خرید بیت کوین بهتر است یا استخراج

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ - ۱۱:۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۶۷۰۲۱
خرید بیت کوین بهتر است یا استخراج
برخی هنوز با پیچ‌وخم بازار ارزهای دیجیتال آشنایی کافی نداشته باشند و بین انتخاب استخراج یا خرید آنلاین بیت کوین با ریال، مردد باشند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، در ادامه این مطلب، با مقایسه این دو روش جهت کسب درآمد از بیت کوین، همراه ما باشید.

به گزارش برنا، بیت کوین، رمزارز مورد علاقه در جهان، گران‌قیمت‌ترین ارز دیجیتال موجود در بازار است. در چند سال اخیر، به خصوص در دوره شیوع ویروس کرونا، بسیاری از افراد از سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان یک روش کسب درآمد استفاده کردند که با توجه به افزایش قیمت این رمزارز، انتخاب بدی هم نبوده است! با این حال ممکن است برخی هنوز با پیچ‌وخم بازار ارزهای دیجیتال آشنایی کافی نداشته باشند و بین انتخاب استخراج یا خرید آنلاین بیت کوین با ریال، مردد باشند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، در ادامه این مطلب، با مقایسه این دو روش جهت کسب درآمد از بیت کوین، همراه ما باشید.

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

خرید بیت کوین

رمزارزهایی که از پروتکل اثبات سهام کار استفاده می‌کنند، قابل استخراج یا همان ماینینگ هستند. بیت کوین از جمله رمزارزهایی است که از طریق استخراج، ایجاد شده و وارد گردش می‌شود. فرایند استخراج بیت کوین شامل تایید تراکنش‌ها در بلاک‌چین و انتشار بیت کوین های جدید (به عنوان پاداش تایید تراکنش‌ها) می‌شود.

با توجه به اینکه در زیرساخت‌های بیت کوین، همه چیز به طور غیرمتمرکز طراحی و اجرا شده است؛ افراد برای استخراج این رمزارز تنها به یک اینترنت پرسرعت و سخت‌افزار قدرتمند جهت اتصال به شبکه نیاز دارند. با این وجود، در طی چند سال گذشته و با برگزاری هالوینگ‌های بیت کوین (نصف شدن پاداش استخراج) هر 4 سال یک بار، پاداش استخراج نه تنها کاهش، بلکه سختی شبکه هم افزایش پیدا کرده است. در این شرایط، استفاده از یک سیستم سخت‌افزاری قوی به تنهایی، برای استخراج و کسب سود از این طریق، کافی نیست.

مزرعه بیت کوین، مفهومی است که برای رفع این مشکل، ایجاد شد. مزرعه بیت کوین فضای بزرگی است که به یک انبار شباهت دارد و در آن تجهیزات کامپیوتری با سیستم‌های خنک کننده یا تهویه مطبوع مرکزی کار می‌کنند و از گرم شدن بیش از حد و آسیب دیدن رایانه‌ها جلوگیری می‌شود.

آیا استخراج بیت کوین قانونی است؟

زمانی که مفهوم ارزهای دیجیتال برای اولین بار در جهان مطرح شد، بسیاری از دولت‌ها نگرش مثبتی نسبت به این روش پرداخت جدید نداشتند. دلیل عمده این مسئله هم، عدم وجود قابلیت کنترل رمزارزها توسط اشخاص ثالث مانند دولت‌ها بود. اما با گذر زمان، دولت‌ها با تدوین قوانین مختلف، تا حدی کنترل شرایط را به دست گرفتند و قوانین مشخصی در خصوص استخراج و استفاده از رمزارزها تدوین کردند.

ایران، از جمله کشورهایی بود که با استفاده، خرید و فروش و استخراج ارزهای دیجیتال به طور کامل مخالفت کرد. اما با گذر زمان و افزایش اهمیت این ارزها به عنوان یک روش پرداخت و سرمایه‌گذاری، قوانین کار با رمزارزها تا حد زیادی تعدیل شد.

گرچه در حال حاضر دولتمردان ایران، استفاده از ارزهای دیجیتال و استخراج آنها را تحت شرایط خاصی، قانونی اعلام کرده‌اند؛ اما اگر نیروی انتظامی متوجه استفاده غیرقانونی از این رمزارزها بشود، قطعا پیگیری خواهد کرد.

بنابراین می‌توان گفت گرچه هنوز بیت کوین و کار با آن به هر طریقی، هنوز به طور رسمی قانونی اعلام نشده است؛ اما انجام هرگونه فعالیت غیرقانونی با استفاده از رمزارزها، جرم محسوب شده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

در حال حاضر، با توجه به میزان سختی شبکه، قیمت تتر ( دلار) و تجهیزات ماینینگ، استخراج رمزارزها به خصوص بیت کوین، چندان منطقی و مقرون به صرفه به نظر نمی‌رسد. علاوه بر این، فرایندی که برای دریافت مجوز استخراج باید طی شود، نه تنها زمانبر بوده بلکه خود با هزینه‌هایی همراه است؛ بنابراین اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که سرمایه اولیه کلانی برای راه اندازی مزرعه استخراج بیت کوین ندارید، می‌توانید از طریق خرید مستقیم بیت کوین در این طلای دیجیتال، سرمایه گذاری کنید.

خرید بیت کوین در ایران

خرید بیت کوین

بر اساس ماده ۲ قانون مجازات عمومی، «هر فعل یا ترک فعل که مطابق قانون قابل مجازات یا مستلزم اقدامات تامینی یا تربیتی باشد جرم محسوب است و هیچ امری را نمی‌توان جرم دانست مگر آنکه به موجب قانون برای آن مجازات یا اقدامات تأمینی یا تربیتی تعیین شده باشد.» طبق این ماده قانونی و با توجه به اینکه هیچ قانون خاصی برای بیت کوین تعیین نشده است، خرید، فروش و نگهداری بیت کوین در ایران غیرقانونی نخواهد بود.

با در نظر گرفتن این موضوع و با توجه به چالش‌ها و مشکلاتی که در مسیر استخراج بیت کوین وجود دارد، بسیاری از افراد خرید آنلاین بیت کوین را از طریق صرافی‌های قانونی ترجیح می‌دهند. البته لازم به ذکر است که خرید بیت کوین در ایران از صرافی‌های خارجی، به دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد، بسیار سخت و یا پر ریسک است. در صورتی که صرافی خارجی، مانند صرافی بایننس، متوجه هویت واقعی شما شود، احتمال بلوکه شدن حساب و از دست رفتن سرمایه به طور کامل وجود دارد.

علاوه بر این مسئله، اگر موفق به احراز هویت در هریک از صرافی‌های بین‌المللی هم بشوید، باید به دنبال راهی جهت شارژ حساب و پرداخت هزینه خرید آنلاین بیت کوین باشید. در هیچ یک از صرافی‌های خارجی، امکان خرید رمزارز با ریال وجود ندارد و شما می‌توانید از ارزهای فیات مانند دلار یا یورو و یا دیگر رمزارزها برای شارژ حسابتان استفاده کنید.

با توجه به این دو چالش اساسی، پیشنهاد و توصیه می‌شود که برای خرید ارز دیجیتال، از صرافی‌های ایرانی و رسمی استفاده کنید. صرافی آنلاین ارزپایا، یکی از صرافی‌های قدیمی در کشور است که امکان خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال با کارت بانکی را فراهم کرده است. شما می‌توانید با ثبت نام، احراز هویت و تعریف حساب بانکی، در بازار معاملاتی ارزپایا اقدام خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بکنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز