ثبت شرکت کنسرسیوم

۱۴۰۰/۰۸/۲۵ - ۱۰:۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۲۶۱۸۰۱
ثبت شرکت کنسرسیوم
ثبت شرکت کنسرسیوم از دیگر گزینه های سود آور و هدفمند در کسب و کار است که به عنوان یک فرصت طلایی برای مدیران و اشخاص حقیقی در نظر گرفته می شود.

به گزارش برنا، ثبت شرکت کنسرسیوم از دیگر گزینه های سود آور و هدفمند در کسب و کار است که به عنوان یک فرصت طلایی برای مدیران و اشخاص حقیقی در نظر گرفته می شود.

کنسرسیوم به معنای مشارکت است چنانچه شرکت های کنسرسیوم را می توان به تعبیری اتحادیه ای متشکل از چندین شرکت در نظر گرفت.

در این مقاله قصد داریم در مورد ثبت شرکت کنسرسیوم ، قالب ثبت شرکت کنسرسیوم ، مدارک ، شرایط ، مراحل ثبت این شرکت ها و تمامی موارد مربوط به این شرکت ها به طور کامل توضیح دهیم.

شرکت کنسرسیوم از ترکیب سازمان ها و شرکت هایی تشکیل می شود که در جهت انجام پروژه ای خاص همراه با سودآوری برای اعضاء تاسیس می شوند و پس از انجام پروژه و رسیدن به هدف مشترک ، فعالیت این شرکت نیز به اتمام می رسد .

به عنوان مثال شرکت کنسرسیوم ممکن است به جهت تاسیس و تکمیل پروژه ای خاص مانند ساخت واحد مسکونی ، تونل یا ... به ثبت برسند و مدت فعالیت محدود و برحسب مورد متناسب با هدف مدت فعالیت نامحدودی نیز داشته باشند اما به طور کلی پس از رسیدن به هدف ، فعالیت شرکت نیز خاتمه می یابد و باید اقدام به انحلال آن کنید.

هدف از ثبت شرکت کنسرسیوم می تواند بهبود و ترفیع وضعیت بنگاه های اقتصادی باشد به صورتی که ممکن است هر کدام در گستره و حوزه فعالیتی خاصی خبره باشند و یا با همکاری ، تعاون و عقد قرارداد میان آن ها ، به بهترین شکل ممکن که اقتصادی ، اجتماعی و ... باشد ، دست یابند.

شرکت های کنسرسیوم به طور کلی در دو قالب شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود به ثبت می رسند که به شرایط و مدارک هر یک به صورت جداگانه می پردازیم.

شرایط ثبت شرکت کنسرسیوم در قالب شرکت سهامی خاص

  • حداقل سرمایه برای ثبت این شرکت 1000000 ریال است .
  • هیئت مدیره باید متشکل از سه عضو و دو بازرس ( اصلی و علی البدل )
  • 35 درصد از کل سرمایه باید در حسابی به اسم شرکت پرداخت گردد .

مدارک لازم جهت ثبت شرکت کنسرسیوم ( سهامی خاص )

  1. ارائه دو نسخه اظهارنامه ثبت شرکت سهامی خاص
  2. ارائه دو نسخه اساسنامه شرکت
  3. دو نسخه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره شرکت
  4. ارائه وکالتنامه وکیل
  5. اخذ مجوز از مراجع ذیربط
  6. امضاء اقرارنامه

شرایط ثبت شرکت کنسرسیوم در قالب شرکت با مسئولیت محدود

  • حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود 1000000 ریال می باشد .
  • هیئت مدیره باید متشکل از حداقل دو عضو باشد .
  • کل سرمایه شرکت باید تعهد شود ( سرمایه نقدی تادیه و سرمایه غیر نقدی باید تقویم و تسلیم گردد ) .

مدارک لازم جهت ثبت شرکت کنسرسیوم ( با مسئولیت محدود )

  1. ارائه دو نسخه شرکتنامه و تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود
  2. ارائه دو نسخه اساسنامه شرکت
  3. دو نسخه مجمع عمومی موسسین و هیئت مدیره شرکت
  4. ارائه وکالتنامه وکیل
  5. امضاء اقرارنامه
  6. اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح در صورت لزوم

 

ثبت شرکت کنسرسیوم

مراحل ثبت شرکت کنسرسیوم

1 . انتخاب از انواع شرکت ها

در قانون تجارت 7 نوع شرکت ( شخصیت حقوقی ) عنوان شده است که بر حسب مورد باید یکی از شرکت ها را انتخاب نمایید .

چنانچه در این دسته از فعالیت ها همانطور که ذکر شد ، شرکت های سهامی خاص و با مسئولیت محدود بسیار مورد نظر است که باید متناسب ترین نوع شرکت را با توجه به شرایط و قوانین هریک انتخاب نمایید .

2 . تکمیل مدارک و مراجعه به سامانه ثبت شرکت ها

متناسب با نوع شرکت و گستره فعالیتی باید تمامی مدارک مربوطه مانند جواز ، اوراق شرکت و ... را که در بالا ذکر شد را تکمیل نمایید .

پس از تکمیل مدارک باید به سامانه ثبت شرکت ها به نشانی  https://irsherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید و تمامی اطلاعات درخواستی سامانه را نیز تکمیل کنید .

پس از تکمیل اطلاعات در سامانه باید در انتظار تایید نام از سوی اداره باشید ، متقاضی میتواند 5 نام پیشنهادی ارائه دهد که به ترتیب اولویت در صورتی که شرایط مربوطه رعایت شده باشد ، مورد تایید واقع می گردد .

لازم به ذکر است نام مربوطه به مدت سه ماه از تاریخ تکمیل اطلاعات در سامانه دارای اعتبار می باشد .

3 . ارسال مدارک به اداره ثبت شرکت ها

بعد از آنکه با رعایت قواعد و ضوابط قانون تجارت نام درخواستی شما از سوی اداره مورد تایید واقع شد ، باید مدارک به همراه نامه تایید نام در پوشه مخصوص ثبت شرکتها به اداره ثبت شرکت ها از طریق پست تسلیم گردد که این مرحله از سه حالت خارج نیست که عبارت است از تایید پرونده ، رد پرونده ، نقص پرونده .

4 .  درج آگهی در روزنامه رسمی و کثیر الانتشار

پرونده توسط کارشناسان اداره ثبت شرکت ها مورد بررسی قرار می گیرد و در وضعیتی که نقصی وجود نداشته باشد ، مورد تایید واقع خواهد شد چنانچه پس از آن نوبت به حضور در اداره می رسد .

در انتها صدور آگهی آخرین مرحله از ثبت شرکت می باشد و پس از پرداخت هزینه های مربوطه باید آگهی تاسیس شرکت در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار درج می شود .

راهنمای سامانه ثبت شرکت نیک

ثبت شرکت نیک با بکار گیری متخصصین و فارغ التحصیلان کشور بیش از 20 سال است که خدمات ثبت شرکت ، ثبت تغییرات شرکت ها ، اخذ کد اقتصادی و کلیه امور ثبتی را با اخذ حداقل هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن به متقاضیان ارائه می دهد .

ثبت شرکت کنسرسیوم

برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان و انجام خدمات ثبتی در کوتاه ترین زمان از طریق شماره 02188888822 با کارشناسان ما در تماس باشید .

شما می توانید مقالات آموزشی امور ثبتی را نیز در سامانه اینترنتی ثبت نیک به نشانی https://nikregister.com مطالعه نمایید .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز