متفاوت ترین طرح های بنر ولادت و شهادت از شب یلدا و ... با پاویسا

۱۴۰۰/۰۹/۱۳ - ۱۶:۰۶:۱۸
کد خبر: ۱۲۶۹۶۰۱
تاکنون فکر کرده اید که چرا تفاوت در بنرها و پوسترها اهمیت دارد؟ چرا طرحان یا کارفرمایان به دنبال متفاوت ترین و یونیک ترین طراحی ها می گردند؟

 

 چرا دوست داریم پوستر شب یلدا امسال متفاوت باشد و نسبت به سایر پوسترها شاخص باشد؟ استفاده از از بنر لایه باز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بیشتر مورد توجه قرار می گیرد تا انواع طرح لایه بسته آن؟ برای دانلود بنر ولادت حضرت زینب باید به چه ویژگی هایی توجه داشته باشیم؟ این ها سوالاتی است که همگی یک پاسخ دارند!

 WhatsApp Image 2021-12-04 at 4.55.47 PM (2)

تفاوت در پوستر شب یلدا و مسئله ای به نام ذهن مخاطب

در واقع پاسخ همه سوالات شما در مورد دانلود بنر ولادت حضرت زینب، داشتن یک پوستر شب یلدا متفاوت و ... همه و همه در مفهومی به نام " ذهن مخاطب " است.

به عبارت ساده تر بسیاری از ما فراموش می کنیم که بنری که استفاده می کنیم یا طراحی که انجام می دهیم، هدفی جز ورود به ذهن مخاطب ندارد! مخاطب و ذهن او مهمترین و در واقع تنهاترین عنصری است که ما باید در طراحی و اجرای بنرهای مختلف به آن توجه داشته باشیم.

حال به سوال های بالا توجه کنید. پاسخ همه این سوال ها در " ذهن مخاطب " و ویژگی های آن نهفته شده است. به طور مثال، ذهن انسان به نوعی طراحی شده است که عملا نمی تواند همه اطلاعات اطراف خود را درک کند.

بگذارید ساده تر توضیح دهیم. شما از زمانی که چشمان خودتان را باز می کنید و تا زمانی که می خوابید در معرض ده ها میلیون یا هزاران میلیون اطلاعات قرار می گیرید.

ثانیه به ثانیه این اطلاعات اطراف شما سعی می کنند وارد ذهنتان شوند. اما واقعیت این است که عملا ذهن این توانایی را ندارد که بتواند تمام این اطلاعات را دریافت، مدیریت و پردازش کند. از این رو خواسته یا ناخواسته درصد بالایی از این اطلاعات بدون توجه ذهن از بین می روند و به نوعی پشت در ذهن باقی می مانند.

کافی است شما مسیر هر روز خودتان را یک بار دیگر با دقت بیشتر طی کنید. با چندان مناظر و اطلاعات جدیدی رو به رو خواهید شد که باورش برایتان مشکل خواهد بود که شما بارها و بارها از آنجا عبور کرده اید. اما در این بین تکرار چه نقشی را بازی می کند؟

WhatsApp Image 2021-12-04 at 4.55.47 PM (1)

تکرار و مسئله بنر لایه باز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی

ذهن انسان استراتژی ساده در برابر اطلاعات ورودی دارد. در واقع ذهن انسان از چندین ظرف بزرگ برای اطلاعات ورودی استفاده می کند. این ظروف اطلاعات را بر اساس ویژگی های مشترک آن ها جمع آوری می کند و سپس ذهن تصمیم یک پارچه ای در برابر آن ظرف می گیرد.

به عبارت ساده تر تصور کنید که ذهن از دو ظرف، اطلاعات مهم و اطلاعات بی اهمیت استفاده می کند. هر کدام از این ظروف فاکتورها و فیلترهای مشخص و مجزایی دارد که اطلاعات ورودی بر اساس این فیلترها به یکی از این ظروف ریخته می شود. ذهن بعد از مدتی تصمیم می گیرد که ظرف بی اهمیت را بدون هیچ تحلیل و پردازشی خالی کند و سراغ پردازش ظرف اطلاعات مهم برود!

نکته مهم اینجاست که یکی از فیلترهای مهم ظرف اطلاعات بی اهمیت، تکراری بودن اطلاعات است. در واقع اگر ذهن تشخیص دهد که ورودی دارای اطلاعات تکراری است عملا بر روی آن پردازش انجام نمی دهد و آن را بدون هیچ پردازشی کنار می گذارد.

بنابراین مادامی که طراحی بنر شما تکراری باشد، عملا نمی توان به جذب مخاطب امیدوار بود. این نکته است که پاویسا به آن توجه بسیار داشته است. از این روست که علاوه بر این که سعی کرده طراحی های نوین و جذابی داشته باشد، دست شما را در تغییر این طراحی ها باز گذاشته است. به طور مثال در بنر لایه باز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی این امکان را دارید که این طراحی را بر اساس نیاز خود تغییر دهید.

 WhatsApp Image 2021-12-04 at 4.55.48 PM

دانلود بنر ولادت حضرت زینب و ویژگی هایی که باید داشته باشد

اما نکته انتهایی این است که در دانلود بنر ولادت حضرت زینب و یا سایر طراحی ها باید به چه ویژگی هایی توجه کرد؟ احتمالا تا به این جا متوجه شده اید که مهمترین فاکتور و اصلی ترین شاخص ما برای طراحی یا دانلود بنر چیزی جز ذهن مخاطب نیست. مادامی که شما نتوانید ذهن مخاطب خود را بشناسید و آن را درست تحلیل کنید عملا هیچ طرح بنری نمی تواند به شما کمک کند.

گروه طراحی پاویسا با استفاده از توانایی خوبی که در زمینه شناخت مخاطبان دارد عملا توانسته بنرها و پوسترهایی را طراحی و اجرا کند که از لایه های مختلف ذهنی مخاطب عبور کند و در دل او بنشیند. این اتفاقی است که علاوه بر علم، به تجربه بالایی نیز نیاز دارد. همچنین پاویسا به این مسئله اکتفا نکرده با لایه باز قرار دادن طراحی ها این امکان را به مخاطب می دهد تا او نیز بتواند بر اساس بینش و شناختی که از مخاطب دارد و بر اساس نیاز خود تغییرات لازم را در طراحی ها بدهد. مجموعه این فعالیت ها می تواند طرحی ممتاز و یونیک باشد که در ذهن و جان و مخاطب قرار می گیرد. 

انتهای پیام/ 

نظر شما