ویژگی‌های یک موسسه معتبر جهت ثبت شرکت

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۱۳:۳۳:۲۱
کد خبر: ۱۲۳۵۰۱۴
ویژگی‌های یک موسسه معتبر جهت ثبت شرکت
در این مقاله، ضمن پرداختن به مهم‌ترین ویژگی‌های موسسات معتبر به معرفی بهترین موسسه ثبت شرکت در ایران می‌پردازیم.

به گزارش برنا، ثبت قانونی شرکت برای رسمیت بخشیدن به فعالیت‌های تجاری و اقتصادی افراد ضروری است. کارآفرینانی که به دنبال جذب سرمایه‌گذار جهت گسترش کسب‌وکار خود هستند برای جلب اعتماد آنها باید کمپانی مستقل خود را تاسیس نمایند. استفاده از تسهیلات بانکی، حضور در پروژه‌های مهم و بستن قراردادهای بزرگ نیز فقط از همین طریق امکان‌پذیر خواهد شد. بیشتر افراد برای طی کردن این مسیر قانونی به موسسات مجاز ثبتی مراجعه می‌کنند و از تجربه و تخصص کارشناسان آنها برای ثبت شرکت خود بهره می‌برند. در این مقاله، ضمن پرداختن به مهم‌ترین ویژگی‌های موسسات معتبر به معرفی بهترین موسسه ثبت شرکت در ایران می‌پردازیم.

مهم‌ترین ویژگی‌های موسسات ثبتی

اداره ثبت شرکت‌ها مرجع رسمی ثبت قانونی کمپانی‌های تجاری در ایران است. این اداره زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک فعالیت می‌کند و وابسته به قوه قضائیه است. تمامی موسسات ثبت شرکت در کشور نیز با نظارت این سازمان مشغول به فعالیت هستند. در نتیجه، معیارهای اصلی موسسات معتبر عبارتند از:

  • قانونی بودن فعالیت‌های موسسه
  • امکان مشاوره رایگان تخصصی
  • مناسب بودن تعرفه‌ها و کارمزدها
  • شفافیت در تمام مراحل انجام کار
  • دقت در تنظیم مدارک
  • وقت‌شناسی و نظم در پیشبرد امور
  • توجه به نیاز متقاضیان و فراهم آوردن رضایت آنها
  • انجام صفر تا صد مراحل تاسیس شرکت به صورت کامل
  • پیگیری دریافت کد اقتصادی از سازمان امور مالیاتی
  • امکان انجام دادن مراحل بعدی راه‌اندازی شرکت نظیر ثبت تغییرات 

استعلام موسسات ثبت شرکت

تنها مرجع رسمی برای استعلام قانونی بودن فعالیت موسسات ثبتی در ایران، «سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور» است. مشخصات کامل تمامی موسساتی که به صورت قانونی در زمینه امور ثبتی فعالیت می‌کنند در این سایت ثبت شده است. بنابراین، متقاضیان ثبت شرکت می‌توانند به راحتی پیش از بستن هر نوع قراردادی از مجاز بودن فعالیت‌های موسسه مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

مراحل تاسیس قانونی شرکت

مسیر قانونی تاسیس شرکت دارای پیچیدگی‌هایی است که بی‌توجهی به آنها ممکن است طی کردن آن را بسیار طولانی و دشوار کند. افراد برای تاسیس کمپانی خود می‌توانند شخصاً به اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه نمایند و مراحل اداری کار را طی کنند. همچنین می‌توانند با مراجعه به یک موسسه ثبتی معتبر، صفر تا صد امور را برون‌سپاری نمایند. نام‌گذاری، تعیین موضوع فعالیت، پرداخت هزینه‌ها، تکمیل مدارک و ارسال اصولی آنها در پاکت مخصوص پستی مراحلی هستند که باید گام به گام طی شوند. تنظیم اساس‌نامه و صورت‌جلسات مجمع عمومی و هیئت‌مدیره معمولاً پرزحمت‌ترین مرحله کار هستند. ثبت نهایی شرکت نیز با درج آگهی در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران و چاپ آگهی در روزنامه کثیرالانتشار به پایان می‌رسد.

 در همین رابطه بخوانید: راهنمای گام به گام تاسیس قانونی شرکت با مسئولیت محدود

مدت زمان و هزینه ثبت شرکت

ثبت قانونی شرکت حدوداً دو هفته کاری زمان می‌برد. مراحل تاسیس کمپانی باید به ترتیب طی شوند و تمامی مدارک پس از امضای شرکا به اداره ثبت شرکت‌ها ارسال گردند. کارشناسان این اداره به بررسی دقیق اسناد می‌پردازند و اگر اشکالی در آنها مشاهده کنند، مدارک را برای اصلاح بازمی‌گردانند. تاسیس شرکت پس از تایید بازرسان این اداره و صدور گواهی آگهی به انجام می‌رسد. گفتنی است که پرداخت مبلغ اضافی هیچ تاثیری در سریع‌تر طی شدن این روند قانونی و کاهش مدت زمان ثبت شرکت در ایران ندارد.

بهترین موسسه ثبت شرکت در ایران

«آسان‌ثبت» یکی از باسابقه‌ترین موسسات ثبتی در ایران است. وکلای باتجربه این مجموعه با همکاری تیم خلاق مهندسی توانسته‌اند سامانه‌ای تخصصی را طراحی کنند که بی‌اشکال‌ترین و دقیق‌ترین سامانه در حوزه ثبت شرکت است. تمامی مراحل تاسیس قانونی شرکت در این سامانه به صورت آنلاین انجام می‌گیرد. همچنین هماهنگ بودن با تمام نهادهای مرتبط موجب شده است که کارها در کمترین زمان ممکن انجام شوند. هزینه ثبت انواع شرکت‌ها و موسسات تجاری  در سامانه آسان‌ثبت به صورت شفاف و روشن درج شده است و هیچ هزینه جانبی دیگری از شما اخذ نمی‌شود. لازم به ذکر است که این موسسه توانسته طی سالیان رضایت طیف وسیعی از مشتریان خود را به دست آورد و تبدیل به یکی از معتبرترین موسسات نه‌تنها در ثبت شرکت بلکه در حوزه‌ی ثبت برند نیز شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، قوانین ثبت نام  و علائم تجاری را مطالعه نمائید.

نشانی: تهران، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی، میدان شیخ بهایی، جنب بانک رفاه، برج صدف، طبقه ۶، واحد ۵۷

شماره تماس: ۸۸۶۱۸۲۶۱-۰۲۱ و ۴۳۴۹۸-۰۲۱

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز