قیمت کانکس های ویلایی و مسکونی

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۴:۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۹۸۹۵۷
قیمت کانکس های ویلایی و مسکونی
کانکس ویلایی، کانکس مسکونی، کانکس سرویس بهداشتی، کانکس اداری، کانکس کارگاهی، کانکس امداد و نجات و... از انواع کانکس‌های پرکاربرد به شمار می‌روند. یکی از سوالاتی که اغلب افراد می‌پرسند این است که قیمت کانکس ویلایی چقدر است؟ و یا قیمت کانکس ویلایی دست دوم چقدر از کانکس نو کمتر است؟

به گزارش برنا، آیا می‌دانید قیمت کانکس چگونه محاسبه می‌شود؟ کانکس‌ها از رایج‌ترین ساختمان‌های پیش ساخته هستند که هدف اولیه طراحی آن‌ها اسکان موقت بوده است. با پیشرفت‌های چشمگیری که در زمینه ساخت سازه‌های پیش ساخته حاصل شد امروزه شاهد کاربری‌های بیشتری از این سازه‌ها هستیم. کانکس ویلایی، کانکس مسکونی، کانکس سرویس بهداشتی، کانکس اداری، کانکس کارگاهی، کانکس امداد و نجات و... از انواع کانکس‌های پرکاربرد به شمار می‌روند. یکی از سوالاتی که اغلب افراد می‌پرسند این است که قیمت کانکس ویلایی چقدر است؟ و یا قیمت کانکس ویلایی دست دوم چقدر از کانکس نو کمتر است؟

اگر برای خرید کانکس از چندین تولیدکننده استعلام قیمت گرفته باشید حتما می‌دانید که میان قیمت کانکس مسکونی با کانکس‌های ویلایی تفاوت فاحشی وجود دارد. دلیل این اختلاف قیمت چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانید که قیمت یک کانکس به چه عواملی بستگی دارد و چگونه محاسبه می‌شود. تعرفه کانکس عموما به صورت متری بیان می‌شود و قیمت نهایی آن به طرح سفارشی مشتری بستگی دارد. از همین‌رو قیمت کانکس از متری 300 هزار تومان شروع می‌شود.

ابعاد کانکس، کیفیت کانکس ساخته شده، تجهیزات و امکانات کانکس، طراحی آن و نوع متریالی که برای ساخت کانکس مورد استفاده قرار می‌گیرند از مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت انواع کانکس‌ها به شمار می‌رود. از آنجایی که قیمت هر متر کانکس یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تصمیم گیری برای خرید یک کانکس است، استعلام قیمت خرید کانکس یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که پیش از خرید باید صورت بگیرد. یکی از خدماتی که کارخانه آریا بارون توس، تولیدکننده برتر انواع کانکس‌های ویلایی و مسکونی، در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد برآورد هزینه ساخت کانکس طبق درخواست و نیازهای مشتری است. برای استعلام قیمت کانکس از کارخانه می‌توانید به وبسایت آن مراجعه کنید و یا با واحد فروش کارخانه تماس بگیرید.

قیمت کانکس‎های آریا بارون توس به چه عواملی بستگی دارد؟

کانکس‌ها از نظر شیوه طراحی و ساخت و برخورداری از امکانات متفاوت تنوع بسیار بالایی دارند. تنوع بالا در انواع کانکس‌ها کاربری آن‌ها را نیز افزایش داده است. از همین‌رو تفاوت قیمت زیادی را در بازار خرید و فروش کانکس شاهد هستیم. برای مثال قیمت کانکس مسکونی 30 متری با قیمت کانکس 15 متری اداری متفاوت است. برای اینکه بدانید محاسبه قیمت انواع کانکس به چه صورت است نکات زیر را حین خرید کانکس در نظر داشته باشید:

ابعاد کانکس‌

کانکس‌ها با توجه به نوع کاربری که دارند دارای ابعاد متفاوتی هستند. به عنوان مثال یک کانکس ویلایی ممکن است بزرگ‌تر از یک کانکس اداری باشد چراکه تجهیزات و امکانات کانکس‌های ویلایی از یک کانکس دفتری ساده بیشتر است. اگر برای خرید کانکس مراجعه کنید متوجه تفاوت‌ قیمت‌ کانکس 15 متری با قیمت کانکس 6 متری خواهید شد. هرچه ابعاد و مساحت کانکس کوچک‌تر باشد، قیمت آن نیز پایین‌تر خواهد بود.

جنس کانکس

از دیگر عوامل موثر بر هزینه کانکس‌ها، جنس آن‌ها است. بطور کلی کانکس‌های موجود در بازار به دو دسته کانکس ورقی و کانکس ساندویچ پانلی تقسیم می‌شوند. در بازار انواع دیگری از کانکس‌های بتنی، فایبرگلاس و... نیز وجود دارد اما رایج‌ترین کانکس‌های موجود در بازار کانکس ساندویچ پانل است. در میان دو کانکس ورقی و ساندویچ پانلی کانکس‌هایی که از جنس ورق فلز معمولی یا گالوانیزه هستند قیمت کمتری نسبت به کانکس‌های ساندویچ پانلی دارند. توجه داشته باشید که کانکس‌های فلزی معمولی در برابر سرما و گرما عایق‌های خوبی نیستند و اگرچه که قیمت آن‌ها کمتر است اما در صورت خرابی بازسازی و تعمیر آن‌ها هزینه بالایی خواهد داشت.

قیمت کانکس + کانکس ویلایی + کانکس مسکونی

طراحی کانکس توسط آریا بارون توس

طراحی کانکس‌ها نیز از دیگر عوامل موثر بر تعیین هزینه خرید یک کانکس به شمار می‌رود. در طراحی انواع کانکس‌ها جزئیاتی مانند تعداد پارتیشن‌ها، ساختار و شکل کلی کانکس‌ها و نحوه ارتباط بخش‌های متفاوت با یکدیگر بر قیمت نهایی تاثیرگذار است. انواع کانکس‌ها می‌توانند به صورت‌های مستطیلی، مربعی، منحی یا ترکیبی از این اشکال طراحی شوند.

جنس کف کانکس

کف سازی کانکس‌ها از دیگر عواملی است که بر روی قیمت کانکس تاثیر گذار است. کف یک کانکس می‌تواند از جنس سرامیک، تخته، بتن، ورق فولادی و... باشد. کیفیت و مقاومت متریالی که برای کف سازی کانکس از آن‌ استفاده می‌شود می‌تواند قیمت کانکس را بالا و پایین کند.

دکوراسیون خارجی و داخلی کانکس

جنس نمای داخلی و خارجی کانکس‌ها از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار بر قیمت انواع کانکس به شمار می‌روند. دکوراسیون داخلی کانکس‌ها ممکن است از جنس PVC یا MDF باشد. نمای خارجی کانکس نیز از جنس‌های سایدینگ، ترموود، کامپوزیت و... است. هر چه متریالی که از آن برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی کانکس استفاده می‌شود کیفیت بیشتری داشته باشد، طبیعتا قیمت کانکس نیز بیشتر خواهد شد.

تجهیزات جانبی کانکس‌های کارخانه آریا بارون

از دیگر عوامل موثر بر هزینه کانکس امکانات آن کانکس است. قیمت کانکس ویلایی دوبلکس شیک از یک کانکس ویلایی ساده بیشتر خواهد بود و این تفاوت قیمت علاوه بر کیفیت و نمای زیبا، به خاطر بیشتر بودن تجهیزات این کانکس‌ها نیز می‌باشد. کانکس‌های لوکس‌تر از امکانات پیشرفته‌تری چون سیستم گرمایش و سرمایش، نورپردازی، درب و پنجره‌های دوجداره و... برخوردار هستند.

کیفیت؛ مهم‌ترین عامل موثر بر قیمت کانکس‌ها

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که قیمت خرید کانکس را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد کیفیت این کانکس‌ها است. برای درک بهتر تاثیر کیفیت بر تعرفه کانکس لازم است بدانید که حین خرید یک کانکس سه حالت کلی وجود دارد:

  • کانکس پیش ساخته باشد.
  • کانکس نو طراحی شده باشد.
  • کانکس بازسازی شده و تعمیر شده باشد.

قیمت کانکس + کانکس ویلایی + کانکس مسکونی

کیفیت کانکسی که به صورت پیش ساخته خریداری می‌شود طبیعتا با کانکسی که طبق نظر و سلیقه شما طراحی شده است متفاوت است و همین تفاوت نیز عامل مهمی در تفاوت قیمت انواع کانکس به شمار می‌رود.

قیمت کانکس پیش ساخته آریا بارون

کانکس‌های پیش ساخته کانکس‌هایی هستند که از قبل ساخته شده و می‌‌توانید آن‌ها را به صورت آماده از درب کارگاه یا کارخانه خریداری کنید. قیمت کانکس پیش ساخته از کانکس‌های نو طراحی شده یا بازسازی شده کمتر است چراکه از پیش ساخته شده و در فاکتور فروش آن‌ها تورم روز محاسبه نمی‌شود بنابراین با قیمت کمتری نسبت به دیگر کانکس‌ها فروخته می‎‌شوند.

اما حین خرید کانکس‌های پیش ساخته باید دقت بیشتری به کیفیت کانکس از نظر عمر مفید آن‌ها داشته باشید. کانکس‌های پیش ساخته چه مورد استفاده قرار گرفته باشند و چه استفاده نشده باشند پیش از فروش در انبارهای رو باز نگهداری می‌شوند و این موضوع ممکن است طی گذر زمان منجر به فرسوده شدن کانکس‌ها شود.

قیمت کانکس نو طراحی شده

عوامل متعددی بر روی قیمت کانکس‌های نو طراحی شده تاثیرگذار است. کیفیت، زیبایی، تجهیزات، ابعاد و جنس کانکس از مهم‌ترین مواردی هستند که قیمت یک کانکس تازه طراحی شده را تعیین می‌کنند. مهم‌ترین فاکتورهای موثر بر قیمت این کانکس‌ها عبارت است از:

  • ابعاد کانکس و مساحت کل آن (یک تکه یا چند تکه بودن کانکس بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد.)
  • ساده یا لوکس بودن کانکس
  • امکانات جانبی مانند تجهیزات سرمایش و گرمایش، سرویس بهداشتی و حمام
  • تعداد طبقات و ارتفاع کانکس (قیمت کانکس ویلایی دوبلکس از کانکس‌های معمولی بیشتر است.)
  • تعداد و جنس درب و پنجره‌های کانکس
  • جنس دیوارپوش‌های داخلی کانکس
  • جنس و ساختار پوششی کف کانکس
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز