آموزش جوجه کشی قرقاول به صورت کامل و دقیق

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۱:۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۲۳۸۱۸۲
آموزش جوجه کشی قرقاول به صورت کامل و دقیق
جوجه کشی قرقاول و انجام موفق مراحل آن از موضوعات چالشی و جالب در فضای کار و درآمدزایی است.

به گزارش برنا، جوجه کشی قرقاول و انجام موفق مراحل آن از موضوعات چالشی و جالب در فضای کار و درآمدزایی است. در شرایطی که انجام بسیاری از فعالیت های تولیدی، سرمایه افراد را به خطر می ‌اندازد، با این روش می ‌توان ضمن لذت از هم نشینی با طبیعت، به کسب درآمد مطمئن پرداخت.

آگاهی از اصول جوجه کشی پرندگان و آشنایی با اصول و قواعد این کار فرصت خوبی برای جوجه کشی از این پرنده منحصربه فرد فراهم می‌کند.

علاوه بر موارد فوق، برای موفقیت در این مسیر نیاز به تهیه مقدمات و صرف هزینه هایی است. به این منظور لازم است علاوه بر اشتیاق، دانش خود را نیز در این زمینه بالاتر ببریم.

هم چنین مراعات قدم به قدم مراحل کار و رعایت بهداشت محیط در بالا بردن میزان بازده بسیار موثر است.

از آنجا که پرورش پرندگان به روش های طبیعی و صنعتی قابل انجام است، بسته به هدف تولید و سرمایه موجود می توان هر یک از این روش ها را تجربه کرد. اما بهتر است پیش از دست زدن به هر اقدامی، محاسبات لازم درباره سود و زیان احتمالی آن را انجام داده و نتایج کلی را تا حدودی برآورد کنیم.

در این نوشتار ضمن بیان نکات لازم و ضروری جهت جوجه کشی موفق قرقاول، شما را با تجهیزات لازم و مراحل انجام کار آشنا می‌ کنیم.

در این مطلب می‌خوانیم:

  • با روش طبیعی جوجه کشی قرقاول آشنا شویم!
  • چگونه جوجه قرقاول را با دستگاه پرورش دهیم.

با ما همراه باشید.

جوجه کشی طبیعی قرقاول

نگهداری از موجودات زنده و جوجه کشی از آنها، فعالیتی لذت آفرین و فرح بخش است. به ویژه هنگامی که پای پرندگانی زیبا و خوش خط و خال مانند قرقاول در میان باشد.

در طبیعت کار جوجه کشی قرقاول با کمک پرنده مادر انجام می‌ شود. اگر قصد ادامه این روش با کمک طبیعت را داریم لازم است پرنده ماده و نر را در کنار هم قرار دهیم. ساخت آشیانه برای این پرندگان نیز روش مفیدی برای تشویق آنها به تولید مثل و جوجه کشی است.

هم چنین می توان از وجود قرقاول ماده استفاده کرده و با تهیه تخم نطفه دار، به مراحل جوجه کشی طبیعی سرعت بخشید.

در این صورت لازم است از تازه و نطفه دار بودن تخم‌ ها مطمئن باشید. قرقاول دارای نژادهای مختلف با رنگ و ظواهر گوناگون است. از طرفی تکثیر این پرنده با اهداف گوناگون انجام می ‌شود که مصرف گوشت تنها یکی از آنهاست. پس بهتر است قبل از خواباندن تخم ها نژاد مورد نظر را شناخته و تخم همان مورد را برای جوجه کشی انتخاب کنیم.

مدت زمان لازم برای جوجه کشی قرقاول بین ۲۴ تا ۲۶ روز است. در این مدت مراقبت از لانه و مادر و نیز تامین دما و رطوبت لازم در محیط الزامیست. اما در مورد تخم ها وجود مادر برای تامین همه این نیازها کافی است.

جوجه کشی طبیعی قرقاول

جوجه کشی قرقاول با دستگاه جوجه کشی

از آنجا که جوجه کشی این پرنده موردی درآمدزا و آسان است، بسیاری آن را در منزل و به منظور کسب درآمد انجام می‌دهند.

در این روش از دستگاه جوجه کشی مخصوص استفاده می‌شود که قادر است دما و رطوبت لازم را مانند پرنده مادر برای تخم ها فراهم کند. البته با کمک کاربر که تنظیمات لازم را بر روی آن انجام می‌دهد. موارد جالب قیمت مناسب، مصرف برق پایین از نوع خانگی و فضای کمی است که این دستگاه اشغال می‌ کند.

در فضایی مانند حیاط خانه یا پارکینگ به راحتی می‌ توان این دستگاه را اه اندازی کرده و با آن به جوجه کشی قرقاول اقدام نمود.

با تنظیم دما بین ۱۴تا ۱۶ و رطوبت بین ۷۳ تا ۷۵ درصد می‌توان از سلامت جوجه اطمینان یافت. تخم نطفه دار حداکثر تا ۱۰ روز بیرون از دستگاه زنده می‌ ماند، اما بهتر است آن را زودتر به دستگاه جوجه کشی منتقل کنید. مانند سایر موارد، رعایت بهداشت و اطمینان از تمیز بودن تخم ها الزامیست.

در دوره ستر لازم است دما بین ۳/۳۶ تا ۶/۳۶ درجه و رطوبت بین ۶۰ تا ۶۵ درصد باشد. مراعات این اعداد به افزایش تعداد تخم بارور و سود اقتصادی بیشتر شما کمک می‌کند.

هم چنین وجود تهویه کافی و مناسب برای رساندن اکسیژن و خروج دی اکسید کربن از محیط بسیار واجب است. در غیر این صورت تلفات نطفه و جوجه زیاد شده و سرمایه گذار را متضرر می‌کند.

جوجه کشی قرقاول با دستگاه

کلام آخر در مورد جوجه کشی قرقاول

با رعایت همه اصول و آگاهی از روش جوجه کشی قرقاول طی چند دوره جوجه کشی به درآمد خوبی دست می‌ یابید. به شرط آنکه اطلاعات خود را در این زمینه افزایش داده و از اهل فن و افراد حرفه ای کمک بگیرید.

سایت بلدرچین دماوند مرجع مطمئنی جهت آشنایی با روش و ملزومات مورد نیاز برای این کار است. سوالات خود را در این مورد با سایت بلدرچین دماوند به آدرس https://dquail.com/   درمیان بگذارید و پاسخ‌ دریافت کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز