۵ محصول کاربردی برای هوشمندسازی ساختمان

۱۴۰۰/۰۹/۲۱ - ۱۳:۲۷:۴۶
کد خبر: ۱۲۷۲۹۸۸
۵ محصول کاربردی برای هوشمندسازی ساختمان
در این مطلب با اصلی‌ترین محصولات هوشمندسازی ساختمان مانند سیستم روشنایی، ابزار آشپزخانه، سیستم صوتی و تصویری و قفل هوشمند آشنا خواهید شد.

به گزارش برنا، تا چندسال پیش، صحبت از هوشمندسازی ساختمان و اتوماسیون هوشمند خانه چیزی شبیه به طرح فیلم‌های علمی-تخیلی به‌نظر می‌رسید. اما به لطف تکنولوژی و پیشرفت روزافزون فناوری‌های خانه هوشمند، حالا کاربران در سرتاسر دنیا ترجیح می‌دهند که از این فناوری برای مدیریت بهتر خانه‌های خود استفاده کنند.

اگر شما هم از طرفداران خانه‌های هوشمند هستید و دوست دارید در این مسیر جذاب و البته وسوسه‌برانگیز قدم بردارید، با ما تا انتها همراه باشید. در این مقاله با اصلی‌ترین محصولات هوشمندسازی ساختمان مانند سیستم روشنایی، ابزار آشپزخانه، سیستم صوتی و تصویری و قفل هوشمند آشنا خواهید شد:

سیستم هوشمند امنیتی

امنیت بخش مهمی از دغدغه‌های همه افراد و مالکین خانه محسوب می‌شود. سیستم‌های الکترونیک و هوشمند امنیتی این امکان را به کاربران داده‌اند تا دغدغه‌ای بابت امنیت خود نداشته باشند.

یکی دیگر از مهم‌ترین محصولات هوشمندسازی ساختمان گجت‌های امنیت الکترونیک هستند. از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به چشمی دیجیتال، قفل هوشمند و سیف‌باکس الکترونیک اشاره کرد.

  1. قفل دیجیتال هوشمند

قفل دیجیتال گجتی است که درعین کمک به هوشمندسازی ساختمان، کمک بسیار بزرگی در حفظ و افزایش امنیت خانه و دفتر کارتان خواهد بود. این محصول جذاب و کاربردی به‌سادگی روی انواع درب نصب می‌شود و به شما کمک می‌کند که به‌سادگی کنترل ورود و خروج منزل را زیرنظر بگیرید.

قفل دیجیتال درب ورودی، هشدارهای ضروری را در شرایط لازم روی گوشیتان صادر می‌کند تا اگر مشکل امنیتی خاصی تهدیدتان کرد؛ قبل از هر پیشامد خاصی ابتکار عمل را به‌دست بگیرید.

قفل هوشمند طیف وسیعی از انواع دسترسی را دراختیارتان قرار خواهد داد. از باز شدن توسط رمز و پترن تا شناسایی مشخصات بیومتریک، روش‌هایی هستند که شما می‌توانید بااستفاده از آن‌ها به‌سادگی درب را باز کنید.

اتصال قفل هوشمند درب به برنامه مخصوص مدیریت در گوشی هوشمند همراه به شما امکان می‌دهد که درب را از راه دور باز کنید، بر نحوه رفت‌وآمد افراد نظارت داشته باشید و همچنین امکان پیدا کنید که از تمام مسائل امنیتی مربوط به قفل درب آگاهی پیدا کنید.

  1. سیف باکس و گاوصندوق الکترونیک

سیف باکس و گاوصندوق الکترونیک و هوشمند یکی دیگر از محصولات امنیتی هوشمند هستند که کمک می‌کنند تا امنیت اشیا باارزش یا اوراق گرانبهایتان را تنظیم کنید.

این ابزار کاربردی به شما کمک می‌کند تا با قابلیت‌هایی مانند امکان دسترسی با اثرانگشت، احتمال سرقت از محتویات گاوصندوقتان را به صفر برسانید.

