خرید ارزان ترین بیمه شخص ثالث خودرو در کمتر از سه دقیقه از بیمه دات کام

۱۴۰۰/۱۰/۲۶ - ۱۶:۳۸:۳۹
کد خبر: ۱۲۸۶۹۱۸
خرید ارزان ترین بیمه شخص ثالث خودرو در کمتر از سه دقیقه از بیمه دات کام
بیمه شخص ثالث ماشین یکی از بیمه نامه‌هایی که هنگام بروز حادثه و تصادف به عنوان یک حمایتگر هزینه‌ها و غرامت تصادف را پرداخت می‌کنند.

به گزارش برنا، استفاده از وسایل نقلیه زمینی می‌تواند، سرعت کارهای روزانه افراد را افزایش دهد، اما همیشه نگرانی برای تصادف ماشین همراه راننده‌ها و صاحبان خودرو است. برای اینکه بتوان نگرانی حوادث رانندگی و پرداخت هزینه‌های تصادف را متحمل شد، باید از یک پشتوانه مالی استفاده کرد. بیمه شخص ثالث ماشین یکی از بیمه نامه‌هایی که هنگام بروز حادثه و تصادف به عنوان یک حمایتگر هزینه‌ها و غرامت تصادف را پرداخت می‌کنند.

 بیمه‌ای که هنگام تصادفات جاده‌ای هزینه خسارات وارد شده را از طرف دارنده وسیله نقلیه پرداخت می‌کند، بیمه شخص ثالث نام دارد.در این بیمه نامه، شخص اول راننده ماشینی است که بیمه می‌شود، شخص دوم شرکت بیمه خواهد بود و شخص سوم فرد یا وسیله‌ای است که در تصادفات احتمالی دچار آسیب و خسارت خواهد شد.در این نوع بیمه، تمامی افراد به جز راننده وسیله نقلیه بیمه شده اگر آسیب و خسارت ببینند شخص ثالث خواهند بود و مطابق قوانین بیمه نامه شرکت بیمه موظف به پرداخت خسارت است.برای خرید بهترین بیمه نامه شخص ثالث ماشین باید استعلام و مقایسه قیمت‌های شرکت‌های بیمه‌ای انجام شود تا بهترین و ارزان‌ترین بیمه نامه را تهیه کرد. در این مطلب درباره پوشش‌ها و مزیت‌های بیمه شخص ثالث خودرو توضیحاتی خواهیم داد با ما همراه باشید. 

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه شخص ثالث ماشین یکی از متداول‌ترین انواع بیمه نامه است که شرکت‌هایی بیمه آن را ارائه می‌کنند. همچنین این بیمه نامه با توجه به اجباری بودن، مورد استقبال افراد قرار گرفته است. در حقیقت هر فردی که صاحب خودرو است یا در حال رانندگی با ماشین است باید از تاریخ انقضای بیمه ثالث خود مطمئن شود، زیرا در صورت عدم تمدید این بیمه نامه یا عدم خریداری آن، پلیس راهنمایی و رانندگی می‌تواند خودرو شما را توقیف و اعمال قانون کند.

سوالی که به وجود می‌آید این است که چرا این بیمه نامه را با نام شخص ثالث نام گذاری کرده‌اند؟

شخص ثالث کسی است که در حادثه رانندگی متحمل ضرر و زیان می‌شود و در حقیقت حین تصادف آسیب می‌بیند. در این بیمه نامه به شخص اول بیمه‌گزار، به شخص ثانی شرکت بیمه و به فرد زیان دیده در حادثه رانندگی، شخص ثالث گفته می‌شود. همچنین در بیمه شخص ثالث ماشین، خسارت به راننده مقصر پرداخت نمی‌شود و تنها برای شخص ثالث جبران خسارت خواهد شد.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث ماشین

بیمه شخص ثالث دو نوع پوشش اصلی دارد که شرکت‌های بیمه‌ای موظف هستند طبق قانون و تا سقف تعهدات اعلام شده جبران خسارت داشته باشند. این دو نوع پوشش عبارتند از:

