آموزش ارزهای دیجیتال و فارکس چرا واجب است؟

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۱۴:۳۲:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۲۰۱۲
آموزش ارزهای دیجیتال و فارکس چرا واجب است؟
بازار ارزهای دیجیتال در چند ماه گذشته رشد و سود دهی بسیار زیادی داشته اند و تقریبا توانسته اند رضایت سرمایه گذاران را جلب کنند.

به گزارش برنا، ارز دیجیتال (پول دیجیتال، پول الکترونیکی یا ارز الکترونیکی) هر ارز، پول یا دارایی مشابه پول است که اساساً در سیستم های رایانه ای دیجیتال به ویژه از طریق اینترنت، مدیریت، ذخیره یا مبادله می شود.

آشنایی با ارز دیجیتال

انواع ارزهای دیجیتال شامل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و... است. ارز دیجیتال ممکن است در یک پایگاه داده توزیع شده در اینترنت، یک بانک اطلاعاتی الکترونیکی متمرکز متعلق به یک شرکت یا بانک، در پرونده های دیجیتال یا حتی روی کارت با ارزش ذخیره شده ثبت شود.

ارزهای دیجیتال خصوصیاتی مشابه ارزهای سنتی از خود به نمایش می گذارند، اما به طور کلی برخلاف ارزهای دارای اسکناس چاپی یا سکه های ضرب شده، شکل فیزیکی ندارند. این کمبود فرم فیزیکی امکان معاملات فوری آنی را از طریق اینترنت فراهم می کند و هزینه مربوط به توزیع اسکناس و سکه را از بین می برد. ارزهای مجازی که معمولاً توسط یک نهاد دولتی صادر نمی شوند، پول قانونی محسوب نمی شوند و انتقال مالکیت را از مرزهای دولتی امکان پذیر می کنند.

این نوع ارزها ممکن است برای خرید کالاها و خدمات فیزیکی مورد استفاده قرار گیرند ، اما ممکن است محدود به انجمن های خاص مانند استفاده در داخل یک بازی آنلاین باشد.

پول دیجیتال می تواند متمرکز شود، جایی که یک نقطه کنترل اصلی بر عرضه پول (به عنوان مثال یک بانک) وجود دارد، یا غیرمتمرکز جایی که کنترل بر عرضه پول از پیش تعیین شده یا به طور دموکراتیک توافق شده است.

محبوبیت ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری

در چند وقت اخیر با توجه به افت شدید بازار بورس و رکود در بازار های مالی همچون: ملک، زمین، طلا و .... افرادی که هموراه به دنبال بازار سود دهی برای سرمایه گذاری بوده اند، بازار ارزهای دیجیتال را انتخاب کرده اند.

برخلاف بورس و دیگر بازارها، ارزهای دیجیتال در چند ماه گذشته رشد و سود دهی بسیار زیادی داشته اند و تقریبا توانسته اند رضایت سرمایه گذاران را جلب کنند.

قطعا هر زمینه سرمایه گذاری برای خود از نظر افراد سرمایه گذار دارای مزایا و معایبی می باشد که در این مقاله به بیان برخی از مهم ترین علل محبوبیت ارزهای دیجیتال در بین سرمایه گذاران می پردازیم:

  • خطر تقلب را کاهش می دهد.
  • سرمایه گذاری جمعی را افزایش می دهد.
  • روند انتقال پول را تغییر می دهد.
  • تجارت الکترونیکی را قویتر می کند.
  • پیشرفت های علمی را بیشتر می کند.
  • شرکت ها و اشخاص باید پاسخگو باشند.
  • جایگزینی پایدار برای ارزهای ناپایدار ارائه می دهد.
  • مردم می توانند کنترل پول خودشان را در دست بگیرند.

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

در این مقاله کوتاه سعی کردیم که بطور مختصر شما را با ارز دیجیتال و مزیت و همچینین نقاط ضعفی که دارد آشنا کنیم. به هر ترتیب این نوع بازار سرمایه گذاری نو ظهور توجه افراد بسیاری را بخود جلب کرده است. ممکن است شما یکی از این افراد علاقمند به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باشید.

نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که شما برای اینکه جز افراد موفق در حوزه ارزهای دیجیتال باشید، باید به تمامی مفاهیم آن آشنایی و تسلط کامل داشته باشد. قطعا با خواندن کتاب، جزوه و دیگر رسانه ها نمی توانید به شناخت کامل برسید.

موسسات آموزشی معتبری در سراسر ایران فعال می کنند که دوره های آموزش صفر تا صد ارز دیجیتال را برای علاقمندان به این حوزه برگزار می کنند. با پشت سر گذاشتن این دوره ها و استفاده از اساتید مجرب شما نیز می توانید جز آن دسته از افراد بسیار موفق در بازار ارزهای دیجیتال باشید.

آشنایی با بازار جهانی فارکس

موسسه آموزشی سرآمد + آموزش ارز دیجیتال + آموزش فارکس

بازار ارز محلی است که ارزها در آن معامله می شوند. ارزها از این جهت مهم هستند که خرید کالا و خدمات را به صورت محلی و فرامرزی امکان پذیر می کنند. برای انجام تجارت و تجارت خارجی نیاز به مبادله ارزهای بین المللی است.

اگر در ایالات متحده زندگی می کنید و می خواهید از فرانسه پنیر بخرید ، یا شما یا شرکتی که پنیر را خریداری می کنید باید فرانسه را برای پنیر به یورو (یورو) پرداخت کنید. این بدان معنی است که وارد کننده آمریکایی باید ارزش معادل دلار آمریکا (دلار) را به یورو مبادله کند. برای مسافرت هم همینطور. یک جهانگردان فرانسوی در مصر نمی تواند برای دیدن اهرام به یورو پرداخت کند زیرا این واحد پول محلی پذیرفته شده نیست. به این ترتیب، گردشگر باید یورو را با ارز محلی، در این مورد پوند مصر با نرخ ارز فعلی مبادله کند.

چگونه می توان در بازار فارکس فعالیت کرد؟

  1. درباره فارکس بیاموزید

گرچه کار پیچیده ای نیست، تجارت فارکس برای خود یک پروژه است و نیاز به دانش تخصصی دارد. به عنوان مثال نسبت اهرم معاملات فارکس در مقایسه با معاملات سهام بالاتر است و محرک های حرکت قیمت ارز با معاملات بازارهای سهام متفاوت هستند.

برای اینکه بتوانید در بازار جهانی فارکس فعالیت داشته باشید، قطعا باید شناخت کامل و تسلط داشته باشید. قطعا مهم ترین عامل موفقیت شرکت در دوره های آموزش فارکس می باشد. پس از بدست آوردن مهارت کامل وارد این بازار می شوید و موفقیت های بسیاری در انتظار شما خواهد بود.

موسسه آموزشی سرآمد یکی از بهترین موسسات آموزش در حوزه سرمایه گذاری است.

  1. تنظیم حساب کارگزاری :

برای شروع تجارت فارکس به یک حساب معاملات فارکس در کارگزاری نیاز دارید. کارگزاران فارکس کمیسیون دریافت نمی کنند. در عوض آنها از طریق اسپرد (که به آن پیپ نیز می گویند) بین قیمت خرید و فروش پول بدست می آورند.

برای معامله گران مبتدی ، ایده خوبی است که یک حساب تجارت خرد در بازار فارکس با نیاز سرمایه کم راه اندازی کنید. این قبیل حساب ها دارای محدودیت های معاملاتی متغیر است و به کارگزاران اجازه می دهد معاملات خود را به مبالغی در حد 1000 واحد پول محدود کنند. برای زمینه ، تعداد زیادی حساب استاندارد برابر با 100000 واحد پول است. حساب micro forex به شما کمک می کند تا در معاملات فارکس راحت تر باشید و سبک معاملاتی خود را تعیین کنید.

  1. تدوین استراتژی معاملاتی:

در حالی که پیش بینی و حرکت در بازار همیشه امکان پذیر نیست ، داشتن یک استراتژی معاملات به شما کمک می کند تا دستورالعمل های گسترده ای و یک نقشه راه برای معاملات تعیین کنید. یک استراتژی تجارت خوب بر اساس واقعیت وضعیت و امور مالی شما است. مقدار وجه نقدی که مایلید برای معامله بپردازید و به ترتیب ، میزان ریسکی را که می توانید بدون سوختن از موقعیت خود تحمل کنید ، در نظر می گیرد. به یاد داشته باشید ، معاملات فارکس عمدتا یک محیط اهرم بالا است. اما همچنین پاداش بیشتری به کسانی که مایل به ریسک هستند می دهد.

  1. همیشه در بالای شماره های خود باشید:

پس از شروع معاملات ، همیشه موقعیت های خود را در پایان روز بررسی کنید. بیشتر نرم افزارهای تجاری از قبل حسابداری روزانه معاملات را ارائه می دهند. اطمینان حاصل کنید که هیچ موقعیت معلق در دسترس نیست که باید پر شود و پول کافی در حساب خود برای انجام معاملات بعدی دارید.

نظر شما