مشخصات بهترین کفش ایمنی | انتخاب بهترین کفش ایمنی

۱۴۰۰/۰۷/۱۷ - ۱۳:۳۰:۳۷
کد خبر: ۱۲۴۴۱۹۶
مشخصات بهترین کفش ایمنی | انتخاب بهترین کفش ایمنی
فروشگاه بزرگ الوایمنی از برترین عرضه کنندگان انواع کفش ایمنی و پوتین های ایمنی است، در صورتی که به هر یک نیاز دارید کافی است وارد وب سایت فوق شوید.

به گزارش برنا، کفش ایمنی وسیله ای ایمنی برای بالا بردن میزان حفاظت از سطح پا، زیر پا، پوست و مچ پاها می باشد و به عنوان یکی از مهمترین وسایل در محیط کار معرفی می شود. کفش های ایمنی باید استاندارد باشند و در برابر خطرات از شما محافظت کنند، لغزنده و لیز نباشند و بتوان به راحتی با آنها کار کرد و دوام خوبی داشته باشد. انواع مختلفی از کفش های ایمنی در بازار موجود می باشد و تصمیم گیری در مورد کفش مورد نیاز باید با دقت بالایی انجام شود. یکی از مهمترین مسائل در زمینه کفش ایمنی راحتی آن است زیرا سخت بودن و راحت نبودن کفش کار، می تواند بازدهی را بسیار کاهش دهد و نکته دیگر که باید به آن توجه کرد این است که نباید صرفا به قیمت توجه کرد و کفش ارزان برای کار خریداری نمود زیرا می تواند ضرر بیشتری نسبت به مزایای خود داشته باشد.

دلایل و ضرورت خرید کفش ایمنی

در خرید کفش ایمنی باید در مشاغل و شغل های پر خطر استفاده نمود و به نوعی یکی از وسایل مهم در اینگونه از کار ها محسوب می شود. به طور کلی تمامی مشاغل پر خطر مانند معادن یا کارگاه ها و یا در ساختمان سازی و ساخت و ساز های عظیم و کوچک و یا در مشاغلی که با برق و الکتریسیته سروکار دارند، باید از این کفش ها استفاده کرد.

در کارگاه های مختلف و محل های کار که خطر هایی وجود دارد، ممکن است پاها توسط مواد خطرناک و یا برنده و سنگین آسیب ببینند. استفاده نمودن از موارد و وسایل ایمنی در هنگام کار کردن آسیب های جانی و صدمات را تا حد بسیار قابل توجهی پایین می آورد و از شما در برابر بسیاری از مشکلات و آسیب ها محافظت می کند.

برخی از خطرات و مشکلاتی که در محیط کاری با استفاده از کفش از بین می روند

پرتاب شدن اشیای مختلف از جمله  تیز و یا بسیار سنگین از فواصل مختلف بر روی پا، احتمال ریختن مواد مختلفی مانند مواد مذاب و یا مایعات و مواد شیمیایی خطرناک برای سطح پوست که می توانند کفش معمولی را نیز خراب و یا سوراخ کنند، احتمال برق گرفتگی در صورت استفاده نکردن از کفش مناسب در محیط کار، مشکلات و براده های داغ در زمان استفاده از مواد قابل اشتعال از این جمله موارد می باشند. کار کردن در محیط هایی که رطوبت بالایی دارند و یا دمای بسیار سرد و یا گرمی دارند و یا در محیط هایی با سطح ناهموار نیز موارد دیگری می باشند که استفاده نمودن از کفش ایمنی از شما در برابر آنها محافظت می نماید.

انتخاب بهترین کفش ایمنی

امروزه در بازار و در میان محصولات ایمنی با انواع و انبوه کفش های ایمنی مختلف روبرو می شوید و تنوع در این محصول بسیار زیاد است. در این میان پیدا کردن کفش مناسب برای شما و محل کار شما می تواند کار بسیار سخت و گیج کننده ای باشد.

بعضی از کفش های ایمنی که در بازار موجود می باشند دارای بخش های فلزی هستند که از پای شما در برابر بسیاری از خطرات مانند ضربه جلوگیری می نمایند. برخی دیگر از مدل ها و کفش هایی که در بازار موجود می باشند در برابر حرارت و دمای بالا مقاوم هستند و از آنها می توان در محل هایی که دمای بالا و یا مواد مذاب و حوزه های نفتی قرار دارد، استفاده نمود. در رابطه با کفش های ایمنی می توان کفش های نظامی را نیز به شمار آورد زیرا این کفش ها نیز باعث بالا رفتن میزان ایمنی و کم شدن آسیب های محیطی به پای فرد می شود.

عوامل موثر بر تصمیم گیری در زمینه خرید کفش ایمنی

به طور کلی کفش های ایمنی را می توان پوشش های حفاظتی برای پا و پوست دانست که از این عضو مهم بدن در برابر خطرات خارجی محافظت می نمایند. این کفش ها دارای انواع مختلفی می باشد و برای هر شغلی می توان از نوع خاصی از آنها استفاده کرد.

افراد با توجه به محل کاری خود و خطرات مربوط به محل کار خود کفش های مختلفی را برای خود انتخاب می نمایند. کفش های ایمنی کامپوزیتی به عنوان انواعی از این کفش ها که دارای خصوصیات خاص می باشد و وزن کمتری نیز دارد در محیط هایی با خطرات الکترونیکی استفاده می شود زیرا این کفش ها با فیبر و کربن ساخته شده اند.

دسته دیگری از کفش ها کفش های طبی ایمنی می باشد که از مواد نرم تری ساخته شده و وزن کمتری دارد و برای افرادی که باید از کفش های طبی استفاده نمایند بسیار مناسب می باشد. در طراحی این کفش ها نکاتی رعایت شده تا کمترین آسیب به کمر افراد وارد شود. تمامی این مثال ها نشان می دهد که انواع مختلفی از کفش ها در بازار موجود می باشند و شما باید با توجه به نیاز های شخصی و محیط کاری خود خرید نمایید.

بهترین کفش ایمنی + الوایمنی

بهترین کفش های ایمنی کار

کفش های ایمنی متفاوتی از برند ها و جنس های مختلفی در بازار موجود می باشد و می تواند کارایی بالایی برای شما داشته باشد. این انواع شامل انواع کفش های نسوز و یا طبی، کفش های سبک و کفش های مهندسی، کفش های با استفاده از فلز و فولاد در آنها و کفش هایی با ویژگی های متفاوت می باشد. معرفی و تحقیق و دانش درست نسبت به هر نوعی از کفش ایمنی، انتخاب شما را بسیار بهتر می نماید. کفش های مختلفی در برند های خارجی و ایرانی و برای کار های مختلف در بازار وجود دارد.

مشخصه کفش ایمنی خوب

در یک کفش ایمنی خوب باید بخش هایی وجود داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • محافظ پنجه

  • لایه ایمنی و فلزی محافظ پنجه

  • لایه نرم پی وی سی به عنوان یک لایه محافظتی

  • لایه میانی کفش که گاها از جنس فیبر است

  • لایه منعطف جلو و ساق کفش

  • کفی مناسب و نرم

  • کفی با قوس استاندارد

  • آستر ضد باکتریال

  • نگهدارنده پاشنه

  • یقه کفش به عنوان یک لایه ضد شوک

  • بخش مقاوم بیرونی پشت پاشنه 

  • زیره مقاوم دارای خاصیت ضد خش، ضد فرو رفتگیری، ضد لغزش و نفوذناپذیر

    انتخاب بهترین کفش ایرانی و بهترین کفش خارجی

    شما در زمان خرید چه بخواهید کفش ایرانی را انتخاب کنید و یا چه بخواهید جنس خارجی بخرید، در قدم اول باید انتخاب خود را بر اساس نیاز خود در محیط کار انجام دهید.

    بهترین انتخاب می تواند زمانی باشد که از مواد اولیه مورد استفاده در کفش اطلاع داشته باشید و در این صورت بتوانید بهترین کیفیت را انتخاب کنید. اینکه کفش مورد نظر از چه موادی درست شده و سطح ایمنی آن با توجه به شغل شما و کارایی آن برای شما چه اندازه است، می تواند در انتخاب شما برای خرید کفش ایرانی و یا خارجی موثر باشد.

    قیمت نیز می تواند عامل مهمی در انتخاب باشد اما دقت کنید که قیمت پایین کفش ایمنی مورد نظر شما، دلیل بر بی کیفیتی آن نباشد زیرا کیفیت پایین یعنی پایین بودن سطح ایمنی در این کفش ها.

بهترین کفش ایمنی + الوایمنی

کفش های ایمنی مهندسی

کفش های ایمنی مهندسی باید راحت و سبک باشد و پای این افراد را از هر گونه خطر در زمان کار در امان نگه دارد. البته افرادی با شغل مهندسی دارای دایره فعالیت بسیار گسترده ای هستند مانند مهندسی معدن، مهندسی صنایع، مهندسی مواد غذایی، مهندسی نفت، مهندسی سازه و سایر موارد که کفش های مورد استفاده برای هر کدام از این شاخه ها باید دارای خصوصیات خاصی باشند.

به طور مثال کفش مهندس سازه باید پا را از برخورد و افتادن مصالح حفظ نماید و یا مهندس نفت باید دارای کفشی باشد که در آب و هوای بسیار گرم بسیار مقاوم بوده و در برابر مواد نفتی نیز مقاومت لازم را دارا باشد. کفش ایمنی ساق کوتاه یکی از برترین نوع کفش های ایمنی میباشد.

مناسب ترین کفش های ایمنی مورد استفاده بر روی سطوح لغزنده

همانطور که گفته شد در زمان خرید باید به این مورد دقت نمایید که کفش مورد نظر برای کار شما مناسب باشد. به طور مثال ممکن است کفشی بسیار مقاوم و ضد ضربه باشد اما مناسب برای استفاده بر روی سطوح لیز و لغزنده نباشد.

در صورتی که شما کفشی را می خواهید تهیه کنید که مناسب سطوح لغزنده باشد، باید به برشور آن مراجعه کرده و خصوصیات و توضیحات آن را مشاهده کنید و دقت کنید که در توضیحات مربوط به کفش کد های خاصی که نشان دهنده این خصوصیت است، قید شده باشد. این کد ها عبارتند از SRA، SRC و SRB. البته شاید داشتن این کدها در مواردی خاص کفایت نکرده و لازم باشد تا در محیط نیز آنها را آزمایش کرد.

خرید کفش ایمنی در الو ایمنی 

فروشگاه بزرگ الوایمنی از برترین عرضه کنندگان انواع کفش و پوتین های ایمنی است، در صورتی که به هر یک نیاز دارید کافی است وارد وب سایت فوق شوید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز