دکوراسیون داخلی

۱۴۰۰/۰۸/۰۵ - ۱۵:۰۰:۵۸
کد خبر: ۱۲۵۲۸۵۸
دکوراسیون داخلی
شرکت خانه معماری عرشا با برند اختصاصی عرشا هوم، برگرفته از مهندسین مجرب عمران و معماری آماده خدمت رسانی در زمینه طراحی داخلی و خارجی ساختمان و کلیه امور مربوط به ساخت و ساز آپارتمان و ویلا، بازسازی و نوسازی ساختمان است.

به گزارش برنا، دکوراسیون داخلی نوعی هنر محسوب می‌شود و مانند دیگر هنرها دارای سبک‌های مختلفی‌ست و در طول دوران و گذشت زمان‌، همگام با همه‌ی تغییرات محیطی، طراحی داخلی نیز تغییر کرده است و بنا به سلیقه‌های مردم آن زمان و ابزار و لوازم منازل و متریال‌هایی که در آن دوره مورد استفاده قرار می‌گیرد، نوع دکوراسیون داخلی نیز متناسب با آن می‌باشد. 

دکوراسیون داخلی مانند سایر هنرها دارای سبک‌ها و گرایشات مختلف است و بهترین حالت طراحی داخلی زمانی روی می‌دهد که دکوراتور بتواند فضا را با توجه به سبک خاصی انتخاب و طراحی نماید. این به آن معنی است که مثلاً متریال‌ها و لوازم و رنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی با سبک سنتی ایرانی استفاده می‌شود کاملاً متفاوت با همین موارد در سبک مدرن و جدید است.

برای این‌که به یک تناسب زیبا و خوب برسیم می‌بایست سعی کنیم که در طراحی دکوراسیون داخلی، انتخاب‌هایمان در چارچوب تعریف شده باشد. از انواع سبک‌های معمول دکوراسیون داخلی می‌توان به سبک‌هایی مانند: سبک مدرن، سبک کلاسیک ، سبک نئوکلاسیک، سبک روستیک، وغیره اشاره کرد. شیوه‌ی طراحی دکوراسیون داخلی بردو اصل مهم زیبایی و کاربردی بودن استوار می‌باشد و هر یک بدون دیگری باعث می‌شود که دکوراسیون داخلی ما ناقص باشد . می‌توان روحیات و هویت، خواسته‌ها ونیازهای هر فردی که به نوعی طراحی داخلی فضای زندگی خود را شخصاً انجام می‌دهد را از نوع چیدمان و انتخاب دکوراسیون داخلی اجرا شده متوجه شد.

طراحی داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی مسائل زیادی دخیل است و افراد برای انجام یک  طراحی داخلی زیبا و دلنشین به عوامل مختلفی بستگی دارد که شامل موارد زیر می باشد.

نقشه داخلی: نقشه‌ی داخلی محل مورد نظر برای اجرای طراحی دکوراسیون داخلی بسیار حائز اهمیت است و یک طراح حرفه ای  بدون دیدن فضا و نقشه‌ی یک ساختمان نمی‌تواند دکوراسیون داخلی زیبا و بی‌نقصی را اجرا نماید و بلکه می‌بایست انتخاب لوازم و اجزای طراحی داخلی متناسب با اندازه و نقشه‌ی محل اجرای طرح باشد.

نور محیط: نور از این لحاظ بسیار مهم است که در انتخاب رنگ‌ها و متریال‌های مورد استفاده نقش تعیین‌کننده‌ای دارد. مثلاً برای محیطی که نور مناسبی ندارد، اگر بخواهیم از چیدمانی با رنگ تیره و فشرده استفاده کنیم، فضای قالب بسیار تاریک و دلگیر خواهد شد و تأثیرات نامطلوبی روی افراد خواهد گذاشت.

تفکیک پلان‌ها: برای ارائه‌ی یک طراحی دکوراسیون داخلی جذاب، لازم نیست که تمام محیط را تنها با یک سبک و رنگ دیزاین کنیم، بلکه می‌توانیم با استفاده از لوازم موجود و نقشه‌ی ساختمان، پلان‌های مختلفی تعریف نماییم و برای هریک، بنا به نوع کاربری از دکوراسیون داخلی خاصی استفاده نماییم.

دکوراسیون داخلی + شرکت خانه معماری عرشا + عرشا هوم + طراحی داخلی

مبلمان : در بین لوازم موجود در ساختمان، مبلمان‌ها به دلیل حجم بالا و کاربردی بودنشان، نقش زیاد و تعیین‌کننده‌ای در طراحی دکوراسیون داخلی دارند و گاهی تنها تغییر مبلمان و میزها، تغییراتی عمیق و محسوس در طراحی داخلی می‌گذارد.

