قیمت و خرید دام زنده در عید قربان

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۱:۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۲۰۹۰۹۲
قیمت و خرید دام زنده در عید قربان
قیمت خرید دام زنده برای قربانی نمودن از مسائل بسیار مهمی است که ما قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم.

به گزارش برنا، قیمت خرید دام زنده برای قربانی نمودن از مسائل بسیار مهمی است که ما قصد داریم در این مطلب به آن بپردازیم. درحال حاضر با نزدیک شدن به عید قربان بازار فروش گوسفند و گوساله زنده داغ شده است و افراد زیادی هستند که نذرهای مختلفی را برای اجابت حاجات خود کرده اند. به همین دلیل خرید گوسفند زنده سالم و بهداشتی که دارای شرایط لازم برای قربانی شدن باشد از اهمیت بالایی برخوردار است، در ادامه اطلاعات دقیقی درباره ویژگی های گوسفند قربانی ارائه خواهیم داد.

آیا قیمت دام زنده در عید قربان گران می‌شود؟

همیشه در اعیاد و ... ارگان هایی که مسئولیت تعیین قیمت گوسفند را بر عهده دارند باید اقدام به اعلام نرخ مناسب برای گوسفند نمایند و تا جایی که امکان دارد قیمت باید مناسب باشد. در صبح روز عید قربان تمامی مراکز عرضه دام زنده سعی دارند تا با قیمت بالا و نرخ تعیین شده گوسفند و گوساله و ... خود را به فروش برسانند و در ادامه روز قیمت ها کاهش پیدا می‌کند، دلیل کاهش این است که مراکز فروش به دلیل سود زیادی که در صبح داشته اند برای تمام نمودن موجودی خود سعی می‌کند قیمت را کمتر اعلام کند.

چه نوع حیوانی را برای قربانی میتوان انتخاب کرد؟

به صورت کلی از حیواناتی همچون، شتر، گاو، گاومیش، گوسفند و بز و گوساله برای قربانی میتوان استفاده نمود. نر و ماده بز بر صحت قربانی شدن تاثیر ندارد اما در شتر و گاو نوع نر آن افضل می‌باشد و در گوسفند نر آن برتر از ماده است. گوسفند برای یک نفر کافی است ولی گاو گوساله و شتر برای یک تا هفت نفر کفایت خواهد کرد.

قیمت گاو و گوساله زنده در عید قربان

یکی از نکاتی که دارای اهمیت است درباره خرید گوساله برای قربانی در عید قربان است. همانطور که گفته شد افرادی که توانایی و شرایط لازم برای خرید گوساله جهت قربانی نمودن را دارند می‌توانند جهت خرید گوساله اقدام نمایند، این افراد گوساله را برای قربانی انتخاب می‌کنند تا میزان گوشت خالص و بازده لاشه آن بالا باشد تا بتوانند گوشت قرمز را میان افراد بیشتری تقسیم نمایند.

قیمت گوسفند زنده برای قربانی

سوالی که ممکن است ذهن همه افردی که قصد خرید گوسفند در روز عید قربان را دارند درگیر نماید این است که قیمت گوسفند برای قربانی نمودن چقدر می‌باشد؟ در چند سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی که بر کشور حاکم بوده است قیمت نژادهای گوسفند تغییرات زیادی کرد، ولی در حال حاضر برای عید قربان امسال قیمت هر کیلو دام برای قربانی حدود 40 تا 45 هزار تومان خواهد بود.

گوسفند زنده از کجا بخریم؟

اماکن زیادی وجود دارد که شما می‌توانید گوسفند یا گوساله و ... را برای قربانی در عید قربان خریداری نمایید. افرادی که توانایی مالی بالایی دارند می‌توانند اقدام به خرید دام بزرگتری کنند که گاو و گوساله برای این افراد بسیار مناسب است. در رابطه با مراکز فروش دام زنده باید بگوییم که در بیشتر شهرهای بزرگ اکثرا آدرس و مراکزی برای این منظور تعیین شده است که مردم می‌توانند از طریق آن ها اقدام به خرید نمایند، در اینترنت نیز سایت های فراوانی وجود دارند که برای اینکار بوجود آمده اند که شما می‌توانید از این سایت ها نیز خرید خود را انجام دهید.

بهترین نژاد گوسفندان برای قربانی کردن کدامند؟

در حال حاضر نژادهای زیادی از گوسفندان اصیل ایرانی وجود دارند که هر یک داری ویژگی های مختلفی هستند. از میان گوسفندان با نژادهای مختلف برخی نژاد برای قربانی مناسب تر هستند که شامل، گوسفند نژاد افشار، گوسفند نژاد کردی، گوسفند نژاد سنگسری است. این نژادها با داشتن هیکل و وزن متوسطی که دارند دارای کیفیت گوشت بسیار عالی هستند که شما می‌توانید با خیال راحت به خرید و قربانی این گوسفندان بپردازید.

مراکز خرید و فروش دام زنده برای قربانی

هر ساله در هنگام عید قربان سازمان ها و مراکز ناظر برای خرید و فروش دام زنده در تهران، مرکز هایی را برای فروش گوسفند زنده تعیین مینمایند که تعداد این مراکز که خدمات فروش گوسفند برای قربانی در عید قربان را عرضه می نمایند بسیار بالا می‌باشد به صورتی که در همه مناطق حداقل یک مرکز برای فروش گوسفند زنده وجود دارد. از نکات مهم در رابطه با خرید گوسفند زنده برای قربانی این است که برخی از افراد میخواهند زمان خرید گوسفند ذبح نیز به عهده فردی باشد که اینکار را انجام دهد که دعای ذبح را نیز در هنگام قربانی بخواند.

خرید اینترنتی گوسفند

خرید اینترنتی گوسفند زنده برای افرادی که می‌خواهند با سفارش وزن گوسفند، این دام را درب منزل تحویل بگیرند کمک شایانی نموده است. شما در جایی از شهر باشید به راحتی با یک تماس تلفنی می‌توانید خرید اینترنتی گوسفند را انجام دهید. در شهرهای شلوغی همانند تهران یافتن مرکزی که بتوان به راحتی دام را سفارش داد کار نسبتا سختی است و به دلیل اینکه برای خرید گوسفند زنده باید زمان زیادی را در دامداری ها صرف کرد اینکار بسیار خسته کننده می‌باشد.

مزایای خرید اینترنتی دام زنده

  • در هنگام تحویل گوسفند زنده از طریق باسکول وزن آن در مقابل چشمان مشتری سنجیده خواهد شد.
  • با خرید اینترنتی ارسال دام رایگان خواهد بود.
  • با خرید اینترنتی گوسفند زنده تحویل گوسفند در تایم مد نظر شما درب منزل انجام خواهد شد.
  • گوسفندهایی که توسط این شرکت ها ارائه می‌شوند به دلیل رشد ارگانیک دارای طعم و مزه بسیار خوبی می‌باشند.
  • بسیاری از گروه هایی که در زمینه فروش اینترنتی دام مشغول فعالیت هستند در هنگام برگزاری جشنواره ها برای خرید بعدی تخفیف بسیار مناسبی را در نظر می‌گیرند.

آیا قربانی کردن مرغ و خروس برای عید قربان جایز است؟

در عید قربان علاوه بر گوسفند و گاو و گوساله که اشاره شد، قربانی نمودن مرغ و خروس نیز جایز است. به صورت کلی سر بریدن هر حیوان حلال گوشتی همانند پرندگان برای قربانی جایز است، افرادی که توان خرید گاو یا گوسفند را ندارند انتخاب نمودن مرغ و خروس برای قربانی گزینه بسیار مناسبی است.

خرید طیور را از مراکزی که زیر نظر اتحادیه است خریداری نمایید، زیرا قیمت و کیفیت گوشت این طیور بسیار مناسب تر است. بزرگترین مرکز فروش طیور، گوسفند و گوساله در تهران یعنی دامداران پاک، یکی از مراکزی که زیر نظر اتحادیه می‌باشد و شما به راحتی جهت خرید هر دامی می توانید با شماره زیر تماس حاصل نمایید.

گوسفند زنده + دام زنده

گوسفند زنده + دام زنده

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز