از سیر تا پیاز هر آنچه درباره استفاده از سمعک، فواید و عوارض آن باید بدانید

۱۴۰۰/۰۴/۲۵ - ۰۹:۵۴:۱۷
کد خبر: ۱۲۰۷۴۱۲
از سیر تا پیاز هر آنچه درباره استفاده از سمعک، فواید و عوارض آن باید بدانید
هر مشکلی یک درمانی دارد و شما باید به این فکرکنید که قدمی برای بهبود خود برداشته اید و این بسیار ارزشمند است. با ما همراه باشید تا شما را با سمعک آشنا کنیم.

به گزارش برنا، از سمعک برای خودتان غول نسازید! اگر از کم شنوایی رنج می برید و نگران این هستید که برایتان سمعک تجویز شود و به همین دلیل از رفتن به کلینیک های شنوایی ممانعت می کنید، باید بگوییم کاملا راه اشتباهی را انتخاب کرده اید. تصور همه ما از سمعک یک وسیله الکتریکی بزرگ و زشت است که باعث جلب توجه می شود و همیشه ترس  از قضاوت دیگران را داریم  ولی بهتر است بدانید امروزه با وجود نسل پیشرفته سمعک نامرئی و سایر سمعک های کوچک این مشکل کاملا برطرف شده است. مثل این می ماند که شما پایتان شکسته باشد و بگویید دوست ندارید گچ بگیرید. هر مشکلی یک درمانی دارد و شما باید به این فکرکنید که قدمی برای بهبود خود برداشته اید و این بسیار ارزشمند است. با ما همراه باشید تا شما را با سمعک آشنا کنیم.

سمعک

حالا بهتر است ببینیم که این وسیله که برای درمان کم شنوایی معجزه کرده است چیست؟ این وسیله کوچک الکتریکی آنقدر صدا را برای شما با کیفیت می کند که باورتان نمی شود یعنی صدا های اطراف را به گونه ای تقویت می کند که صداها را به راحتی می توانید بشنوید. حالا این کار چگونه انجام می شود؟ میکروفن صدا را دریافت می کند، سپس این صداها را تبدیل به سیگنال های الکتریکی می کند و در آخر هم به تقویت کننده صدا ارسال می کند.

انواع سمعک ها

سمعک ها به 5 دسته تقسیم می شوند: سمعک نامرئی، سمعک داخل کانال گوش، سمعک داخل گوشی، سمعک رسیور داخل کانال و سمعک پشت گوشی.  تجویز هر کدام از این سمعک ها کاملا بستگی به نظر متخصص دارد که با توجه به مشکلات و میزان کم شنوایی  شما این کار صورت می گیرد. اول شما با مراجعه به کلینیک شنوایی و انجام تست شنوایی توسط شنوایی شناس مورد بررسی قرار می گیرید و در صورت نیاز برای شما سمعک مناسب  انتخاب می شود. فقط یادتان باشد هنگام خرید سمعک به سراغ برندهای معتبرمانند اتیکن، زیمنس و.. بروید به دلیل آنکه ویژگی وکیفیت این برند ها فوق العاده است. مثلا ویژگی  سمعک اتیکن که آن را زبان زد کرده است امکان گوش دادن همزمان به چند صدا و انتخاب و تمرکزبر روی با اهمیت ترین وهمچنین دوام و قیمت مناسب آن است.

فواید سمعک

سمعک + سمعک قلهک

مهمترین کاری که سمعک انجام می دهد کیفیت زندگی شما را بالا می برد اگر بخواهید بدانید چگونه؟ باید بگوییم شما میتوانید  خیلی راحت با افراد ارتباط برقرار کنید، تمرکز بیشتری دارید، احساس استقلال می کنید. از طرف دیگراز فواید دیگر سمعک می توان به  کاهش مشکلاتی مانند وزوز گوش، افزایش قدرت شنوایی و.... اشاره کرد.

معایب سمعک

به خاطر داشته باشید که سمعک های جدید و پیشرفته معایبی که شاید به گوشتان خورده باشد و شما را ترسانده باشد را ندارند. در زیر به دو مورد مورد آن اشاره می کنیم.

سردرد وخستگی

 شاید روز اول کمی کلافه باشیدآن هم عادی است مغز و بدن انسان برای هر چیزی اولش گارد دارد مثلا وقتی روز اول ورزش می کنید سریع خسته می شوید و آنقدر احساس درد دارید که همان جا می گویید دیگر ادامه نمی دهم. پس جا نزنید و صبر کنید تا مغزتان خودش را وفق دهد.

صدا در گوشتان می پیچد

شاید حس کنید که چقدر صدایتان بلند تر از حد عادی و طبیعی  است. نگران نباشید همان طور که گفتیم زمان ناجی شما است. یادتان باشد که یک وسیله اضافی به سیستم شنوایی شما برای کمک اضافه شده است و شما طیف بسیار وسیعی از صداها را می شنوید.

چگونه این مشکلات برطرف می شود؟

1.اول از همه سمعک مناسب را از جای درست تهیه کنید

  1. به تنظیم سمعک خود اهمیت دهید
  2. از سمعک خود به نحو احسنت مراقبت کنید
  3. از شنوایی شناس خود مشاوره بگیرید و مشکل خود را با او درمیان بگذارید

بهترین مرکز شنوایی برای انجام تست وخرید سمعک

وقتی حرف از شنوایی می شود  نام کلینیک شنوایی سمعک قلهک به میان می آید.  این کلینیک با همراهی پزشکان مجرب در این زمینه وبا داشتن سابقه بیش از سی سال توانسته رضایت بیماران ومراجعان زیادی را جلب کند. برای اطلاع از قیمت استثنایی سمعک در این مرکز و شرایط اقساطی پرداخت کافیست به سایت مامراجعه و در قسمت مشاوره خرید سمعک فرم مربوطه را پر کنید.

نظر شما