  پوشش دیوارها سقف و کف: امروزه با تنوع بی‌نظیری که در نوع متریال، رنگ و طرح پوشش‌های دیوارها، سقف و کف ساختمان‌ها بوجود آمده و دست طراحان را برای انتخاب بسیار باز نموده است، این عوامل را به بخشی از دکوراسیون داخلی تبدیل کرده و می‌توانند تأثیرات زیادی در تغییرات عمده‌ی بصری بگذارد.

دلیل اهمیت نور در دکوراسیون فضای داخلی

زمانی که از نور در دکوراسیون فضای داخلی استفاده می شود باعث می شود که ما به راحتی بتوانیم محیط اطراف را ببینیم در نتیجه وجود آن امری ضروری تلقی می شود.

این نوشته لویی کان اهمیت این موضوع را به خوبی نشان می دهد: از نظر هنر معماری هیچ فضایی فضای واقعی نیست مگر آنکه از نور طبیعی برخوردار باشد.

زمانی که روشنایی به اندازه کافی وجود داشته باشد رنگ، حجم و سایر موارد مربوط به اشیایی که در محیط قرار داده شده اند به زیبایی هرچه تمام تر جلوه خواهند کرد. درواقع می توان گفت که نور انواع مختلفی از محیط هایی که در اطراف ما است را خلق خواهد کرد. از نظر روانشناسی نیز نورپردازی درست  می تواند احساس رضایت مندی، انرژی و حرکت را در افراد ایجاد کند.

نورپردازی یکی از مهم ترین مباحث در معماری می باشد که زمانی که قصد داریم کار طراحی ساختمانی را انجام دهیم علاوه بر اسباب و وسایل آن باید به نورپردازی آن نیز توجه داشته باشیم. برای انجام این کار بهتر است موقعیت و زوایای ساختمان را بررسی کنیم و منطقه ای که در طول روز نورخورشید بیشتری را دریافت می کند شناسایی نماییم و تاثیرات آن را کنترل کنیم.

تاثیر نور طبیعی در دکوراسیون داخلی

بهره گیری درست از نور طبیعی یکی از موارد مهمی است که ساختمان می تواند دارای آن باشد. هرچند کیفیت روشنایی در قسمت های مختلف ممکن است بسته به محل قرارگیری اتاق ها متفاوت باشد اما در مواردی دیده شده است که نحوه ی نورپردازی آن می تواند ما را به آن اتاق علاقه مند کند یا بالعکس.

نحوه دریافت نور بر درک افراد از محیط، آرامش، دلپذیری، حفظ حریم خصوصی، فضایی، پیچیدگی و وضوح تصویر تاثیرگذار خواهد بود. در نتیجه هنگام طراحی فضای داخلی باید به نورپردازی دقت شود چراکه رنگ، زاویه و ارتفاع نور روز با زمان روز و جهت قطب نما متفاوت خواهد بود. اگر از جمله افرادی هستید که دوست دارید نور زیادی را در طول روز دریافت کنید بهتر است از مکان هایی که به سمت جنوب هستند برای ساخت آشپزخانه، اتاق نشیمن و… استفاده کنید.

اتاق هایی که روبه شمال هستند دارای دمای پایین تری می باشند چراکه نورخورشید کمتری را دریافت می کنند. فضاهایی از خانه که روبه شرق هستند را می توان از جمله اولین مکان هایی دانست که زودتر از سایر بخش ها روشن می شوند اما با گذشت چند ساعت از طلوع آفتاب این اتاق ها دیگر نوری را دریافت نخواهند کرد در نتیجه برای متعادل کردن نورخورشید هنگام طلوع بهتر است از نورهای مصنوعی استفاده شود. این کار را می توانید برای اتاق هایی که به سمت شمال هستند نیز انجام دهید.

شرکت خانه معماری عرشا با برند اختصاصی عرشا هوم، برگرفته از مهندسین مجرب عمران و معماری آماده خدمت رسانی در زمینه طراحی داخلی و خارجی ساختمان و کلیه امور مربوط به ساخت و ساز آپارتمان و ویلا، بازسازی و نوسازی ساختمان است. یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان خود انجام دهید، جمع کردن یک تیم حرفه ای است. برای انجام این کار،کسانی را انتخاب کنید که تجربه عالی در این زمینه دارند و می‌دانند با توجه به خواسته‌های شما چگونه خانه‌تان را به جایی تبدیل کنند که همواره آرزویش را دارید.

تیم طراحی شرکت عرشا هوم، از طراحی تا اجرای پروژه همراه شما می باشد تا بتوانید بهترین تصمیم جهت تغییر دکوراسیون و انتخاب مبلمان ، متناسب با سلیقه خودتان داشته باشید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز