بهترین دستگاه آب شیرین کن صنعتی و ویژگی‌های آن

۱۴۰۰/۰۶/۲۹ - ۱۴:۱۴:۵۶
کد خبر: ۱۲۳۶۱۲۰
بهترین دستگاه آب شیرین کن صنعتی و ویژگی‌های آن
با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های دستگاه آب شیرین کن صنعتی باکیفیت بیشتر آشنا شوید. علاوه بر این اطلاعات مفیدی هم در مورد قیمت آب شیرین کن نیمه صنعتی کسب خواهید کرد.

به گزارش برنا، آب همواره و در همه جا نقش مهمی دارد و همه به نوع باکیفیت و مطلوب آن نیاز دارند‌. شرکت‌‌های صنعتی هم از این قاعده مستثنی نیستند. همانطور که می‌دانید کیفیت آب مناطق مختلف با هم متفاوت است‌. اگر شرکت صنعتی واقع در محلی با کیفیت آب پایین باشد برای تامین آب سالم و باکیفیت خرید تصفیه آب صنعتی برای آن ضروری است. تامین آب سالم با کمترین هزینه، ایده‌آل بسیاری از شرکت‌های صنعتی است به همین دلیل خرید آب شیرین کن ارزان و با کیفیت همواره یکی از دغدغه‌های واحدهای صنعتی بوده است. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های دستگاه آب شیرین کن صنعتی باکیفیت بیشتر آشنا شوید. علاوه بر این اطلاعات مفیدی هم در مورد قیمت آب شیرین کن نیمه صنعتی کسب خواهید کرد.

خرید آب شیرین کن صنعتی

امروزه بهترین دستگاه‌های تصفیه صنعتی به روش اسمز معکوس ( RO) عمل می‌کنند. این روش تصفیه آب علاوه بر تولید آب باکیفیت یک روش ارزان و به صرفه از نظر اقتصادی است. هنگام خرید تصفیه آب صنعتی باید به نکاتی توجه کنید:

  • قبل از خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی باید انتظاراتی که از یک دستگاه تصفیه صنعتی دارید را مشخص کنید. به بیانی دیگر برای اینکه محصول خریداری شده نیازهای شما در زمینه تصفیه آب را تامین کند باید بدانید روزانه به چه حجم اب تصفیه نیاز دارید. بر این اساس دستگاهی را خریداری کنید که توانایی تصفیه روزانه آب مورد نیاز شما را داشته باشد.
  • نکته بعدی که باید در نظر بگیرید نوع آب ورودی به دستگاه است. به آبی که جهت تصفیه شدن به دستگاه تصفیه صنعتی وارد می‌شود، آب خوراک می‌گویند.  برای اینکه دستگاه تصفیه صنعتی باکیفیتی داشته باشید باید آب خوراک در آزمایشگاه آنالیز شود. شاید برای شما جالب باشد که حتی دمای آب خوراک هم در طراحی سیستم تصفیه صنعتی موثر است، و باید به آن توجه شود.

اجزای تشکیل دهنده تصفیه صنعتی

آب شیرین کن صنعتی متشکل از چهار قسمت اصلی است. چهار قسمت اصلی تشکیل دهنده دستگاه تصفیه آب صنعتی عبارتند از؛ پیش تصفیه، فشار کاری، ممبران که به آن غشا هم گفته می‌شود و در آخر بخشی برای تثبیت آب بعد تصفیه.  هنگام خرید تصفیه آب صنعتی توجه به این اجزا و ویژگی‌های هر یک از آنها بسیار مهم است. با ما همراه باشید تا با ویژگی‌های هر یک از اجزای تشکیل دهنده تصفیه آب صنعتی بیشتر آشنا شوید.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی

پیش تصفیه

این بخش از دستگاه تصفیه صنعتی همانطور که از نام آن قابل حدس است، بخش آغازی تصفیه آب است. این بخش خود نیز متشکل از اجزای دیگری نظیر فیلترهای شنی، کربنی و فیلتر الیافی است.

فیلتر شنی: هدف از استفاده فیلتر شنی حذف مواد جامد معلق در آب است. فیلتر شنی دارای سه سایز سیلیس است و مواد جامدی که تا ۱۰۰ میکرون هستند را حذف می‌کند. بهترین سیلیس قابل استفاده در فیلتر شنی سیلیس ۹۹ درصد است.

فیلتر کربنی: نقش فیلتر کربنی حذف رنگ، بو و کلر موجود در آب است.

فشار کاری

از جمله عوامل موثر بر روی فشار کاری وارد شده به غشا سختی و املاح موجود در آب است. بین فشار کاری و سختی آب رابطه مستقیم وجود دارد. به این معنا که هر چه سختی آب بیشتر باشد در نتیجه آن فشار کاری وارد شده به غشا دستگاه تصفیه آب صنعتی نیز افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی فشار کاری بین ۱۴ تا ۲۵ است.

ممبران یا غشا

مهمترین بخش دستگاه تصفیه آب صنعتی ممبران یا غشا است. هنگام خرید آب شیرین کن ارزان توجه به کیفیت و کارایی این قسمت حائز اهمیت است. در طول شبانه روز هر ممبران ۴ اینچ بکار رفته شده در آب شیرین کن صنعتی ۵ متر مکعب و ممبران ۸ اینچ ۲۵ متر مکعب آب شیرین تولید می‌کنند.

تثبیت آب بعد از تصفیه

بخش آخری دستگاه تصفیه آب صنعتی قسمت تثبیت کننده آب بعد از تولید است. آب شیرینی که از ممبران خارج می‌شود نیاز به تنظیم PH  دارد. آب تولیدی از یک ستون هوادهی عبور می‌کند. در طی عبور از این ستون هوادهی PH آب شیرین تولیدی از ۵ به حدود ۷ افزایش پیدا می‌کند. بعد از پایان این مرحله آب جهت مصرف به مخزن ذخیره‌سازی می‌رود.

دستگاه آب شیرین کن صنعتی

مزایا استفاده از دستگاه تصفیه آب

  • دستگاه آب شیرین کن توانایی کار به صورت مداوم را دارد. به این ترتیب با استفاده از این دستگاه در هر ساعتی از شبانه روز می‌توانید آب شیرین داشته باشید.
  • فراهم کردن امکان دریافت آب ورودی با سختی بالا.
  • به طور کلی دستگاه تصفیه آب صنعتی بازدهی بالایی دارد.
  • فرایند تصفیه آب یک فرایند ساده و بدون استفاده از ترکیبات شیمیایی است. دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی از حداقل مواد شیمیایی استفاده می‌کنند.
  • در خصوص قیمت آب شیرین کن نیمه صنعتی و صنعتی باید گفت نسبت به کارایی این دستگاه‌ها قیمت مناسبی دارند. علاوه بر این قیمت نگهداری و تعمیر دستگاه تصفیه آب نیز مناسب است.
  • از دیگر مزایای دستگاه تصفیه آب صنعتی می‌توان به این نکته اشاره کرد که دستگاه‌های تصفیه آب قابل حمل است و می‌توان در مکان‌های متعدد از آن استفاده کنید.

تامین آب سالم و باکیفیت از جمله نیازهای اساسی هر واحد صنعتی است. این واحدهای صنعتی برای تامین آب باکیفیت باید از دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده کنند. دستگاه تصفیه آب قابلیت تصفیه آب در تمام طول شبانه روز را دارد. توجه به نکات فوق می‌تواند راهنمای خوبی برای واحدهای صنعتی باشد تا بتوانند دستگاه تصفیه آب صنعتی مناسب خود را تهیه کنند.

نظر شما