  • خسارت‌های جانی و بدنی: شرکت‌های بیمه‌ای خسارت‌های جانی اشخاص ثالثی که برای آن‌ها رخ می‌دهند را تحت پوشش قرار خواهند داد این موارد شامل: فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان که همگی تحت پوشش این بیمه نامه قرار می‌گیرند، است. همچنین پرداخت خسارت بدنی، دیه یا همان ارش با توجه به نوع شکستگی، نقص عضو و صدمه ازکارافتادگی کلی یا جزئی تحت پوشش بیمه نامه شخص ثالث ماشین قرار دارد.
  • خسارت‌های مالی: در این پوشش خسارت‌هایی که بر اموال اشخاص ثالث وارد می‌شوند، با توجه به سقف تعهدات شرکت بیمه جبران هزینه خواهند شد. این خسارت‌ها مانند تصادف با ماشین فرد ثالث است که شرکت بیمه جبران هزینه‌های تعمیرات و زیان وارد شده به وسیله نقلیه را پرداخت خواهد کرد.

بیمه شخص ثالث + بیمه دات کام

بیمه شخص ثالث خسارات جانی و مالی را پرداخت می کند.

چگونه می توان جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث را کاهش داد؟

بیمه شخص ثالث برای تمامی دارندگان وسایل نقلیه اجباری است و نداشتن آن حتی برای مدت کوتاهی در حد یک روز هم، عواقبی را برای اشخاص به دنبال خواهد داشت. شرایط مختلفی را می‌توان تصور کرد که در آن اشخاص امکان تمدید بیمه‌نامه را در تاریخ مقرر نداشته باشند. عواملی مانند: فراموشی، مشکلات مالی، در دسترس نبودن دفتر بیمه و … به این ترتیب، شرکت‌های بیمه در صورتی که در تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث ماشین، تاخیر داشته باشید آن را به صورت روزشمار محاسبه و اعمال می کند.

بیمه شخص ثالث + بیمه دات کام

محاسبه بیمه شخص ثالث ماشین

محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث و مبلغ دیه سال 1400

مبلغ دیه کامل یک مرد مسلمان در ماه‌های حرام  یکی از مهمترین مبنا برای محاسبه نرخ بیمه شخص ثالث ماشین است. دیه در ابتدای هر سال از سوی قوه قضاییه مشخص می‌شود و بیمه مرکزی این مبلغ را به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام می‌کند تا سقف تعهدات خود را مطابق با آن پرداخت کنند.

در سال 1400 مبلغ دیه معادل 640 میلیون تومان در ماه حرام و مبلغی معادل 480 میلیون تومان برای ماه عادی در نظر گرفته شده است. همچنین حداقل نرخ بیمه شخص ثالث ماشین، یک چهارم از دیه اعلام شده است .

با توجه به این موضوع، راننده‌ها و بیمه‌گزار‌ها باید حداقل بیمه شخص ثالث که با نرخ مبلغ 16 میلیون تومان است را انتخاب کنند. البته راننده‌ها و  افرادی که صاحب خودرو هستند، می‌توانند با توجه به شرایط و درخواست خود، پوشش‌های اضافی دیگر هم دریافت کنند که با پرداخت حق بیمه بیشتر قابل خریداری است.

بیشترین پوشش مالی برای بیمه ثالث خودرو معادل مبلغ 320 میلیون تومان است که شرکت‌های بیمه‌ای مانند بیمه ‌ایران، این مبلغ را پرداخت می‌کنند.

نحوه محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث

علاوه بر مبلغ دیه موارد مختلف دیگری هم وجود دارند که بر روی محاسبه قیمت بیمه شخص ثالث ماشین تاثیرگزار بوده و کافی است که آن‌ها را بدانید. این عوامل شامل موارد زیر است:

  • درصد تخفیف بیمه نامه راننده: هر راننده‌ای با توجه به نوع رانندگی کم خطر خود، به طور میانگین در صورت استفاده نکردن از بیمه نامه می‌تواند درصدی از تخفیف بیمه نامه را داشته باشد.
  • میزان جریمه دیرکرد تمدید بیمه نامه ثالث: اگر بیمه نامه خود را تمدید نکنید، به صورت روزانه جریمه دیرکرد به بیمه نامه شما تعلق می‌گیرد.
  • تاریخ انقضای بیمه ثالث قبلی: در صورت اتمام انقضای بیمه نامه ثالث و عدم تمدید این بیمه نامه، دچار تخلف شده و جریمه خواهید شد.
  • میزان تعهدات مشخص شده در پوشش‌ها: هر بیمه نامه‌ای با توجه به میزان پوشش‌هایی که دارد، با توجه به میزان ریسک موظف به دریافت حق بیمه است.
  • تخفیف عدم خسارت در بیمه شخص ثالث: اگر از کوپن‌های بیمه نامه خود استفاده نکنید شامل تخفیف بیمه نامه خواهید شد.
  • موارد دیگری مانند: سال تولید، سال ساخت ماشین، تعداد سیلندر و کاربری خودرو نیز جزو مواردی هستند که در نرخ محاسبه بیمه شخص ثالث تاثیرگزار است.

اهمیت کاربری خودرو

از عوامل مهمی‌ که در نرخ محاسبه بیمه نامه ثالث تاثیر مستقیم دارد، کاربری خودرو بوده و نشان دهنده میزان ریسک و بروز حادثه در حین رانندگی است. اگر شما راننده تاکسی باشید، به طور حتم به دلیل تردد بیشتر در سطح شهر با ریسک بیشتری نسبت به یک خودرو شخصی مواجه هستید. کاربری ماشین باعث می‌شود که بیمه‌گزار حق بیمه بیشتری پرداخت کند و کاربری خودروهایی که باعث افزایش قیمت حق بیمه می‌شوند عبارتند از:

  • بارکش
  • آمبولانس
  • آتش نشانی
  • کاربری صنعتی
  • تاکسی دورن شهری و برون شهری

مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث

مدت اعتبار بیمه‌نامه شخص ثالث می تواند بلندمدت یک ساله یا کوتاه مدت یعنی چند روزه باشد. خرید بیمه شخص ثالث به صورت سالانه مقرون به صرفه تر است ولی اگر می خواهید در عرض چند ماه آتی وسیله نقلیه خود را بفروشید یا مشکل در پرداخت نقدی حق بیمه شخص ثالث دارید می توانید، از بیمه نامه کوتاه مدت یا حتی چند روزه شخص ثالث بهره مند شوید که در این شرایط حتی خرید اقساطی بیمه شخص ثالث نیز میسر است.

برای استعلام بهترین بیمه شخص ثالث ماشین از معتبرترین کارگزاری به لینک زیر مراجعه نمایید:

https://bimeh.com/thirdparty

 

 

خرید بیمه شخص ثالث ماشین از معتبرترین کارگزاری

خرید ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث

همانطور که در این مطلب اشاره شد، خرید بیمه شخص ثالث که ویژگی‌های و پوشش‌های مناسبی داشته باشد، یکی از دغدغه‌های راننده‌ها و افراد است. از این رو باید برای استعلام و مقایسه شرکت‌های بیمه زمان زیادی را صرف کرد. از جمله تغییرات مثبتی که در صنعت بیمه رخ داده و شرایط خرید بیمه نامه را تسریع کرده است، آنلاین شدن پروسه خرید، صدور و پرداخت خسارت بیمه و حذف نسخه فیزیکی بیمه ‌نامه است. کارگزاری آنلاین بیمه دات کام یکی از معتبرترین و فعال‌ترین سامانه‌های استعلام، مقایسه و خرید بیمه است و با همکاری شرکت‌های بیمه‌ای سراسر کشور در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه شما را درب منزل تحویل می‌دهد.

کافی است برای خرید بیمه شخص ثالث به صفحه اصلی وبسایت  bimeh.com مراجعه کرده و در قسمت منوی محصولات، بیمه خودروی خود را خریداری کنید. همچنین در این مجموعه شرایط مقایسه شرکت‌های بیمه‌ای فراهم شده است تا در کوتاه‌ترین زمان بهترین و ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث ماشین ماشین را خریداری کنید.

سامانه آنلاین بیمه دات کام به صورت 24 ساعته، آمادگی پشتیبانی محصولات بیمه‌ای خود را دارد و می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیمه‌ای، بررسی و خرید ارزان‌ترین بیمه شخص ثالث خودرو با این مجموعه در ارتباط باشید.

راه‌های ارتباط با بیمه دات کام:

نشانی: تهران، سعادت آباد، میدان تهرانی مقدم (کاج)، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان،‌ پلاک ۱۷ طبقه ۶، واحد ۶

کد پستی: ۱۹۹۸۶۵۳۷۴۰

شماره های تماس: 4372-021

پست الکترونیکی: info@bimeh.com

برای اطلاعات بیشتر در خصوص بیمه شخص ثالث ماشین، می‌توانید به سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com)  مراجعه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز