روش‌های مهاجرت به ترکیه (خرید ملک + ثبت شرکت)

۱۴۰۰/۰۵/۱۳ - ۰۹:۵۶:۴۹
کد خبر: ۱۲۱۵۵۸۷
روش‌های مهاجرت به ترکیه (خرید ملک + ثبت شرکت)
در ادامه این متن شما می‌توانید با انواع روش‌های مهاجرت به ترکیه به خصوص مهاجرت به واسطه خرید خانه در ترکیه و یا ثبت شرکت در ترکیه آشنا شوید.

به گزارش برنا، مهاجرت یکی از حیاتی‌ترین و دشوارترین تصمیماتی است که ممکن است افراد در طی زندگی خود بگیرند. انتخاب یک کشور دیگر برای زندگی و فراهم کردن شرایط لازم برای اخذ اقامت آن کشور می‌تواند بسیار سخت و زمان‌بر باشد. از میان تمامی کشورهایی که به عنوان مقصدی برای مهاجرت شناخته می‌شوند، ترکیه یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌ها است. کشور ترکیه با توجه به همسایگی با اروپا و همچنین قوانین منعطفانه نسبت به پذیرش مهاجر می‌تواند فرایند مهاجرت را برای افراد بسیار آسان‌تر و کوتاه‌تر پیش ببرد. در ادامه این متن شما می‌توانید با انواع روش‌های مهاجرت به ترکیه به خصوص مهاجرت به واسطه خرید خانه در ترکیه و یا ثبت شرکت در ترکیه آشنا شوید.

انواع راه‌های مهاجرت به ترکیه

شما برای مهاجرت به ترکیه و یا سایر کشورها راه‌های گوناگونی را در پیش خواهید داشت که می‌توانید با توجه به شرایط و اهداف خود از میان آنها دست به انتخاب بزنید. به طور کلی راه‌های مهاجرت به دسته‌های زیر تقسیم بندی خواهند شد:

  • تحصیل: مهاجرت تحصیلی با دریافت پذیرش در مدارس و یا دانشگاه‌های کشور مقصد ممکن خواهد شد. این شیوه از مهاجرت مناسب محصلان بوده و نیاز به سطح علمی بالا به همراه افتخارات تحصیلی خواهد داشت. در شرایطی افراد تنها با پشتوانه سرمایه زیاد می‌توانند بدون نیاز به سطح علمی ممتاز از این شیوه از مهاجرت بهره ببرند.
  • استارت آپ: شیوه نوینی از مهاجرت است که افراد به واسطه ایده‌های کارآفرینی خود می‌توانند به کشورهای مختلف مهاجرت کنند. این شیوه از مهاجرت مناسب افرادی است که ایده‌‌های پول ساز و هوشمندانه زیادی در سر دارند و از سوی دیگر توانایی پردازش و پیاده سازی آنها را نیز در خود دارند.
  • کار: برای مهاجرت کاری به کشورهای مختلف شما نیاز خواهید داشت تا توسط شرکت‌های گوناگون و یا موسسات مختلف پذیرش شده و استخدام شوید. این شیوه از مهاجرت مناسب افرادی است که حرفه و یا مهارت خاصی دارند.
  • سرمایه گذاری: مهاجرت به واسطه خرید سهام، ملک و یا سهیم بودن در پروژه‌های تجاری- اقتصادی از نمونه‌ روش‌های قانونی است. این شیوه از مهاجرت نیاز به بودجه بیشتری خواهد داشت. خرید ملک در ترکیه یکی از زیر مجموعه‌های مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری محسوب می‌شود.
  • ثبت شرکت یا کارآفرینی: بسیاری از کشورها هستند که به واسطه ثبت شرکت، ثبت برند و کارآفرینی به افراد اقامت ارائه می‌دهند. این شکل از مهاجرت به سرمایه نسبتا زیادی نیاز خواهد داشت و شرایط قانونی آن اغلب پیچیده و زمان بر خواهد بود. ثبت شرکت در ترکیه نیز یکی از روش‌های مهاجرتی در این کشور محسوب می‌شود.

از میان تمامی این روش‌ها افراد با توجه به قوانین کشور مقصد و همچنین با در نظر گرفتن شرایط و داشته‌های خود دست به انتخاب می‌زنند. به یاد داشته باشید بهترین روش مهاجرت برای هر شخص می‌تواند متفاوت باشد. بهترین روش مهاجرت برای شما راهی است که طبق قوانین کشور مقصد شما پذیرفته شده باشد و بتواند زندگی پس از مهاجرت شما را آسان و ایمن پیش ببرد.

قوانین ثبت شرکت در ترکیه

کشور ترکیه از کشورهایی است که قوانین منعطفانه‌ای برای مهاجرت و ارائه اقامت به افراد ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با صرف هزینه‌ای حدود 5 الی 7 هزار لیر در ترکیه نه تنها شرکت خود را تاسیس نموده و کسب و کار خود را اغاز کنید بلکه فرایند مهاجرت خود را نیز پیش ببرید. طبق قوانین ترکیه هر کسب و کاری نیاز به ثبت شرکت خواهد داشت. این نکته بدین معنی است که حتی برای باز کردن یک سوپر مارکت نیز شما بایستی در این کشور شرکت تاسیس کنید. وجود چنین شرایطی باعث می‌شود تا شما با هر مهارتی که در اختیار دارید بتوانید در ترکیه شرکت تاسیس کنید.

به طور کلی در کشور ترکیه شرکت‌ها بر اساس نوع و شیوه اداره به دسته بندی‌های زیرتقسیم می‌شوند:

  • شرکت‌های سازمانی
  • شرکت‌های آنونیم
  • شرکت‌های لیمیتد
  • شرکت‌های کوپراتیف
  • شرکت‌های غیر سازمانی
  • شرکت‌های کولکتیف
  • شرکت‌های کوماندیت

شما به عنوان یکی از اتباع خارجی می‌توانید هر یک از این شرکت‌ها را در ترکیه تاسیس نمایید. فرایندهای ثبت هر یک از این شرکت‌ها با توجه به مسائل مربوط به سرمایه، سهام، شرکا، اهداف و تقسیم مسئولیت‌ها می‌تواند با جزئیات متفاوتی پیگیری شود.

مهاجرت به ترکیه

فرایند ثبت شرکت در ترکیه

در صورتی که شما سرمایه کافی را در اختیار داشته باشید و مدارک قانونی لازم مربوط به هویت خود، شرکا و اهداف شرکت را آماده کرده باشید؛ فرایند ثبت و تاسیس شرکت شما در ترکیه بسیار آسان پیش خواهد رفت. مراحل ثبت شرکت در ترکیه به شکل خلاصه وار به شرح زیر خواهد بود:

  1. دریافت کد مالیاتی موسس شرکت: در ابتدای کار نیاز است که شما به یکی از شعب اداره مالیات در ترکیه مراجعه کنید. شخص موسس شرکت و یا مدیر عامل اصلی بایستی کد مالیاتی مخصوص به خود را از طریق اداره مذکور دریافت نماید.
  2. تنظیم اساسنامه: مهم است که اساسنامه و مدارک مربوط به شرکت خود را به شکل قانونی ودقیق تنظیم نمایید. به یاد داشته باشید که تمامی مدارک و اساسنامه‌ها بایستی به شکل رسمی به زبان کشور ترکیه ترجمه شده باشند.
  3. ثبت مدارک: مدارک و اساسنامه‌های شما باید در اداره ثبت اسناد ترکیه به ثبت برسد و قانونی بودن آنها بدین وسیله تایید شود.
  4. بازرسی: دفتر و یا محل قانونی شرکت شما توسط بازرس‌های قانونی مورد بررسی قرار می‌گیرد و تایید می‌شود.
  5. تکمیل: هزینه‌های نهایی را بایستی برای مالیات و ثبت پرداخت کنید و مدارک نهایی را به ثبت برسانید.

6.     دریافت کد ثبت

7.     شروع فعالیت قانونی شرکت

این فرایندها خلاصه و ساده به نظر می‌رسند اما شامل جزئیات قانونی بسیاری هستند که به کمک موسسه الواپلای می‌توانید آنها را پشت سر بگذارید.

جمع بندی

ثبت شرکت یکی از راه‌های مهاجرت به ترکیه است. شما این امکان را خواهد داشت تا انواع مختلفی از شرکت‌ها را برای شروع کسب و کارهای گوناگون در ترکیه ثبت نمایید. موسسه مهاجرتی الواپلای می‌تواند به شما در تمامی زمینه‌های ثبت شرکت از مرحله آغازین تا شروع به فعالیت رسمی کمک نماید. شما این امکان را دارید تا از طریق مراجعه حضوری و یا خطوط تلفن الواپلای از مشاوره‌های وکلای حقوقی- تجاری برای ثبت شرکت بهره مند شوید. با همراهی این موسسه شما از روند قانونی و سریع ثبت شرکت خود مطمئن خواهید شد.

این مطلب رپورتاژی است و خبرگزاری برنا محتوای آن را تایید یا رد نمی کند.

نظر شما