برای ثبت برند چه کار باید کرد؟

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۱:۰۵:۴۷
کد خبر: ۱۲۶۱۳۴۷
برای ثبت برند چه کار باید کرد؟
بهترین راه برای ثبت کردن یک برند این است که با یک موسسه ثبتی مانند موسسه ثبت کاف مشورت کرده و کار را به متخصصین بسپارید. در ادامه مواردی که پیش از ثبت برند نیاز به دانستن آن ها وجود دارد را بررسی می کنیم.

به گزارش برنا، از موارد با اهمیت برای دارندگان کسب و کار یا افرادی که ثبت شرکت انجام دادند، داشتن نشانی تجاری یا برندی خوش نام است. داشتن یک برند نیازمند اقداماتی برای ثبت برند است. یکی از سؤالاتی که پیش می آید این است؛ آیا خودمان می توانیم برند ثبت کنیم؟ یافتن پاسخ به راحتی مطرح کردن سؤال نیست. بهترین راه برای ثبت کردن یک برند این است که با یک موسسه ثبتی مانند موسسه ثبت کاف مشورت کرده و کار را به متخصصین بسپارید. در ادامه مواردی که پیش از ثبت برند نیاز به دانستن آن ها وجود دارد را بررسی می کنیم.

برای ثبت برند چکار باید کرد؟

یک برند نیز مانند اختراعات و طرح های صنعتی نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد. با این وجود ثبت برند دارای تفاوت های قابل توجهی نسبت به ثبت اختراع یا ثبت طرح صنعتی می باشد. یک مورد اساسی برای به ثبت رساندن برند آگاهی در این زمینه است. شما می توانید با جستجوی عبارت “برند” در سایت https://sabtkaf.com به مطالبی مفید دست پیدا کنید. البته راه دیگری که از سهولت بالاتری برخوردار است؛ تماس با موسسه ثبت کاف و برخورداری از مشاوره ی متخصصین می باشد.

چگونه ثبت برند انجام دهیم؟

ثبت برند + موسسه ثبت کاف + ثبت شرکت

بعد از اینکه برند خود را تعیین کردید، ابتدا باید استعلام برند را گرفته تا مطمئن شوید پیش از آن به ثبت نرسیده باشد. اقدام بعدی آماده سازی مدارک و ارائه درخواست برای ثبت برند است. برای استعلام گرفتن شما باید تمامی برند های ثبت شده در ایران را بررسی کنید. این کار کمی زمان بر است بنابراین در صورتی که تمایلی نداشته باشید تا شخصاً به این مورد رسیدگی کنید، می توانید این کار را به متخصصان موسسه ثبت کاف بسپارید.

برای ثبت برند چه مدارکی لازم است؟

کپی مدارک شناسایی فرد متقاضی مانند شناسنامه و کارت ملی از مدارک مهم و معلوم الحال هستند. بعد از آن موجود بودن جواز فعالیت که می تواند به یکی از صورت های جواز تأسیس، پروانه ی بهره برداری، پروانه ی ساخت، جواز کسب و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهاد های نظارتی و حاکمیتی دولتی باشد، نیاز است. اگر قصد داشته باشید در نام برند خود از حروفی غیر از حروف فارسی استفاده کنید، باید کارت بازرگانی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کارت بازرگانی یا کارت عضویت اتاق بازرگانی می توانید به سایت https://sabtkaf.com مراجعه کنید.

ثبت برند در ایران چگونه است؟

بعد از آماده سازی مدارک و اطمینان از عدم وجود برندی مشابه، شما باید به سامانه ثبت برندهای تجاری مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید. بعد از آن مدارک خواسته شده را بارگذاری نمایید. بازرسان بعد از بررسی اطلاعات و مدارک ارائه شده نتیجه را به شما اعلام می کنند.

برای ثبت برند کجا باید رفت؟

بیشتر مراحل ثبت برند نیاز به مراجعه حضوری ندارند. اگر خودتان قصد ثبت برند را داشته باشید، باید از طریق سامانه اقدام کرده و اگر قصد داشته باشید از موسسه ای برای ثبت برندتان کمک بگیرید؛ با انتخاب موسسه ثبت کاف نیازی به مراجعه حضوری نداشته و می توانید از طریق سایت این موسسه اقدام کنید.

ثبت برند چند روز طول می کشد؟

اگر فردی با تخصص اقدام به ثبت برند کند، تقریباً سه الی چهار ماه برای ثبت برند زمان نیاز است. در صورتی که فرد اقدام کننده تسلطی بر این امر نداشته باشد، این فرآیند می تواند تا یک سال زمان ببرد.

حال که بررسی کردیم چگونه می توان برند ثبت کرد، می توان برخی موارد دیگر که دانستن آن ها در زمینه ثبت برند خالی از لطف نیست را هم بررسی کنیم.

کد شناسایی در ثبت برند چیست؟

کد شناسایی کدی است که هنگام ثبت اطلاعات در سایت مالکیت معنوی از طریق پیامک برای شخص متقاضی ارسال می شود.

آیا ثبت برند مالیات دارد؟

خیر، ثبت برند جزو مواردی که مشمول مالیات هستند، نمی باشد.

مزایای ثبت برند بین المللی چیست؟

اگر شما برند خودتان را به صورت بین المللی به ثبت برسانید؛ می توانید در 85 کشور از مزایای ثبت برند خود بهره مند شوید. البته باید توجه داشته باشید که برای ثبت بین المللی برندتان ابتدا باید برند خود را در ایران به ثبت رسانده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با موسسه ثبت کاف تماس بگیرید.

ثبت برند شرکت های دانش بنیان چگونه است؟

ثبت برند و مراحل آن برای تمامی شرکت ها و کسب و کارهای ثبت شده به یک صورت می باشد و تنها تفاوت موجود در مدارکی است که برای اثبات وجود شرکت و مجوز های آن ارائه می شود. برای اینکه نسبت به مدارک مورد نیاز و متناسب نوع شرکت تان اطلاعات بیشتری کسب کنید، به سایت موسسه ثبت کاف مراجعه کنید.

نحوه ثبت برند در دیجی کالا به چه صورت است؟

خبرخوش برای صاحبان برند این است که دیجی کالا امکانی را برای فروشندگان فراهم کرده تا نام و مشخصات برند یا علامت تجاری خود را درج کرده و محصولات را تحت نام برند خود به فروش برسانند. به این منظور زمانی که شما قصد اضافه کردن برند جدید خودتان را دارید، باید در زمان درج کالای خود در قسمت برند، درخواست برند جدید را انتخاب کرده و پس از درج برند منتظر بمانید تا برند شما توسط کارشناسان دیجی کالا تأیید شود. به طور معمول تا 24 ساعت پس از تکمیل فرم درخواست، نتیجه ی تأیید یا رد شدن برند به اطلاع شما خواهد رسید.

یک برند در صورت داشتن چه مواردی توسط کارشناسان دیجی کالا تأیید می شود؟

  • برند مورد نظر باید دارای برگه ثبت برند یا لینک قوه قضاییه باشد. برند هایی که فاقد گواهی ثبت باشند، توسط کارشناسان تأیید نمی شوند.
  • برای ثبت برند اظهارنامه قبول نیست و تنها باید گواهی ثبت آن موجود باشد.
  • برای برند های خارجی باید آدرس سایت خارجی رسمی برند یا سایت خارجی رسمی که این برند در آن سایت به فروش می رسد برای کارشناسان ارسال شود.

موارد دیگری که شما می توانید در سایت موسسه ثبت کاف به نشانی https://sabtkaf.com مطالعه کنید:

معرفی نماینده قانونی در ثبت برند چگونه است؟

آموزش گام به گام ثبت برند

برای ثبت برند چه باید کرد؟

مدارک لازم برای ثبت برند چیست؟

نظر شما