آرامش محیط خانه با عایق صوتی برای کف ایزوهُم

۱۴۰۰/۰۵/۲۶ - ۱۲:۰۱:۲۴
کد خبر: ۱۲۲۱۲۵۶
آرامش محیط خانه با عایق صوتی برای کف ایزوهُم
با ایجاد عایق صوتی برای کف، میزان تن انتشار صدا به مراتب کاهش یافته و افراد می‌توانند درون منزل خود زندگی آرامی را داشته باشند.

به گزارش برنا، هر کسی در زندگی خود حریم مخصوصی دارد. بعضی حریم‌ها فردی و بعضی دیگر نیز جمعی و خانوادگی است. با افزایش جمعیت و تمرکز زندگی خانواده‌ها در ساختمان‌های آپارتمانی چند طبقه که از کف و سقف و بعضاً دارای دیوار مشترک با همسایه‌ها هستند، ضرورت حفظ حریم خصوصی زندگی افراد بیشتر اهمیت پیدا می‌کند. با توجه به مصالح به کار رفته در ساختمان‌های جدید، بهترین راه برای عدم انتشار صدا در فضای خارج خانه، استفاده از عایق صوتی برای کف و سقف می‌باشد. با ایجاد عایق صوتی برای کف، میزان تن انتشار صدا به مراتب کاهش یافته و افراد می‌توانند درون منزل خود زندگی آرامی را داشته باشند.

استفاده از عایق صوتی کف علاوه بر عدم پخش صداهای درون منزل به خارج از خانه، مانع بزرگی برای جلوگیری از ورود صداهای اضافه و بعضاً در ساعات زمان استراحت می‌باشد. سروصداهای اضافی ناشی از شکستن و یا دویدن کودکان در منازل آپارتمانی، همیشه به‌ عنوان یکی از چالش‌های اساسی در هر ساختمانی وجود دارد. برای واحدهای ساختمان‌های مسکونی و همچنین ساختمان‌های اداری که دارای دیوار مشترک با واحدهای مجاور هستند با استفاده از عایق صوتی برای دیوار مشترک می‌توان مانع آلودگی محل مورد نظر شد. در این نوشتار سعی خواهیم نمود با بیان انواع عایق‌های صوتی، ویژگی‌ها و مزایای استفاده از عایث صوتی برای کف را تشریح کرده و به معرفی شرکت ایزوهم به‌ عنوان اولین و تنهاترین مخترع عایق چند منظوره با نام تجاری ایزوهم بپردازیم.

ویژگی‌های استفاده از عایق صوتی برای کف

انتشار صداهای مزاحم در محیط‌های متمرکز موجب سلب آرامش برای سایر ساکنین می‌شود. برخی از صداهای ایجاد شده ممکن است ناخواسته و برخی دیگر نیز ممکن است عامدانه باشد. عایق صوتی برای کف پوشش مناسبی است تا برای همیشه از شر آلودگی صوتی و صداهای مزاحم خلاص شده و آرامش محل زندگی برقرار شود. امروزه در بسیاری از کشورها، استفاده از پوشش عایق صوتی، یکی از گزینه‌های ضروری برای صدور پروانه ساخت ساختمان تلقی می‌شود و این به خاطر اهمیت آن می‌باشد.

 انواع عایق صوتی که در بازار وجود دارد کاربردهای مختلفی داشته و هر کدام مخصوص محیط‌های خاصی می‌باشد. برای تعیین نوع عایق صوتی باید در ابتدا به مکانیزم انتقال صوت توجه نمود. مکانیزم انتقال صوت به دو صورت هوابرد و ضربه وجود دارد. در نوع هوابرد همان طوری که از اسم آن پیداست، انتقال صدای برخاسته از منبع آن از طریق هوا منتشر می‌شود. از این نوع انتقال می‌توان به‌ عنوان مثال به آلودگی صوتی ناشی از تردد خودروها و انسان‌ها از خیابان و یا سیستم‌های تهویه ساختمان‌های مجاور اشاره کرد. مکانیزم نوع ضربه نیز ناشی از راه رفتن افراد و یا دویدن کودکان و همچنین کوبیدن ضربه درب یا دیوار ایجاد می‌شود.

انواع عایق صوتی برای کف

با توجه به نوع کاربری و همچنین مرحله‌ای از ساخت و ساز که ساختمان در آن قرار دارد، عایق‌های خاص صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته همچنین به قیمت و میزان بودجه‌ای که می‌بایستی برای آن هزینه شود نیز بستگی دارد. برخی از عایق‌ها را بشرح ذیل می‌توان دسته‌بندی کرد:

آرامش محیط خانه با عایق صوتی برای کف ایزوهُم

  1. عایق صوتی، حرارتی و رطوبتی: با استفاده از پشم سنگ و پشم شیشه ایجاد می‌شود. البته استفاده از این نوع مواد به علت آلودگی‌های زیست‌محیطی، کمتر شده است.
  2. عایق‌های پلی‌اتیلن و پولی اورتان: مناسب‌ترین گزینه جایگزینی برای عایق‌های پشم شیشه و پشم سنگ می‌باشند که به‌ علت عدم آسیب‌رسانی به محیط زیست، مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته استفاده از این نوع عایق مخصوص ساختمان‌های در حال ساخت بوده و برای کف‌های آماده مناسب نیستند.
  3. عایق‌های نانو: دارای ضخامت کم و وزن بسیار پایینی بوده و برای محل‌های در حال ساخت و یا تکمیل شده، بهترین عایق صوتی برای کف می‌باشند.

عایق صوتی برای دیوار مشترک

یک از راه‌های انتشار آلودگی صوتی، دیوارهای مشترک منازل در ساختمان‌های مسکونی و یا دیوار اتاق‌های مجاور محیط‌های اداری می‌باشد. برای در امان ماندن از صحبت‌های افراد همسایه و یا صدای ناشی از تلویزیون و ... می‌توان از عایق  صوتی برای دیوار مشترک استفاده نمود. البته انواع مختلف عایق صدا مانند پشم شیشه و پشم سنگ، پلی‌اتیلن، آکوستیکی و نانوالیاف برای اجرا و نصب وجود دارد که هر کدام متناسب با مزایایی که دارند به مورد اجرا گذاره می‌شوند. البته قابل ذکر است که عایق‌های صوتی نانوالیاف نسبت به مدل‌های قدیمی، بسیار مفید و مناسب هستند. از مزایای استفاده از این عایق‌ها به ضخامت کم با تراکم بالا، نداشتن کثیف‌کاری، عدم وجود مواد سمی و قابلیت تغییر رنگ با اجرای کاغذ دیواری می‌توان اشاره نمود.

عایق صوتی برای دیوار مشترک را به دو صورت روکار و توکار می‌توان اجرا نمود. اجرای عایق توکار، قبل از نازک‌کاری، نسبت به روکار از نظر هزینه و آسانی نصب بسیار به‌صرفه می‌باشد ولی عده زیادی، زیبایی ظاهری اجرای روکار را ترجیح می‌دهند. گزینه‌ها و معیارهای مختلفی برای تعیین قیمت این نوع عایق وجود دارد که به طور خلاصه می‌توان به شکل زیر عنوان نمود:

  1. کیفیت بالای مواد اولیه و ماندگاری بالای محصول
  2. مزایای قابل توجهی نظیر میزان کاهش قابل توجه ضریب انتقال صدا و همچنین قابلیت داشتن عایق حرارتی که با برطرف کردن معایب نمونه‌های قدیمی حاصل می‌شود.

نکته مهمی که در اجرای عایق صدا بر روی دیوار باید در نظر داشت این است که مواد باید به صورت جدا و لایه‌ای در کنار هم قرار گیرند. زیرا نحوه انتشار صدا به صورت صوتی و ارتعاشی است و بهترین راه جلوگیری از انتقال آن، اجرای لایه‌ای عایق می‌باشد. از بیشترین محیط‌های پرکاربرد عایق صدا علاوه بر جلوگیری از ورود آلودگی صوتی به داخل ساختمان، استفاده در اتاق‌های ضبط صدا در استودیوهای صدا و سیما می‌باشد.

خرید انواع عایق از شرکت ایزوهُم

آرامش محیط خانه با عایق صوتی برای کف ایزوهُم

شرکت ایزوهُم در ایران با نزدیک به 10 سال سابقه فعالیت، اولین و تنهاترین شرکت تولیدکننده انواع عایق صدا برای کف و دیوار در کشور می‌باشد که با اجرای پروژه‌های متعدد، توانسته است اعتماد و رضایت مشتریان را جلب نماید. در این راستا شعب 8 گانه این شرکت در سطح کشور با تضمین کیفیت محصول و همچنین تضمین اجرای پروژه، نیاز متقاضیان و مشتریان را برطرف نموده است. فروشگاه آنلاین راه‌اندازی شده شرکت ایزوهم با تولید و عرضه انواع محصولات عایق صوتی و حرارتی برای کف و دیوار مشترک، عایق حرارتی لوله‌های تأسیساتی و سقف سوله، عایق صوتی درب و پنل اکوستیک ایزوهم، آمادگی راهنمایی مراجعه کنندگان به سایت ایزوهم به آدرس izohome.com را در خصوص نوع نیاز متناسب با نوع کاربری و همچنین قیمت محصولات و هزینه اجرای پروژه‌ها دارد. این شرکت با ارائه رزومه کاری در سایت، با راه‌اندازی اپلیکیشن مخصوص، سهولت دسترسی کاربران و مشتریان به محصولات و آشنایی با کاربرد آن‌ها را فراهم نموده است. در این راستا به علت حسن فعالیت و سابقه درخشان، مفتخر به دریافت گواهینامه‌ها و لوح‌های افتخار داخلی و خارجی گردیده است. همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره با شماره 09129252556 تماس حاصل فرمایید.

نظر شما