این محصولات با تجهیز به مغزی‌های قدرتمند امکان شکسته شدن قفل را به هم به صفر می‌رسانند و به‌این‌ترتیب مطمئن خواهید شد که کسی نمی‌تواند درب گاوصندوق را باز کند و اشیا داخل آن را به سرقت برساند.

  1. چشمی دیجیتال

بااستفاده از گجت چشمی دیجیتال هوشمند می‌توانید به‌سادگی و روی صفحه گوشی موبایل، رفت‌وآمد پشت درب منزلتان را زیرنظر داشته باشید تا اگر مورد مشکوکی پیش آمد، از پیشامد اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید.

اگر کسی درب منزلتان را زد و شما در خانه نبودید باخبر خواهید شد و حتی در انواعی از این محصول، می‌توانید با افراد پشت در تماس برقرار کنید. این گجت جذاب این امکان را برایتان فراهم می‌کند که همیشه درخانه باشید؛ حتی زمانی که آنجا را ترک کرده‌اید.

 

هوشمندسازی ساختمان

اگر تا به این‌جای مقاله، نسبت به کسب اطلاعات و حتی خرید این محصولات امنیتی هوشمند علاقه‌مند شده‌اید، حتما به سایت یوکا https://yuccahq.com/ مراجعه کنید.

نور هوشمند

وقتی از نورپردازی هوشمند ساختمان صحبت می‌شود، احتمالا اولین چیزی که به ذهنتان می‌رسد لوسترهایی است که با بلوتوث کار می‌کنند. البته این نوع از لوسترها هم می‌توانند اولین نسل از سیستم روشنایی هوشمند محسوب شوند، اما دقیقا همان چیزی نیستند که مدنظر ماست.

سیستم هوشمند روشنایی بسیار جذاب‌تر و کاربردی‌تر از آن است که فکرش را می‌کنید. این محصولات با قابلیت اتصال به سیستم فرمان صوتی هوشمند به شما امکان می‌دهند که نور داخلی منزل را با توجه به نیاز و سطح روشنایی روز تنظیم کنید.

لامپ‌های هوشمند با اتصال به هاب مدیریت هوشمند منزل شما می‌توانند با فرمان صوتی روشن، خاموش یا تنظیم شوند. شما می‌توانید به‌سادگی رنگ نور را تغییر دهید و آن را شخصی‌سازی کنید.

تعریف نام‌های مختلف برای هرحالت، کار شما را بسیار ساده خواهد کرد؛ به این‌صورت که مثلا با تعریف حالت مهمان می‌توانید فرمان مهمان را صادر کنید و زمانی که این فرمان را می‌دهید، لوسترها به‌صورت خودکار روشن شوند.

جذاب است؛ نه؟

سیستم صوتی و تصویری هوشمند

تلویزیون‌های هوشمند از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین محصولاتی هستند که سالهاست جای خود را درمیان کاربران باز کرده‌اند. استفاده از این محصول در ایران نسبت به سایر گجت‌های هوشمند سابقه‌ای طولانی‌تر دارد.

شما می‌توانید با تجهیز منزلتان به تلویزیون هوشمند کار مدیریت پخش صوت و تصویر را به دنیای تکنولوژی هوشمند و اینترنت اشیا بسپارید.

تلویزیون‌های هوشمند قابلیت اتصال به اینترنت و هاب مدیریت دارند و اگر موفق شوید که آن را به هاب مدیریت هوشمندی مانند الکسا متصل کنید، می‌توانید با فرمان صوتی پخش تلویزیون یا حتی موسیقی را در دست بگیرید.

این قابلیت جذاب به شما کمک می‌کند که بدون استفاده از کنترل، تنظیمات یا فرمان‌های لازم را روی تلویزیون اجرا و آن را به اینترنت متصل کنید. تصور اینکه بتوانید قطعه موسیقی مورد علاقه خود را تنها با صدور فرمان پخش موسیقی به الکسا پخش کنید، برایتان جالب نیست؟

یا بدون اینکه نیاز باشد دنبال کنترل بگردید و سر اینکه چه کسی آن را در دست بگیرد با اعضای خانواده کل‌کل کنید، بتوانید کانال تلویزیون را عوض یا فیلم مورد علاقه خود را پخش کنید شما را وسوسه نمی‌کند که یکی از این سیستم‌های هوشمند را در خانه خود داشته باشید؟

هوشمندسازی ساختمان

سیستم تهویه هوای هوشمند

تامین هزینه‌های مربوط به انرژی از دیگر مسائلی است که هم در زمستان و هم تابستان مالکین خانه را درگیر خود می‌کند. یکی از مزایای استفاده از سیستم تهویه هوای هوشمند کنترل هوشمندانه میزان مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های آن است. به همین دلیل از دیگر محصولات ضروری هوشمند سازی ساختمان، نصب سیستم تهویه هوای هوشمند است.

بااستفاده از این سیستم می‌توانید همیشه دمای محیط را در سطحی خاص نگه دارید و به‌این ترتیب میزان هدررفت انرژی به حداقل ممکن کاهش پیدا خواهد کرد.

از طرفی این امکان را خواهید داشت که زمانی که در خانه نیستید، سیستم تهویه هوا را خاموش کنید و قبل از رسیدن به خانه فرمان روشن شدن سیستم را صادر کنید تا زمانی که به خانه رسیدید، دما به حد مطلوبتان رسیده باشد.

فکرش را بکنید که در یک روز گرم تابستانی یا یک روز سرد زمستانی، خسته از کار به خانه برمی‌گردید. خانه‌ای که قبل از شما کسی در آن نبوده است. بدون سیستم هوشمند تهویه، مجبورید بعد از رسیدن به خانه دمای سرد یا گرم خانه را تحمل کنید تا بالاخره به سطح مطلوبتان برسد، اما زمانی که سیستم هوشمند باشد، همه‌چیز از قبل از رسیدن شما به منزل، به سطح مطلوبتان خواهد رسید. چه امکانی از این بهتر؟

تنظیم دمای آب هوشمند

دوش هوشمند شاید یکی از آخرین گزینه‌هایی باشد که میان محصولات هوشمندسازی ساختمان به ذهنتان برسد. اما یادتان باشد که این ابزار کاربردی به شما کمک می‌کند که بدون دردسرهای کم‌وزیاد کردن دمای آب و صرف وقت برای تنظیم دما به سادگی یک کلیک، دما را به سطح مطلوب برسانید.

این سیستم به شما کمک می‌کند که علاوه‌بر تنظیم دمای آب و نگه داشتن آن در سطحی یکسان، حتی فشار آب را هم تنظیم کنید. دوش هوشمند که بخشی از این سیستم محسوب می‌شود به شما کمک می‌کند با تنظیم حالت‌های مختلف، بدون هیچ دردسری به هر میزان آب و هر دمایی که دوست دارید، دسترسی داشته باشید.

این سیستم به شما کمک می‌کند در میزان انرژی مصرفی هم صرفه‌جویی کنید و هزینه‌ای اضافی برای انرژی مصرفی منزل بپردازید.

کلام آخر

محصولات هوشمندسازی ساختمان به موارد مطرح شده خلاصه نمی‌شوند. این سیستم می‌تواند موارد گسترده‌تری را دربربگیرد. از ابزار هوشمندسازی آشپزخانه که آشپزی و مدیریت انرژی را آسان می‌کنند تا سیستم آبیاری هوشمند که برای افراد عاشق گل‌وگیاه گزینه‌ای بسیار کاربردی محسوب می‌شود.

اگر دوست دارید که خانه‌های خود را به اتوماسیون هوشمند مجهز کنید، گزینه‌های زیادی پیش‌روی شماست. شما می‌توانید انتخاب‌هایتان را براساس بودجه تنظیم و محصولات موردنظرتان را براساس آنچه نیاز دارید، تهیه کنید.

کافیست اراده کنید زندگی هوشمندانه‌ای داشته باشید تا اتوماسیون مدیریت هوشمند خانه به کمکتان بیاید.

قسمتی از مسیر هوشمندسازی منازل خود را با خیال راحت به کارشناسان متخصص یوکا بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 47223-021 تماس بگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز