آیا خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال کلاهبرداری است؟

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۱۳:۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۲۳۴۹۷۸
آیا خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال کلاهبرداری است؟
فعالیت در یک بازار مالی به‌خصوص بازار پر ریسکی همچون ارزهای دیجیتال، نیازمند آگاهی کافی از مخاطرات ریز و درشت آن است.

به گزارش برنا، چند سالی است که در دانشگاه، محیط کار، جمع‌های دوستانه و فامیلی در مورد بازارهای مالی از گوشه و کنار صحبت‌هایی به گوشمان می‌رسد؛ اینکه فلانی با خرید ارز دیجیتال، سرمایه اش را چند برابر کرده و یا توانسته به سود خوبی دست پیدا کند. اما این روزها بازار ارزهای دیجیتال بیش از پیش محبوبیت یافته و علاقه مندان به این حوزه روز به روز بیشتر می‌شوند. در کشور ما ایران نیز پس از ریزش چند ماهه بورس بسیاری از سرمایه گذاران تصمیم به انتقال سرمایه‌های خود به بازارهای مالی خارج از کشور همچون بازار کریپتوکرانسی گرفتند و البته درصد زیادی از آن‌ها نیز به دلیل عدم آگاهی و دانش کافی از این بازار ضررهای بیشتری را تجربه کردند. فعالیت در یک بازار مالی به‌خصوص بازار پر ریسکی همچون ارزهای دیجیتال، نیازمند آگاهی کافی از مخاطرات ریز و درشت آن است.

بیت کوین، پرچمدار ارزهای دیجیتال

با وجود رشد فناوری بلاک چین و به دنبال آن ارزهای دیجیتال، شاید بتوان گفت هنوز هم بسیاری از افراد این بازار را با نام بیت کوین می‌شناسند. بیت کوین به عنوان یکی از اولین ارزهای دیجیتال بر پایه فناوری بلاک چین عرضه شد و در ابتدا با قیمتی بسیار ناچیز فعالیت خود را شروع کرد و برای کسانی که در روزها و سال‌های ابتدایی فعالیت آن را نادیده و به تمسخر می‌گرفتند، در حال حاضر جز اندوه و پشیمانی نمانده است. ارزی که هر یک عدد از آن در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله بالغ بر 50 هزار دلار ارزش دارد و بر جایگاه نخست برترین ارزهای دیجیتال تکیه زده است.

اما بیت کوین تنها ارز دیجیتال حاضر در بازار نیست و این بازار امروزه بالغ بر 5000 هزار ارز را در خود جای داده که البته تمامی آن‌ها کاربردی نیستند باید به شدت مراقب ارزهایی که برای کلاهبرداری ساخته شده اند بوده و از سرمایه گذاری روی آن‌ها دوری کرد. هرچند در هر بازاری افرادی وجود دارند که تلاش خود را برای ارتقاء سطح آن انجام می‌دهند، ولی همیشه افرادی نیز وجود دارند که به دنبال کلاهبرداری و استفاده از پول کاربران دیگر برای پولدار شدن هستند.

نحوه خرید ارز دیجیتال

برای خرید ارز دیجیتال، شما نیاز به یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال خواهید داشت. عملکرد صرافی آنلاین نیز همانند صرافی‌های سنتی ارز در سطح شهر که از قدیم مشغول فعالیت بوده اند، خواهد بود؛ اما در اینجا با یک فضای کاملا آنلاین طرف هستیم. اگرچه یک صرافی ارز دیجیتال نیز توسط یک شرکت فیزیکی اداره می‌شود اما ارتباط مشتریان آن با صرافی به صورت کاملا آنلاین بوده و ملاقات حضوری بین طرفین صورت نمی‌گیرد. از همین رو باید توجه داشته باشیم که فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک‌های فراوانی همراه است و برای سرمایه گذاری در آن باید نهایت دقت را به کار برد.

اغلب صرافی‌هایی که در خارج از کشور وجود دارند به دلیل تحریم‌های بین المللی بر علیه ایران، به طور رسمی از فعالیت کاربران ایرانی پشتیبانی نمی‌کنند و فعالیت در آن‌ها با ریسک‌هایی دوچندان روبرو خواهد بود؛ اگرچه در برخی مواقع راهی به جز فعالیت به روش‌های مختلف در این صرافی‌ها وجود ندارد.

در سال‌های اخیر و با رشد بازار ارزهای دیجیتال، صرافی‌های داخلی نیز فعالیت خود را شروع کرده و به خوبی در حال پیشرفت هستند و شاید بتوانیم در سال‌های پیش رو بسیاری از امکانات موجود در یکی صرافی آنلاین خارجی را در صرافی‌های داخل کشور نیز داشته باشیم. انتخاب صرافی مناسب برای خرید و فروش در کریپتوکارنسی، نیازمند تحقیق و بررسی‌های بسیار است تا ریسک از دست دادن سرمایه و دارایی شما به حداقل برسد.

آیا خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال کلاهبرداری است؟

آیا خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال کلاهبرداری است؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که ارزهای دیجیتال از چه پشتوانه‌ای برخوردار هستند و یا آیا خرید آن‌ها کار عاقلانه‌ای خواهد بود یا خیر؟ ما در ادامه سعی در بررسی این موضوع خواهیم داشت.

به طور کلی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، همگی با هدفی خاص ایجاد می‌شوند و نحوه استخراج و مسیر حرکتی هر یک با دیگری متفاوت است. در بین تمامی ارزهای موجود تعداد بسیاری از آن‌ها موفق به ادامه مسیر نمی‌شوند و پس از طی یک دوره کوتاه، از رده خارج شده و شما در صورت سرمایه گذاری در چنین ارزهایی ممکن است به شدت متضرر شوید. اغلب این ارزهای توسط افراد معروف در فضای مجازی به شدت تبلیغ شده و رشدهایی با درصد‌های بالا تجربه می‌کنند و سپس به سرعت افت کرده و تمامی مسیر صعودی را به یکباره در مسیر برعکس طی می‌کنند.

از این رو انتخاب ارز مناسب برای سرمایه گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است. اول از همه پشتوانه ارز باید معتبر باشد و تیم پشتیبانی و طراحی کننده سیستم آن تیم شناخته شده‌ای بوده و سپس بررسی نحوه استخراج آن و مسیر حرکتی آن مشخص باشد. اغلب ارزهایی که مسیر موفقی را در بازار ارزهای دیجیتال طی می‌کنند، خط مسیر مشخصی را از روز اول و حتی پیش از عرضه اولیه دنبال نموده و در طول مسیر با به‌روزرسانی‌های متعدد، سعی در رفع ایرادات پروژه خود خواهند داشت. سرمایه گذاری در چنین ارزهایی ریسک کمتری داشته و فرصت رشد و افزایش دارایی را برای شما فراهم می‌کنند.

جمع بندی و نتیجه گیری

در نهایت می‌توان گفت که خرید ارز دیجیتال و فعالیت در بازار کریپتوکارنسی، مخاطرات زیادی را داشته و نیازمند آگاهی، کسب دانش و تجربه است. یک تصمیم عجولانه و اشتباه می‌تواند منجر به از دست رفتن دارایی شما شده و از همین رو بهتر است با برنامه ریزی و به دور از هرگونه طمع فعالیت خود را انجام داده و با مدیریت سبد سرمایه خود در بلند مدت، خروجی مناسبی از سرمایه گذاری خود به دست آورید. از طرفی انتخاب صرافی آنلاین مطمئن و مناسب نیز امری بسیار مهم خواهد بود. نباید هیچگاه فراموش کنید که بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانند برای شما بسیار سودده ولی در عین حال بسیار خطرناک نیز باشند.

آیا خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال کلاهبرداری است؟

سوالات متداول

  1. آیا همه ارزهای دیجیتال سودده هستند؟

تعداد زیادی ارز در این بازار وجود دارند اما بسیاری از آن‌ها سرنوشت خوبی نداشته و در نهایت شکست می‌خورند و تنها آن دسته از پروژه‌هایی که مسیر مشخص و تیم قدرتمندی داشته باشند می‌توانند پیشرفت کرده و سودده باشند.

  1. خرید ارز دیجیتال به چه صورت است؟

برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شما نیاز به داشتن حساب کاربری و کیف پول در یک صرافی آنلاین ارز دیجیتال خواهید داشت.

  1. چرا سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی خوب است؟

فعالیت در بازارهای مالی خارج از کشور و کسب درآمد دلاری، راهکاری برای مبارزه با تورم حال حاضر و حفظ ارزش پول محسوب می‌شود و بازار کریپتوکارنسی یک مسیر رو به رشد را در مقابل شما قرار می‌دهد.

  1. آیا همه ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین هستند؟

نحوه استخراج بیت کوین، تعداد عرضه شده و نحوه فعالیت آن با سایر ارزهای دیجیتال متفاوت بوده و این تفاوت بین سایر ارزهای موجود در بازار نیز وجود دارد؛ هر یک از اهداف مخصوص به خود برخوردار هستند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند.

  1. آیا بازار ارز دیجیتال کم خطر است؟

شما با بازاری پر از ریسک مواجه هستید که فعالیت در آن، نیازمند هوش، دانش، صبر و حوصله و تمرکز زیادی است.

منبع: آکادمی بیت پین

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز