معرفی بهترین نهال گردو بذری در پاییز ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۷/۲۵ - ۱۳:۳۷:۳۷
کد خبر: ۱۲۴۷۹۲۲
معرفی بهترین نهال گردو بذری در پاییز ۱۴۰۰
در ادامه به معرفی بهترین نهال گردو بذری در ایران و بهترین نهال گردو بذری در پاییز خواهیم پرداخت لطفا ما را همراهی کنید.

به گزارش برنا، فاکتورهایی نظیر تقاضای بالا و در نتیجه سهولت فروش محصول، انبار بی دغدغه و ارسال به درون مرزها و یا خارج از آن، اهمیت بسیاری برای باغداران دارد که از همین جهت اغلب باغدران با خرید نهال گردو روی می آورند. همچنین میزان باردهی و عمر مفید بالای آن، امری است که سرمایه گذاری در این بخش را با اطمینان بیشتری ممکن می‌نماید. در ادامه به معرفی بهترین نهال گردو بذری در ایران خواهیم پرداخت لطفا ما را همراهی کنید.

اهمیت پرورش درختان گردو در ایران

مغز گردوی بزرگ و چروکیده که در دسته مغزیجات قرار می‌گیرد و در رژیم غذایی، سهم بزرگی را به خود اختصاص می‌دهد، اهمیت فراوانی دارد و باغداران برای پرورش این گیاه در باغ‌های خود ارزش فراوانی قائل هستند. از جمله مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تقاضای بالا و همیشگی
  • استفاده در پخت غذا
  • تعرفه‌های معقول در تعیین قیمت نهال گردو به همراه هزینه‌های اندک کاشت و برداشت
  • پرورش در اکثر شرایط آب و هوایی در ایران
  • قابلیت انبار کردن و ارسال راحت
  • قیمت بالای فروش

بهترین نهال ‌های گردو بذری در ایران

بدیهی است که باغداران پیش از خرید نهال گردو در مناطق سردسیر؛ به بررسی انواع نهال گردوی با کیفیت آن می‌پردازند و نمونه‌های مرغوب این محصول را برای کاشت انتخاب می‌کنند. پرباری و پرمغز بودن، داشتن مغز سفید، مقاومت در برابر آفات یا تغییرات دمایی و نیز دوره دیر برگ دهی از جمله صفاتی است که برای انواع مرغوب این گیاه شناخته می‌شود. انواع محبوب آن در ایران در ادامه معرفی می‌گردد:

معرفی بهترین نهال گردو بذری در پاییز 1400

نهال گردو ژنوتیپ آریا نهال:

به همه یا به جزئی از ساختار ژنتیکی یک موجود زنده، ژنوتیپ (Genotype) اطلاق می‌شود. صفات برگزیده گیاهان با عنوان ژنوتیپ برتر آریا نهال شناخته می‌شود. به طور مثال گردوی توپر، مشتریان بیشتری دارد. جدا شدن آسان پوست سبز آن از دانه نیز ویژگی مهم دیگری عنوان می‌گردد. میزان باردهی این گونه در حدود 70 کیلوگرم در باغ‌های 10 ساله تخمین زده شده است.

دیر برگدهی و در نتیجه به تعویق افتادن ابتلا به بیماری بلایت نیز مشخصه بارز دیگری در این نمونه عنوان می‌شود. دیرتر گل دادن این نمونه می‌تواند خسارت‌های مربوط به سرمای دیررس را نیز کاهش دهد. گل‌های نر و ماده در این گیاه از هم مجزا هستند و گل‌های نر پیش از گل‌های ماده باز می‌شوند.

هزینه‌های برداشت محصول نیز با ارتفاع کمتر و گستردگی بیشتر این درخت کاهش می‌یابد؛ از این رو دارا بودن این ویژگی‌ها قیمت نهال گردو، را افزایش می‌دهد.

دومین گونه، نهال گردو کاغذی:

از انواع محبوب این گیاه با نژاد فرانسوی و ایرانی است. تنها تفاوت دو گونه، سایز مغز آن عنوان می‌شود. البته ارقام ایرانی درخت گردو، نسبت به گونه‌های وارداتی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و مشکل آسیب، حین بارگیری و صادارت را ندارند.به توصیه ی نهالستان آریا نهال نهال گردو کاغذی، نیز برای کاشت در مناطق سردسیری کاربرد دارد و بهتر است در ارتفاع900 تا 1300 متر از سطح دریا کاشته شود.

در هر هکتار می‌تواند بین 5 تا 6 هکتار باردهی داشته باشد و باردهی در آن از همان سال ابتدایی آغاز می‌شود که برای باغداران بازگشت سرمایه در این نمونه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

معرفی بهترین نهال گردو بذری در پاییز 1400

سومین نژاد، نهال گردو تویسرکان:

در این نمونه، کیفیت میوه بالایی یافت می‌شود که شکل آن بیضی و ابعاد بزرگی دارد. پوست آن سفت بوده و با رنگی سفید و روشن، طعم عالی به همراه دارد. نسبت پوست آن حدود 50 درصد عنوان می‌شود که برای خریداران جذابیت فراوانی دارد. مقاومت بالا در برابر سرما و کم آبی آن را به گونه پرطرفداری بین باغداران تبدیل کرده است.

علاوه بر مصرف داخلی، در امر صادرات نیز سهمی بسیار خوبی را به خود اختصاص می‌دهد. این نمونه، کیفیت هسته بالایی دارد و یکنواختی هسته‌ها به همراه روند افزایش عملکرد محصول و باردهی زیاد، محبوبیت آن را دو چندان می‌نماید. این محصول پس از 3 سال شروع به باردهی می‌کند، همچنین داشتن چوب با کیفیت، پرورش آن را برای باغداران اقتصادی‌تر خواهد نمود.

خاک مناسب گیاه گردو

پس از خرید نهال گردو؛ آماده سازی خاک لومی با عمق و زهکشی مناسب و نیز غنای هوموس و آهک آن باید مدنظر قرار گیرد. PH مورد نظر برای پرورش این گیاه از 0/6 تا 5/7 عملکرد مطلوبی را به همراه خواهد داشت. پوشش سطح خاک با ترکیب روی و بور نیز مورد نیاز است. لازم است تا قبل از کاشت نهال، زمین به خوبی از علف‌های هرز پاک گردد؛ همچنین ریشه‌های محصول قبلی حذف و 3 تا 4 مرتبه نیز شخم زده شود.

خرید نهال گردوی مرغوب از آریا نهال

برای خرید نهال گردو؛ لازم است تا به نهالستانی مراجعه نمایید که کادری مجرب به پرورش و نگهداری آن با متدهای روز دنیا مبادرت می‌ورزند. این گیاه باید با گواهی بهداشت و به همراه شناسنامه محصول به خریدار ارائه گردد.

 کیفیت خدمات فروش نظیر مشاوره رایگان برای انتخاب بهترین نمونه نهال، تعیین تعرفه‌های معقول قیمت، ارسال به موقع کالا و نیز ضمانت برگشت در صورت عدم رضایت از دیگر پیش نیازهای لازم عنوان می‌گردد. این فرآیند با بالاترین کیفیت توسط نهالستان آریا نهال ariyanahal.ir برای باغداران در سراسر کشور فراهم شده است.

نهالستان آریا نهال بزرگترین مرکز تولید کننده و عرضه کننده ی انواع ارقام نهال جهت کاشت و پرورش فضای سبز در ایران و خاورمیانه می باشد. انتخاب هوشمندانه گونه‌های مرغوب و مرحله داشت آن به دانش بالایی نیاز دارد که این امر به کمک دریافت راهنمایی از نهالستان‌  تخصصی فروش این محصول، تسهیل شده است.

منبع محتوا: https://ariyanahal.ir/خرید-نهال-گردو/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز