکت اسپلیت ها به ویژه برای فضاهای بزرگ راندمان و کارآیی بالاتری دارند و موجب حذف هزینه های مرتبط با لوله کشی، رادیاتور مرکزی و ... می شوند.

انواع داکت اسپلیت در ظرفیت ها و برندهای مختلف در سایت lavazemkhanegy موجود است و  به قیمت بانه و شامل تخفیف ویژه است.

ظرفیت کولر گازی

ظرفیت کولر گازی که نشان دهنده قدرت خنک کنندگی می باشد.

با واحد BTU اندازه گیری می شود. ولی اغلب در بازار شما آن را به صورتی مضربی از 1000 می شنوید. و واحد آن ذکر نمی شود.

مانند کولر گازی 18000، 24000، 30000 و ......

انتخاب یک کولر با ظرفیت مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا اگر قدرت خنک کنندگی آن نسبت به فضا، کم باشد کارآیی لازم را نخواهد داشت. و با وجود صرف هزینه شما همچنان از گرما در تابستان رنج خواهید برد و اگر قدرت آن زیاد باشد نیز باید مرتبا آن را خاموش کنید چون باعث ایجاد سرمای زیادتر از حد نیاز خواهد شد. عوامل مختلفی در تعیین ظرفیت مناسب موثر است. مانند متراژ فضایی که می خواهید کولر را در آن نصب کنید.

شرایط آب و هوایی محل سکونت شما میزان رفت و آمد، شرایطی مانند نورگیر بودن یا نبودن و ...

به طور متوسط برای متراژ 30 تا 37 متر مربع، ظرفیت 90000

37 تا 41 متر مربع، ظرفیت 10000

41 تا 50، ظرفیت 12000

50 تا 65 متر، 14000

65 تا 90 متر ، 18000

و 90 تا 120 متر، ظرفیت 240000

این اعداد به صورت تقریبی می باشند و مثلا در مناطق گرم یا مکانهای

آفتابگیر باید حداقل 10 درصد به ظرفیت های فوق اضافه شود.

موتور کولر گازی

موتور کولر گازی یا کمپرسور مهمترین قسمت تشکیل دهنده آن است.

کمپرسورها انواع متفاوت دارند معروفترین آنها کمپرسورهای روتاری، اسکرول و پیستونی هستند.

کمپرسور روتاری:

این کمپرسور به موتور چرخشی، دوار و موشکی نیز معروف است.

در این نوع موتور عمل مکش و فشرده سازی گاز مبرد با چرخش 360 درجه ای تیغه ها انجام می شود. این نوع موتور نسبت به کمپرسورهای پیستونی سبک تر هستند، مصرف برق کمتری دارند و صدا و لرزش کمتری تولید می کنند.

کمپرسور پیستونی:

این نوع موتور عملکردی مانند سیلندر و پیستون ماشین دارد و با هر بار رفت و برگشت پیستون، مقداری از گاز مبرد وارد سیلندر شده و فشرده می شود و با فشار به داخل سیستم فرستاده می شود. اما از نظر مصرف انرژی، تولید صدا و لرزش نسبت به انواع دیگر عملکرد چندان مطلوبی ندارد.

کمپرسور اسکرول

ساختار این نوع موتور از دو صفحه تشکیل شده که یکی متحرک و دیگری ثابت است. و صفحه متحرک با چرخش 360 درجه عملیات فشرده سازی مبرد را انجام می دهد. این نوع کمپرسور نسبت به انواع دیگر عملکرد بهتری دارد و مصرف انرژی آن نیز پایین تر است.

اینورتور

اینورتور ویژگی است که می تواند سهم بسزایی در پایین آوردن مصرف انرژی در کولرگازی داشته باشد. موتورهای دارای اینورتور مرتب خاموش و روشن نمی شوند . بلکه فقط دور موتور کاهش می یابد به همین دلیل مصرف انرژی ناشی از را ه اندازی مجدد دستگاه را کاهش می دهند. کولرهای اینورتور دار گران تر هستند. ولی ارزش هزینه بیشتر را دارند.

میزان صدای کولر

میزان صدای کولر با واحد دسی بل سنجیده می شود و هرچه پایین تر باشد نشان دهنده آرامش بیشتر شما هنگام استفاده از آن است. در اسپلیت ها و کولرهای گازی دو تکه معمولا صدای موتور و صدای پنل به صورت جداگانه بیان می شود.

امکانات و ویژگی ها

فیلتر تصفیه هوا

وجود فیلتر قوی هوا یکی از ویژگیها و امکانات برخی برندهای کولر گازی است. وجود فیلترهای موثر باعث از بین رفتن باکتریها، و همچنین گرد و غبار و آلودگی، دود سیگار ، بوهای بد و ... می شود. مانند فیلتر آیونایز PLASMASTER در اسپلیت های ال جی

تایمر خواب

وجود گزینه sleep یا تایمر خواب باعث می شود هنگام خواب به طور خودکار دمای کولر تغییر می کند. بدین ترتیب می توانید خواب آرامی را تجربه کنید و همچنین به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

خرید کولر گازی، اسپلیت و داکت اسپلیت به قیمت بانه 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز