با سه جواهرفروشی معروف جردن آشنا شوید

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۱:۴۴:۴۴
کد خبر: ۱۲۰۴۵۰۹
با سه جواهرفروشی معروف جردن آشنا شوید
محلهٔ جردن و خیابان معروف آن یعنی خیابان آفریقا، که سه جواهرفروشی معروف و خاص را در خود جای داده است. جواهرفروشی‌هایی که طلا و جواهر خاص و منحصر به فردی داشته و با ظرافت و پیچیدگی خاصی طراحی شده‌اند.

به گزارش برنا، در سال‌های اخیر با وجود افزایش قیمت طلا و جواهر، ‌همچنان افراد زیادی برای سرمایه‌گذاری یا استفادهٔ زینتی از طلا و جواهر اقدام به خرید آن می‌کنند. این تقاضای همیشگی برای طلا و جواهر را می‌توان با مراجعه به مراکز خرید و فروش طلا در شهر تهران مانند؛ راستهٔ طلافروشان بازار بزرگ تهران یا بورس طلای محلهٔ کریمخان پاسخ داد. با این حال، گذشته از اینکه دیگر این روزها به دلیل تقاضای زیاد طلا در هر کوچه و محله‌ای طلافروشی دیده می‌شود؛ اما هستند گالری‌هایی که در برخی مناطق شهر چهرهٔ شناخته شده‌تری دارند. مانند محلهٔ جردن و خیابان معروف آن یعنی خیابان آفریقا، که سه جواهرفروشی معروف و خاص را در خود جای داده است. جواهرفروشی‌هایی که طلا و جواهر خاص و منحصر به فردی داشته و با ظرافت و پیچیدگی خاصی طراحی شده‌اند.

گوهربین

محلهٔ جردن جزو مناطق شمال شهر تهران محسوب می‌شود. محله‌ای که خیابان آفریقای آن برای اهالی پایتخت، نامی آشناست و این روزها به نام بلوار نلسون ماندلا شناخته می‌شود. خرید آپارتمان در محله جردن به دلیل نزدیکی این محله به اتوبان‌های اصلی شهر و دسترسی آن به مراکز خرید، رونق بسیار خوبی دارد. یکی از قدیمی‌ترین جواهرفروشی‌های جردن، جواهرفروشی گوهربین است. این جواهر فروشی، بالاتر از خیابان ارمغان شرقی قرار داشته و نمای آن با سنگ‌های مشکی و ویترین‌های کوچک در خیابان آفریقا به خوبی خودنمایی می‌کند. از آنجایی که این جواهرفروشی در خیابان اصلی قرار گرفته، دسترسی به آن سخت نیست. ساعت کاری این گالری در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳:۳۰ و ۴ عصر تا ۸ شب است. این گالری در روزهای جمعه تعطیل بوده و روزهای پنجشنبه از ۱۰ صبح تا ۱۳:۳۰ فعالیت دارد. از مشخصات ویژهٔ این گالری، ظرافت، پیچیدگی و کم‌نظیر بودن جواهرهای آن است. به همین دلیل اینجا طلا و جواهر بسیار خاص و منحصر به فردی دارد. طلا و جواهر گوهربین، طرح‌های شرقی، نمادهای فرهنگی و الگوهای مدرن غربی همگی را در طراحی‌های خود لحاظ می‌کند.

جواهری رحیمی

یکی دیگر از جواهرفروشی‌های خیابان جردن، جواهری رحیمی نام دارد. این جواهرفروشی در بزرگراه مدرس شمالی، بلوار آفریقا، مجتمع مدرن الهیه واحد ۴ قرار دارد. ۳۵ سال پیش، جواهری رحیمی را دو برادر به نام‌های امیر هوشنگ و حمید رحیمی در بازار تهران راه‌اندازی کردند. آنان اکنون توانسته‌اند زیباترین و باکیفیت‌ترین جواهرات را با قیمت مناسب تولید کنند. در این جواهرفروشی انواع ست و نیم‌ست برای خانم‌ها (لوازمی چون جاکلیدی و دکمهٔ سردست) و آقایان به فروش می‌رسد. همچنین سنگ‌های رنگی و زینتی آن بسیار چشمگیر، زیبا و معروف است.

با سه جواهرفروشی معروف جردن آشنا شوید

جواهریان معمار جواهر

یکی از قدیمی‌ترین گالری‌های جواهرفروشی در خیابان جردن، جواهریان معمار جواهر نام دارد. این جواهرفروشی از حدود دو قرن پیش در صنعت طلا و جواهر فعال بوده و بنیانگذار این برند جواهر، شخصی به نام حاج محمد حسن شیرازی است. شخصی که این حرفه را در تهران پایه‌گذاری کرد و پس از آن عمو عبدالله فرزند او و سپس عبدالصالح جواهریان راه جدش را ادامه داد. پس از او نیز، مهندس عبدالعلی جواهریان این حرفه را پی گرفت. او مدرک تحصیلی خود را در رشتهٔ معماری از دانشگاه آمریکا گرفته و سپس دورهٔ طراحی و سنگ‌تراشی را در این کشور گذارند. پس از آن، با کسب تجربه و مهارت توانست طرح‌های بدیعی در صنعت جواهر ایجاد کند و جواهری معمار جواهر را با نگرشی جدید و خلاقانه پایه‌گذاری کند. در این جواهرفروشی انواع ست و نیم‌ست با سنگ‌های قیمتی و زیبا برای خانم‌ها و انگشترها و دست‌بندهایی از جنس طلا و نقره برای آقایان به فروش می‌رسد. گالری جواهریان معمار جواهر، در بلوار نلسون ماندلا، نبش خیابان گل‌آذین واقع است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز