گفتگو با رسول دانیال زاده کارآفرین برگزیده در صنعت فولاد

۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۰۷:۴۶:۵۹
کد خبر: ۱۲۶۷۷۸۲
گفتگو با رسول دانیال زاده کارآفرین برگزیده در صنعت فولاد
در گفتگو با رسول دانیال زاده مدیر کارخانه به تشریح طرح های توسعه در صنعت فولاد و چالش های پیش رو در بخش خصوصی می پردازیم.

به گزارش برنا، در گفتگو با رسول دانیال زاده مدیر کارخانه به تشریح طرح های توسعه در صنعت فولاد و چالش های پیش رو در بخش خصوصی می پردازیم.

سوال: از نظر شما توسعه چه معنا و مفهومی دارد؟

رسول دانیال زاده: توسعه دارای مفهومی گسترده بوده و به طور کلی شامل تمام زوایای زندگی بشر می شود. با نگاهی به تاریخچه زندگی انسان و بررسی ارتباطاتی که با محیط پیرامون در جهت رفع نیازها و ارتقای سطح زندگی خود برقرار نموده است، می بینیم که همواره در جستجوی پیشرفت و بالا بردن کیفیت سطح زندگی خود بوده و تلاش برای پیمودن مسیر توسعه تا به امروز نیز ادامه داشته است.

تمام کشورهای دنیا مسیر رشد و توسعه را شاید کمی زودتر و یا دیرتر از دیگری به هرحال طی نموده اند؛ اما در اروپا بعد از دوره رنسانس که منجر به تحولی بزرگ در تمامی حوزه های فرهنگی و اقتصادی و اجتماعی گردید مسیر رشد و شکوفایی با سرعت و شدت بیشتری همراه شد به خصوص که پس از دوره رنسانس، شاهد انقلابی عظیم در صنعت جهان نیز بودیم به طوری که تمامی کشورها در این موج جدید تحول و دگرگونی در صنعت، سعی در تطبیق خود با تکنولوژی های جدید داشتند.

در این میان کشورهایی که برای پیشرفت و ارتقا خود همواره سعی در اجرای الزامات جدید فناوری و تکنولوژی ها داشتند و به این کار ادامه دادند، در مقایسه با کشورهایی که به درستی آن را درک نکرده و اهمیت چندانی به آن نداند شاهد پیشرفت وموفقیت های بیشتری بودند.

و اما بدانید که رسول دانیال زاده کیست ، در ادامه ایشان گفت:

به طور کلی مسیر رشد و توسعه کشورها به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که عبارتند از: پشتیبانی و حمایت دولت و فرهنگ جامعه که در صورت نبود هر یک از این عوامل موثر، توسعه و پیشرفت یک کشور امکان پذیر نیست و دارای نواقصی خواهد بود.

به عنوان مثال در کشور خودمان ایران، شخصی به نام میرزا تقی خان امیرکبیر با بینش و درکی که از تاثیر این عوامل در مسیر توسعه یک کشور داشت اقدام به فعالیت هایی در این زمینه نمود اما با وجود تلاش فراوان وی، به دلایلی که عنوان کردم این مسیر ناقص ماند و از آن حمایت نگردید.

یکی از ابعاد مهم و اساسی در مفهوم کلان توسعه، توسعه اقتصادی می باشد. این عامل مهم با پیشرفت تکنولوژی، فضایی رقابتی را در میان کشورها ایجاد می نماید و یکی از فاکتورهای مهم برای دسته بندی کشورها به عنوان کشور پیشرفته ،عقب مانده، توسعه یافته، توسعه نیافته و در حال توسعه می باشد.

بنابراین با توضیحاتی که ذکر کردم در نهایت در پاسخ به سوال شما باید بگویم که توسعه از الزامات مهم و حیاتی برای افزایش رفاه و بهبود سطح زندگی مردم می باشد.شما میتوانید درباره رسول دانیال زاده در رسانه ها بیشتر بدانید.

سوال: تعریف شما از توسعه اقتصادی چیست؟

دانیال زاده : هنگامی که از توسعه اقتصادی سخن می گوییم عدالت اجتماعی نیز مفهوم  جدی پیدا می کند.

اهداف توسعه اقتصادی، ایجاد رفاه و افزایش اشتغال در جامعه می باشد که رسیدن به این هدف، یعنی تحقق عدالت اجتماعی؛ به تعبیری دیگر یکی از ابزارهای تحقق عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی می باشد.

البته میان توسعه اقتصادی و رشد اقتصادی تفاوت ظریفی وجود دارد. در واقع توسعه اقتصادی دارای حد و مرز مشخصی نبوده و کیفی است و بیشتر بر بالابردن ظرفیت های تولیدی مانند ظرفیت فیزیکی و منابع انسانی تاکید دارد. از ابزارهای مهم در راستای اجرای توسعه اقتصادی، داشتن علم و دانش فنی و آگاهی از تکنولوژی های روز و تسلط به آن می باشد.

اما رشد اقتصادی دارای مفهومی کمّی بوده و بیشتر به بالابردن تولید کشور در یک سال در قیاس با مقدار آن در سال پایه اشاره دارد. همچنین در مقوله رشد اقتصادی، به افزایش تولید ناخالص ملی و داخلی پرداخته می شود.

رسول دانیال زاده  برتر ین کارآفرین در صنعت فولاد عملکرد مجتمع فولاد گیلان را توضیح داد

برترین کارآفرین در حوزه فولاد، جناب آقای رسول دانیال زاده می باشد که در مصاحبه ای علاوه بر توضیح درباره عملکرد مجتمع فولاد گیلان ، تاکید کردند که در وضعیت تحریم یکی از ابزار های موثر و کارآمد الزامات حمایت های پی در پی دولت بوده است. ایشان بر این باورند که تصمیم های حاصل شده از جلسه های مشورتی با افراد اهل حرفه و تلاشگران موجود در این صنعت، میتواند توصعه و پیشرفت عملکرد اجرایی صنعت فولاد را در پی داشته باشد.

در ادامه این مطلب می توانید گفتگوی مدیرعامل مجتمع فولاد گیلان، آقای رسول دانیال زاده را درمورد عملکرد مجموعه ی بزرگ فولاد گیلان را بخوانید.

یکی از اساسی ترین شاخص های توسعه یافتگی کشور ها در جهان، ساخت و مصرف سرانه فلزات می باشد. طبق آمار های تحقیاتی انجام شده، ارزش تولیدات صنایع معدنی در حال حاضر  در کشور  چیزی بالغ بر 22 میلیارد دلار برآورد می شود. این مقدار از تولیدات صنایع معدنی به خصوص فولاد، علاوه بر اینکه می تواند نیاز های اساسی شرکت های داخلی را برطرف کند، می تواند در زمینه صادرات این نوع از محصولات نیز نقش مهمی داشته باشد.

بهتر است بدانید که در سال های گذشته یکی از حوزه هایی که قسمت زیادی از نیاز های ارزی کشور را تامین نموده، حوزه معادن و صنایع معدنی می باشد. به همین خاطر است که باید توجه ی زیادی به این حوزه شود.

نظر شما