نحوه عملکرد درب های اتوماتیک چگونه است؟

۱۴۰۰/۰۵/۰۱ - ۱۰:۲۱:۵۱
کد خبر: ۱۲۱۰۳۳۰
نحوه عملکرد درب های اتوماتیک چگونه است؟
به جرات می توان گفت که ساخت درب های اتوماتیک یکی از پر کاربرد ترین اختراع های بشر بوده است. در ادامه نحوه عملکرد درب های اتوماتیک را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

به گزارش برنا، به جرات می توان گفت که ساخت درب های اتوماتیک یکی از پر کاربرد ترین اختراع های بشر بوده است. در عصر جدید جایگزینی درب های اتوماتیک به جای درب های قدیمی تأثیر بالایی در سرعت بخشیدن به کار ها دارد به طوری که با آسان نمودن روند تردد افراد به مکان های پر تردد، سرعت ادامه رفت و آمد را افزایش می دهد.

عملکرد این درب ها به دو صورت انجام می شود؛ سنسور هایی که در درب های اتوماتیک تعبیه شده اند به عوامل مختلفی حساس هستند و در صورت دریافت سیگنال حرکت، اقدام به باز و بسته شدن درب می کنند. درب های اتوماتیک به وسیله ریموت نیز باز و بسته می شوند؛ در این موارد با استفاده از ریموت تا یک فاصله مشخصی می توان درب را باز و بسته کرد که این امر نقش مهمی در افزایش سرعت عبور و مرور دارد. در ادامه نحوه عملکرد درب های اتوماتیک را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

چگونگی کارکرد درب های اتوماتیک

موضوع بسیار مهمی که در این بین وجود دارد، اساس عملکرد این نوع  و باز و بسته شدن درب به طور اتوماتیک و بدون دخالت دست است که بر پایه کارکرد سنسور موجود در آن است. در واقع این سنسور ها به یک سری عوامل وابسته هستند که در صورت حس هر کدام از آن ها، به سرعت وارد عمل می شود.

فرض کنید وارد یک مغازه پوشاک فروشی شده اید و کیسه های پر از وسیله را در دست دارید، قطعا در این زمان باز کردن درب برای خروج از مغازه با دست برای شما ممکن نخواهد بود اما اگر مغازه به درب اتوماتیک مجهز باشد، بلافاصله پس از قرارگیری بر روی سنسور های کف، درب باز می شود و این بی نظیر است!

 با نحوه باز و بسته شدن درب های اتوماتیک آشنا شوید

سنسور هایی که در درون درب ها تعبیه شده است در واقع با یک سری فایل های الکترونیکی در تماس هستند که در صورتیکه سنسور نور، فشار و یا حرکات اطراف را درک کند به این فایل های الکترونیکی پیغام می فرستد. حال وظیفه فایل چیست؟ این فایل ها کار انتقال سیگنال به چرخ دنده های موجود در درب اتوماتیک را بر عهده دارند.

در صورت رسیدن سیگنال به چرخ دنده ها، کار باز و بسته شدن درب انجام می شود. البته در برخی از درب های اتوماتیک که به صورت کشویی کار می کنند به جای چرخ دنده های موجود در درب، یک سری غلتک های مخصوص وجود دارد که کار دریافت سیگنال را از مبدأ انجام می دهند.

درب اتوماتیک + درب برقی

نحوه کار درب های کنترلی

مکانیزم موجود در برخی از درب های اتوماتیک، بر اساس کنترل از راه دور است به این طریق که به وسیله یک ریموت از فاصله دور هم می توان درب را باز و بسته کرد که این نحوه عملکرد باعث تسریع در روند عملکرد درب می شود. در واقع عملکرد این درب ها اینگونه است که با فشار دادن دکمه ریموت یک سیگنال به مرکز سنسور های موجود در درب فرستاده می شود. رسیدن سیگنال به درب، چرخ دنده های آن را تحریک کرده و را اندازی می کند.

سیستمی که برای عملکرد درب های ریموت دارد طراحی شده چندان ساده نیست بلکه در آن از طراحی های پیچیده و البته فنی استفاده شده است. در این مدل از درب ها قطعات الکترونیکی مختلفی در کنار یکدیگر به کار گرفته شده اند که در نهایت بتوانند به یک هدف واحد که همان باز و بسته شدن درب است برسند.

درب اتوماتیک + درب برقی

 مزایای استفاده از درب های اتوماتیک

امروزه موارد زیادی از جایگزینی درب های اتوماتیک به جای درب های ساده قدیمی دیده شده است بنابراین این درب ها مزایای خاصی دارند که چنین عملی اتفاق می افتند. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. همانطور که دیده و شنیده اید از درب های اتوماتیک در اکثر مراکز صنعتی و یا تجاری استفاده می شود و دلیل این امر نیز امکان دسترسی آسان و راحت به داخل ساختمان است.
  2. گاهی باز کردن درب های سنگین برای افراد و الخصوص افراد معلول کار مشکلی خواهد بود به همین دلیل از درب های اتوماتیک که به واسطه یک سنسور کار می کنند، استفاده می شود.
  3. درب های اتوماتیک به علت فضای کمی که اشغال می کنند، بسیار مورد توجه هستند. این مسئله زمانی اهمیت پیدا می کند که ساختمان مورد نظر دارای مساحت کمی باشد و فضای کافی برای ایجاد درب سنگین و بزرگ نداشته باشد، در این صورت بهترین راه حل این است که از درب های اتوماتیک که حالت جمع شونده دارند استفاده شود.
  4. از دیگر مزایای درب اتوماتیک می توان به توانایی در حفظ امنیت مکان اشاره کرد. بر این اساس درب های کنترلی دارای کنترل از راه دور به وسیله ریموت هستند. از این امکان معمولا در بانک ها، اتاق مدیران، طلافروشی ها و ... استفاده می شود تا برای ورود و خروج افراد محدودیت تعیین شود. به این واسطه امنیت مکان تامین شده و خطری محیط داخلی ساختمان را تهدید نمی کند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز