پژو‌های قدیمی که هنوز در ایران تولید می‌شوند

۱۴۰۰/۰۴/۲۷ - ۰۹:۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۲۰۸۲۵۳
پژو‌های قدیمی که هنوز در ایران تولید می‌شوند
قصد داریم به بررسی پژو‌های موجود در ایران بپردازیم که هنوز روی خط تولید هستند. با ما همراه باشید.

به گزارش برنا، کمپانی پژو از قدیمی‌ترین خودروسازان جهان است که کار خود را در این صنعت تقریبا هم‌زمان با  فورد در آمریکا و دایملر در آلمان شروع کرد. این کمپانی از قدیمی‌ترین خودروسازان اروپایی و خارجی واردشده به ایران نیز است. به همین ترتیب پژو یکی از دو شریک مهم تجاری ایران‌خودرو بزرگترین خودروساز داخلی نیز محسوب می‌شود. همین امر باعث شده است تا تعدد پژوهای موجود در ایران بالا باشد و اصلی‌ترین خط مونتاژ ایران‌خودرو به محصولات این برند اختصاص یابد. اکنون قصد داریم به بررسی پژو‌های موجود در ایران بپردازیم که هنوز روی خط تولید هستند. با ما همراه باشید.

پژو ۲۰۶

این خودرو که در دهه ۸۰ شمسی وارد ایران شد، خیلی سریع موردتوجه جوانان واقع شد و بازار هاچ‌بک‌های شهری را در دست گرفت. تولید پژو ۲۰۶ در جهان از سال ۲۰۰۰ آغاز شد و در سال ۲۰۱۰ پایان یافت. این خودرو از سال ۱۳۸۵ تاکنون در ایران در ۶ تیپ متفاوت تولید شده است که در حال حاضر تنها ۲ تیپ از آنها تولید می‌شود. ایران‌خودرو نسخه سدان ۲۰۶ را نیز به بازار عرضه کرده است که بسیار موفق بود و در بین بهترین تولیدات (فیس‌لیفت) این کمپانی قرار دارد. پژو ۲۰۶ تولید‌شده با موتور TU5 و گیربکس ۵ سرعته دستی که مربوط به تیپ ۵ آن می‌شود، محبوب‌ترین ۲۰۶ بازار ایران است.

پژو ۲۰۷

پژو ۲۰۷ که در ایران عرضه می‌شود، درواقع نسخه فیس‌لیفت پژو ۲۰۶ است که توسط پژو در سال ۲۰۱۰ وارد بازار جهانی شد. تولید پژو ۲۰۷ در جهان در سال ۲۰۱۲ متوقف و با پژو ۲۰۸ جایگزین شد. در ایران پژو ۲۰۷ ابتدا در سال ۹۱ وارد بازار شد، اما اعمال تحریم‌ها تولد آن را متوقف کرد. سپس فروش و عرضه مجدد آن در سال ۹۴ با اعمال برخی تغییرات و باعنوان ۲۰۷ ای آغاز شد. ۲۰۷ نیز مانند ۲۰۶ در حال حاضر نسخه سدان و هاچ‌بک دارد و در ۲ نمونه اتوماتیک و دستی تولید می‌شود. پژو ۲۰۷ آی را می‌توان یکی از با کیفیت‌ترین تولیدات ایران‌خودرو در حال حاضر دانست.  اطلاعات مربوط به مشخصات انواع پژو۲۰۷ در https://divar.ir/s/tehran/car/peugeot/207

پژو ۴۰۵

این خودرو را باید قدیمی‌ترین پژوی تولیدی در ایران‌خودرو دانست. تا امروز بارها اخباری مبنی بر توقف تولید آن از زبان مسئولان ایران‌خودرو منتشر شده است، اما پژو ۴۰۵ که یکی از پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ صنعت خودروسازی ایران است، همچنان برای ایران‌خودرو سودآورتر از آن به‌ نظر می‌رسد که بتواند تولیدش را متوقف کند و از خیر این سود بگذرد.

پژو ۴۰۵ علاوه‌ بر تمام سودهایی که برای ایران‌خودرو داشته، پلتفرم خود را برای دیگر تولیدات ملی این کمپانی در اختیار مهندسان آن قرار داده است. این خودرو گرچه در زمان تولید به‌عنوان خودروی سال اروپا معرفی شد، اما گذشت حدود ۵۰ سال از زمان تولیدش آن را به محصولی خسته‌کننده و کسالت‌بار تبدیل کرده است.

پژو پارس

فیس‌لیفتی به‌نسبت موفق بر پژو ۴۰۵ که در ابتدا با نام پژو پرشیا عرضه شد و در حال حاضر به‌عنوان پژو پارس شناخته می‌شود. تنوع پژو پارس نیز در فهرست محصولات ایران‌خودرو عالمی دارد. ایران‌خودرو این محصول را با موتورها و گیربکس‌های مختلف و در سطوح امکاناتی متفاوت عرضه کرده است. پژو پارس به‌دلیل مصرف زیاد سوخت و البته شباهت طراحی با پژو ۴۰۵ چندان محبوب نیست، اما همچنان به‌دلیل بازده فنی خوب و ایمنی قابل‌قبول در بین پرفروش‌های بازار قرار دارد. درواقع پژو پارس در بین انتخاب‌های بد و بدتر بازار داخلی‌ها، انتخابی بد محسوب می‌شود. اطلاعات لازم در مورد این خودروها را در مشخصات فنی انواع خودرو پژو در دیوار مطالعه کنید.

توقف تولیدی‌ها پژو در ایران

 در کنار این پژو‌ها باید به پژو ۲۰۰۸ اشاره کرد که آخرین پژو واردشده به خط تولید ایران‌خودرو است و تولید آن از سال ۹۸ به‌دلیل اعمال تحریم‌ها به‌حالت نیمه تعلیق درآمده است؛ خودرویی باکیفیت و پربازده که به‌دلیل سیاست‌های غلط ایران‌خودرو چندان مورداستقبال قرار نگرفت. پژو آردی و پژو روآ نیز از دیگر شاهکارهای تلفیقی ایران‌خودرو است که پیش‌تر خط تولید این کمپانی را ترک گفته‌ است. منبع: مرجع معتبر خرید و فروش انواع پژو در ایران

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز