۱۳ روش موثر برای کاهش هزینه های مصرف انرژی در انواع لوازم خانگی

۱۴۰۰/۰۶/۲۷ - ۱۳:۵۵:۲۹
کد خبر: ۱۲۳۵۰۳۱
۱۳ روش موثر برای کاهش هزینه های مصرف انرژی در انواع لوازم خانگی
تنظیم نمودن ترموستـات دمای کولرهای گازی، نصب کندانسورهای گازی در سایه، تا حدامکان عدم استفاده از کولرهای گازی و هیترهای برقی، کمک گرفتن به موقع از یک تعمیرکار پکیج ماهر برای تعمیر، نصب و سرویس آن با هزینه مناسب پیشنهادی مناسب جهت صرفه ­جویی در مصرف انرژی وسایل سرمایشی و گرمایشی است.

به گزارش برنا، همان‌طور که می‌دانید یکی از اساسی‌ترین هزینه‌های یک خانه، هزینه‌های مربوط به تامین انرژی مانند آب و برق و گاز و ... است. مدیریت نمودن هزینه‌ها با کاهش مصرف انرژی، نه تنها باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌گردد بلکه می‌تواند در طول عمر لوازم خانگی نیز تاثیرگذار باشد. در نظر داشته باشید که صرفه‌جویی به معنای کم­مصرف کردن نمی‌باشد بلکه به این معنی است که از لوازم خانگی موجود در منزل خود به طرز صحیح استفاده نمایید. بنابریا با استفاده صحیح از لوازم خانگی نه تنها در کاهش هزینه‌های خود گامی برداشته‌اید بلکه در حفظ نمودن منابع انرژی کشور نیز کمکی کرده‌اید.

همچنین از آنجا که در سال‌های اخیر با افزایش قیمت هزینه‌های آب، برق، گاز خانگی و …و خدمات مرتبط با آن‌ها مانند لوله­کشی مواجه شده‌ایم. همین مسئله خود موجب گردیده است که مردم بیش‌تر به فکر کاهش مصرف انرژی در خانه خود باشند تا بدین طریق بتوانند در هزینه‌ها هم صرفه‌جویی کرده باشند. راهکارهای بسیار زیادی جهت کاهش مصرف انرژی وجود دارد، با ما همراه باشید تا در این مقاله به ارائه برخی از این راهکارها جهت کاهش هزینه‌های مصرف انرژی در انواع لوازم خانگی بپردازیم.

  • توجه به برچسب انرژی در زمان خرید وسایل برقی

حتما قبل از خرید لوازم خانگی خود علاوه بر کیفیت و قیمت وسیله مورد نظر خود حتما برچسب انرژی آن را هم مد نظر قرار دهید و وسایلی را انتخاب نمایید که دارای برچسب انرژی A یا B باشند.

  • توجه به ساز و کار لوازم خانگی

رعایت موارد ذکر شده در دفترچه راهنمای محصول یکی از عوامل مهم در سالم نگه داشتن لوازم برقی خانه است. هر کدام از وسایل خانگی ساز و کار مخصوص به خود را دارد که در صورت رعایت نکردن آن، علاوه بر اینکه باعث خراب شدن دستگاه و کوتاهی عمر آن می‌گردد، باعث مصرف برق بیش‌تری نیز می‌شود. به طور مثال موارد زیر را باید مورد توجه قرار داد.

  • از برق کشیدن وسایل برقی

تعمیرکار پکیج

برخی لوازم حتی در حالت خاموش بودن نیز مقداری برق مصرف می کنند، بنابراین حتما پس از اتمام کارتان وسایل برقی مورد نظر را از برق بکشید.

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی وسایل سرمایشی و گرمایشی

استفاده از درزگیر برای کاهش هدر رفت انرژی، استفاده از پرده‌های مناسب، پوشیدن لباس‌های مناسب فصل، عدم استفاده از دور تند کولر، مسدود نمودن کانال‌های کولر در فصل سرما، انجام کانال کشی کولرها از مسیر کوتاه، تعویض و نو کردن پوشالهای کولر برای ورود به فصل گرم سال، قرار دادن کولر در سایه یا نصب سایبان برروی آن، تنظیم نمودن ترموستـات دمای کولرهای گازی، نصب کندانسورهای گازی در سایه، تا حدامکان عدم استفاده از کولرهای گازی و هیترهای برقی، کمک گرفتن به موقع از یک تعمیرکار پکیج ماهر برای تعمیر، نصب و سرویس آن با هزینه مناسب پیشنهادی مناسب جهت صرفه ­جویی در مصرف انرژی وسایل سرمایشی و گرمایشی است.

  • استفاده از کامپیوترهای کم‌مصرف

بهتر از به جای استفاده از کامپیوتر بیش‌تر از لپ­تاپ استفاده شود چرا که مصرف برق کمتری نسبت به خیلی از کیس‌های کامپیوتر دارد، همچنین بهتر است که پس از هر بار استفاده از لپ­تاپ، به جای خاموش نمودن، آن را روی حالت خواب تنظیم کنید تا برای هر بار روشن کردن آن انرژی کمتری مصرف شود.  

  • راه‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی جاروبرقی

با جلوگیری از ایجاد مانع در لوله یا کیسه جاروبرقی، تمیز بودن فیلتر از آلودگی و گرد و غبار به صرفه­جویی مصرف انرژی جارو برقی کمک کنید. راهکارهای بیشتر را در این مطلب بخوانید.

  • راه‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی ماشین لباسشویی

استفاده از حد مجاز ظرفیت لباسشویی، پر بودن کامل ماشین لباسشویی، شستشو با آب سرد، عدم استفاده از خشک‌کن آن تا جای ممکن، به کار گرفتن ماشین لباسشویی با ظرفیت کامل، انتخاب ماشین لباسشویی با ظرفیت متناسب با تعداد افراد خانواده، استفاده از مایع و پودر لباسشویی به میزان کافی نیز برخی از مهم­ترین راه­های صرفه­جویی در مصرف انرژی لباسشویی است.

  • راه‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی یخچال و فریزر

تعمیرکار پکیج

قرار ندادن غذای داغ در یخچال و فریزر، جلوگیری از ایجاد برفک، پایین آوردن درجه یخچال و فریزر و تنظیم بودن آن، کسب اطمینان از تمیز و سالم بودن واشر دور درب‌های یخچال و فریزر، کمتر باز گذاشتن در یخچال، خالی نگه نداشتن یخچال، قرار دادن یخچال و فریزر بر روی سطح تراز و صاف جهت کامل بسته شدن درب یخچال درست کار کردن آن، عدم قرار دادن یخچال و فریزر در مکان‌های گرم یا در معرض نور خورشید، قرار داشتن لوله­های پشت یخچال و فریزر در معرض جریان هوا و بودن فضا کافی بین یخچال و دیوار پشت آن همگی راه های صرفه­جویی در مصرف انرژی یخچال و فریزر خواهند بود.

  • راه‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی ماشین ظرفشویی

پر بودن کامل ماشین ظرفشویی، روشن نمودن دکمه بهینه‌ساز آن، تا حد ممکن عدم استفاده از خشک‌کن آن، استفاده از آب سرد، اقدام به به انتخاب ماشین ظرفشویی متناسب با تعداد اعضای خانواده به کاهش مصرف انرژی ماشین ظرفشویی کمک خواهد کرد.

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی تلویزیون و وسایل صوتی و تصویری

کنار گذاشتن مدل‌های قدیمی پرمصرف و استفاده از مدل‌های جدید بازار، خاموش نمودن تلویزیون در حین انجام کار، عدم نگه داشتن تلویزیون در حالت آماده به کار برای مدت زمان طولانی نیز راه هایی موثر در کاهش مصرف این وسایل برقی خانگی خواهند بود.

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی آبگرمکن

پایین بودن ترموستات آن تا حد ممکن، پایین نگه داشتن درجه آبگرمکن، عایق کردن بدنه آبگرمکن، خاموش نمودن آن در زمان مسافرت و نبودن در منزل، گذاشتن آبگرم‌کن بر روی تایمر و تنظیم نگه داشتن درجه آن، کمک گرفتن از تعمیرکار و سرویس‌کار حرفه‌ای جهت انجام تعمیرات انواع آبگرمکن دیواری یا ایستاده با هزینه مناسب به کاهش انرژی و عمر طولانی آبگرمکن و پکیج خانگی کمک خواهد کرد.

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی اجاق گاز، توستر و مایکروفر

استفاده از توستر و مایکروفر جهت گرم کردن هر روزه غذا به دلیل مصرف انرژی کم‌تر نسبت به اجاق گاز، استفاده از شعله متوسط هنگام آشپزی بر روی اجاق گاز، حتی المقدور استفاده از زودپز جهت آشپزی راه­هایی موثر در کاهش انرژی این وسایل برقی خانگی است.

  • صرفه‌جویی در مصرف انرژی اتوی برقی

استفاده از درجه مناسب برای اتو کردن لباس مورد نظر، عدم اسپری بیش از حد آب بر روی لباس‌ها در هنگام اتو کشیدن، عدم اتو کردن لباس‌های نم­دار همگی راه­های کاهش مصرف انرژی اتوهای برقی هستند.

نکته آخر

پس لازم است که برای کاهش هزینه‌های خانه و به منظور پیشرفت کشورمان، آینده بهتر فرزندان‌مان و ماندگاری بیشتری انرژی‌ها، از لوازم خانگی خود درست استفاده کنیم و بیهوده انرژی مصرف نکنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز