همه چیز در مورد خرید انواع تجهیزات دندانپزشکی

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۱۰:۲۶:۳۲
کد خبر: ۱۲۴۹۴۱۴
همه چیز در مورد خرید انواع تجهیزات دندانپزشکی
در این مقاله قصدا داریم در مورد صفر تا صد هر آنچه که در مورد خرید تجهیزات دندانپزشکی نیاز دارید، صحبت کنیم.

به گزارش برنا، در این مقاله قصدا داریم در مورد صفر تا صد هر آنچه که در مورد خرید تجهیزات دندانپزشکی نیاز دارید، صحبت کنیم. اول از همه باید بدانید که یکی از این موارد قیمت این نوع از تجهیزات است که امروزه با توجه به نواسانات قیمت انواع کالاها در حال تغییر است. تنوع کالاهایی که در بازار وجود دارند نیز موضوع دیگری است که باید به آن بپردازیم تا بتوانید خرید مناسبی داشته باشید.

شرکت‌های مختلف ارائه کننده ی این خدمات، نیز بحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود. برندهای مختلف با قدمت و اعتبار متفاوت به این کار پرداخته‌اند.

قیمت انواع مختلف تجهیزات دندانپزشکی چگونه تعیین می‌شود؟

پر چالش ترین بخش هر خریدی از جمله خرید تجهیزات مختلف دندانپزشکی، قیمت آن است. دستگاه های مختلف که در مطب دندانپزشکی استفاده می‌شوند، قیمت های مختلفی دارند. از قیمت تجهیزات اندو دندانپزشکی گرفته تا یونیت، اتوکلاو، تجهیزات استریل، جراحی و ده‌ها وسیله‌ی دیگر، همگی تحت تاثیر میزان امکاناتی هستند که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

به عنوان مثال، بی سیم بودن، ضریب گشتاور، سرعت چرخش، میزان دقت، تعداد حافظه برنامه و تغذیه و توان آن دستگاه می‌تواند به راحتی قیمت این دستگاه را افزایش دهد. علاوه بر این موارد، برند تولید کننده ی این دستگاه اگر خارج از ایران باشد، مطمئنا هزینه ای که باید برای این دستگاه کنار گذاشت، بسیار زیاد خواهد بود.

یکی دیگر از مواردی مهمی که هزینه‌ی آن همواره یک چالش برای دندانپزشکان بوده است، قیمت اتوکلاو دندانپزشکی است. این دستگاه توسط برندهای مختلف تولید می‌شود و تنوع امکانات مختلفی را شامل می‌شود. ظرفیت دستگاه، مراحل وکیوم سازی، تعدا سیکل استریل، سیستم قفل، جنس دستگاه، سیستم عیب یابی و نوع آبگیری آن می‌تواند موضوع‌های تاثیرگذاری بر قیمیت آن باشد.

خرید تجهیزات دندانپزشکی

تنوع تجهیزات دندانپزشکی

وقتی می‌خواهید مطب دندانپزشکی خود را تجهیز کنید یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشید، طیف تجهیزاتی است که باید برای آن بخرید. در این بخش از مقاله قصد داریم تعدادی از تجهیزات مختلف را نام ببریم و شرح دهیم. با این کار می‌توانید قبل از خزید اطلاعات خود ار کامل کنید و سپس دست به کار شوید.

یونیت دندانپزشکی

یونیت دندانپزشکی در واقع همان صندلی بزرگی است که به هنگام معاینه و جراحی دندانپزشک روی آن دراز می‌کشید. یونیت یک تابلت دارد که شلنگ های جراحی روی آن قرار می‌گیرند. زیرسری یونیت بخش دیگری از آن است که قابلیت تنظیم دارد و می‌تواند برای قرار گرفتن افراد را روی صندلی راحت تر کند. پدال و صفحه کلید برای انجام تنظیمات اضافه روی آن است. ساکشن هواییف ساکشن مرکزی، سینی ابزار و تابلت دستیار موارد دیگری هستن که به هنگام جراحی بسیار به دندانپزشک کمک می‌کند.

تجهیزات اندو دندانپزشکی

یکی از تجهیزاتی که برای درمان ریشه‌ی دندان به کار می‌روند و حتما در مطب دندانپزشکی خود به آن‌ها نیاز خواهید داشت، تجهیزات اندو است. تجهیزات اندو طیف وسیعی دارند. دستگاه اپکس فایندر، دستگاه روتاری و اپکس لوکیتور سه دستگاه اصلی هستند که برای اندازه گیری و درمان ریشه‌ دندان به کار می‌روند.  علاوه بر این ها آبچراتور، اندو پایلوت و گوتا کارت برای پر کردن و جراحی ریشه‌ی دندان استفاده می‌شوند.

تجهیزات استریل دندانپزشکی

در هر مطبی مطمئنا یک دستگاه استریل باید وجود داشته باشد تا تجهیزات پزشکان و دندانپزشکان، ضدعفونی شوند. دستگاه التراسونیک یکی از دستگاه‌هایی است که با کمک آن می‌توانید قبل از استریلیزاسیون از آن برای ضدعفونی کردن دستگاه‌ها استفاده کنید. دستگاه پک اتوکلاو هم برای بسته بندی کردن ابزارها قبل از قرار دادن آن‌ها در اتوکلاو استفاده می‌شود. بنابراین وقتی این تجهیزات را تهیه کردید باید به یاد داشته باشید که مهمترین وسیله برای استریل کردن وسایل، دستگاه اتوکلاو است.

یک دستگاه دیگری که داشتنش در یک مطب بسیار مهم است، دستگاه آب مقطرساز است. از این دستگاه در کنار اتوکلاو برای استریل کردن وسایل جراحی و معاینه استفاده می‌شود.

خرید تجهیزات دندانپزشکی

شرکت های فروش تجهیزات دندانپزشکی

شرکت های بسیاری هستند که در زمینه‌ی فروش انواع تجهیزات دندانپزشکی فعالیت دارند. انواع شرکت های ایرانی با زمینه کاری مختلف که به طور تخصصی یا کلی انواع مختلفی از تجهیزات را تولید می‌کنند. علاوه بر آن شرکت‌های خارجی معتبر و بزرگی هستند که کار تولید طیف وسیعی از ابزارهای دندانپزشکی را به عهده دارند.

بنابراین اگر می خواهید وسیله‌ای را برای مطب خود تهیه کنید باید بدانید که از کدام شرکت تهیه کنید. زیرا کیفیت محصول و دوام آن بسیار اهمیت دارد. در ادامه به معرفی برخی از شرکت های دندانپزشکی ایرانی و خارجی خواهیم پرداخت که به راحتی می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید.

شرکت های ایرانی فروشنده تجهیزات دندانپزشکی

پارس دنتال

یکی از بهترین شرکت های ایرانی که در زمینه ی تولید یونیت دندانپزشکی فعالیت دارند، همین شرکت پارس دنتال است. یونیت هیا این شرکت تقریبا تمام امکاناتی که یک دندانپزشک نیاز دارد را شامل می‌شود.

فیروزدنتال

اگر نگوییم بهترین باید بگوییم یکی از بینظیرترین شرکت های تولید کننده ی انواع تجهیزات دندانپزشکی، فیروزدنتال است. با خیالی راحت و در کمترین زمان ممکن هرآنچه که نیاز دارید را  می‌توانید تهیه کنید.

پارس طب

یکی دیگر از بهترین شرکت های تولید کننده‌ی یونیت دندانپزشکی شرکت پارس طب است. این شرکت همانند شرکت پارس دنتال طیف وسیعی از یونیت های مختلف را شامل می‌شود که می‌تواند نیاز شما را برای درمان برطرف کند.

دنتوس

این شرکت ایرانی علاوه بر یونیت صندلی دندانپزشکی، ابزارآلات مختلف دیگری را نیز تولید خواهد کرد. هرچند که دنتوس به طور تخصصی در زمینه ی تولید ابزارالات دندانپزشکی فعالیت ندارد ولی تجربه‌ی مشتریان نشان داده است که یونیت صندلی های این برند بسیار با کیفیت هستند.

شرکت های خارجی فروشنده تجهیزات دندانپزشکی

چندین شرکت خارجی هستند که محصولات آن‌ها به قدری با کیفیت هستند که می‌توانند رضایت مشتریان را جلب کنند. این شرکت ها یا به طور تخصصی تجهیزات دندانپزشکی تولید می‌کنند یا در کنار این تجهیزات، لوازم مختلف پزشکی را به همراه دارند. در ادامه به لیستی از این تجهیزات اشاره خواهیم کرد.

  • شرکت آنکار
  • شرکت اشترن وبر
  • شرکت سوئیدنت
  • شرکت سی دی ای
  • شرکت دیپلمات
  • شرکت کاستلینی
  • شرکت میلیونیکو
  • شرکت ایتیس
  • شرکت ماراتن

نتیجه گیری

اگر به دنبال تهیه ی خرید تجهیزات دندانپزشکی هستید باید در مرحله‌ی اول قیمت محصولات را در نظر بگیرید. سپس تنوعی از تجهیزات را برای مطب دندانپزشکی در نظر داشته باشید تا امکانات مطب شما تکمیل شود. علاوه بر این موارد باید تعدادی از شرکت های ایرانی و خارجی که در این حوزه فعال هستند را در نظر داشته باشید تا بهترین وسیله را بتوانید انتخاب کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز