قیمت روز میلگرد در بازار ناآرام آهن | معرفی روش‌های جدید اطلاع از قیمت‌ها

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۲۱:۴۹:۰۷
کد خبر: ۱۲۸۹۳۲۶
قیمت روز میلگرد در بازار ناآرام آهن | معرفی روش‌های جدید اطلاع از قیمت‌ها
دلایل متنوعی در تغییرات و نوسانات قیمت در بازار آهن نقش دارند با خرید و فروش‌ها گره خورده‌اند. به همین دلیل باید تغییرات قیمت در بازار آهن را از منابع مختلف بررسی کرد تا به دقیق‌ترین قیمت‌ها رسید. اما در روش‌های قدیمی خرید امکان اطلاع از قیمت لحظه‌ای و بررسی آن وجود نخواهد داشت. پس باید با روش‌های جدیدی آشنا شوید که چنین مشکلاتی را به طور کامل از بین می‌برند.

به گزارش برنا، اگر با بازار آهن پایتخت سروکار داشته باشید، حتما از چالش‌های اطلاع از قیمت فرآورده‌های فولادی مختلف آگاه هستید. متاسفانه مشکلاتی که در بازار آهن فعلی وجود دارد، کارهای ساده‌ای مانند اطلاع از قیمت‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کرده است. به طوری که این روزها دیگر نمی‌توان به راحتی قیمت فرآورده‌های فولادی گوناگون را استعلام گرفت.

01

بازار آهن پر نوسان و چالش‌های اطلاع از قیمت‌ها

به طور کلی دلایل متنوعی در تغییرات و نوسانات قیمت در بازار آهن نقش دارند با خرید و فروش‌ها گره خورده‌اند. به همین دلیل باید تغییرات قیمت در بازار آهن را از منابع مختلف بررسی کرد تا به دقیق‌ترین قیمت‌ها رسید. اما در روش‌های قدیمی خرید امکان اطلاع از قیمت لحظه‌ای و بررسی آن وجود نخواهد داشت. پس باید با روش‌های جدیدی آشنا شوید که چنین مشکلاتی را به طور کامل از بین می‌برند.  

عواملی که آرامش را از قیمت آهن می‌گیرند

در حال حاضر عوامل زیادی هستند که روی قیمت لحظه‌ای فرآورده‌های فولادی تاثیر می‌گذارند. به همین دلیل نباید انتظار داشته باشید که قیمت روز میلگرد اکنون با هفته آینده یکسان باشد. همچنین عوامل ایجاد کننده نوسانات قیمتی ریشه‌های خارجی و داخلی دارند. متاسفانه در این بازار پرهیاهو برخی افراد سودجو نیز آتش تغییرات قیمتی شدید را شعله‌ور می‌کنند. البته زمانی که چنین عواملی را به درستی بشناسید، می‌توانید وقت مناسب خرید خود را تشخیص دهید و جلوی زیان‌های مالی شدیدی را بگیرید.

00

 

نوسانات شدید بازار ارز

با قاطعیت می‌توانیم بگوییم که یکی از اصلی‌ترین دلایل نوسان قیمت فرآورده‌های فولادی تغییرات بازار ارز است. زمانی که در بازار ارز تنش‌های شدیدی رخ می‌دهد، در زمانی بسیار کوتاه بازار آهن نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. همچنین این نوسانات شدید قیمتی نظم خرید و فروش را به طور قابل توجهی برهم می‌زند؛ زیرا درصد زیادی از توزیع کنندگان جلوی فروش را خواهند گرفت. ناگفته نماند که این صعودهای ناگهانی بازار ارز حتی پس از سقوط نیز رد پای خود را باقی می‌گذارند. به همین دلیل زمانی که قصد خرید فرآورده‌های فولادی را دارید، باید بازار ارز کشور را هم زیر نظر بگیرید.

 

02

عدم عرضه توسط کارخانه‌های فولادی

به لطف خاک ارزشمند و منابع غنی آهنی که در این مرز و بوم وجود دارد، کارخانه‌های فولادی قدرتمندی در سراسر ایران فعال هستند. این کارخانه‌ها دارای حجم تولید قابل توجهی بوده و نیازهای داخلی به فرآورده‌های فولادی را به خوبی پاسخ می‌دهند. به همین دلیل اگر تولید کارخانه‌ها کاهش یابد، قطعا میزان عرضه و تقاضا در بازار دیگر همخوانی نخواهند داشت.

 

دلایل زیادی را می‌توان برای کاهش عرضه توسط کارخانه‌های فولادی عنوان کرد. در مواردی معادن قابل استخراج نیستند و مواد اولیه در اختیار کارخانه‌ها قرار نمی‌گیرد. همچنین در برخی مواقع سال کارخانه‌ها به دلیل کنترل مصرف انرژی یا کاهش آلودگی هوا مجبور می‌شوند که خط تولید خود را خاموش کنند. به خاطر همین دلایل با کاهش عرضه قیمت افزایش پیدا خواهد کرد.

افراد سودجو و احتکار در بازار

در مواقعی که بازار ارز آرامش خوبی دارد و چرخ کارخانه‌های فولادی به درستی می‌چرخد، برخی از افراد سودجو سعی می‌کنند که بازار را به دست بگیرند. این افراد درصد زیادی از فرآورده‌های فولادی را خریداری کرده و در انبارها قرار می‌دهند. به همین دلیل عرضه صحیح محصولات به بازار دچار مشکل شده و پاسخگوی نیازهای مشتریان نخواهد بود. این اقدام نادرست چنین افرادی قیمت فرآورده‌های فولادی را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد که در نهایت به ضرر مشتری است.

صادرات بی‌رویه

خوشبختانه با تلاش صنعت‌گران ایرانی تولیدات کارخانه‌های فولادی کشور به بازار جهان ورود پیدا کرده‌اند. همچنین صادرات این محصولات ارزشمند درآمد ارزی خوبی را برای کشور به همراه دارد. اما صادرات فرآورده‌های فولادی چندان خالی از ایراد نیست و مشکلاتی را نیز ایجاد می‌کند.

در مواردی دیده شده که کارخانه‌های فولادی برای جبران زیان‌های مالی درصد زیادی از تولیدات خود را برای صادرات در نظر می‌گیرند. به همین دلیل نمی‌توانند که بازار داخلی کشور را به خوبی تامین کنند. البته که قاچاق فرآورده‌های فولادی هم به تنهایی این مشکل را پررنگ‌تر خواهد کرد.

ناموجود شدن برخی از فرآورده‌های خاص

فرض کنید که به دنبال قیمت روز میلگرد بناب هستید و قیمت‌های عجیبی را از گوش توزیع کنندگان بازار آهن می‌شوید. همچنین این شرایط زمانی ایجاد می‌شود که سایر محصولات مشابه در بازار قیمت به مراتب مناسب‌تری دارند. در این وضعیت تنها یک دلیل برای افزایش قیمت وجود دارد که آن هم عدم موجود محصول مورد نظر در بازار است. به طور کلی زمانی که نوعی فرآورده خاص در بازار نایاب می‌شود، توزیع کنندگان قیمت بالاتری اعلام می‌کنند تا به سود بیشتری برسند.

03

چرا میلگردها قیمت متفاوتی دارند؟

اگر به دنبال خرید میلگرد در بازار آهن باشید، می‌دانید که این فرآورده فولادی پرکاربرد قیمت یکسانی در بازار ندارد. بلکه محصول با توجه به عوامل خاصی قیمت‌گذاری شده و به دست مشتری می‌رسد. به همین دلیل در هنگام خرید باید مشخصات فنی میلگرد را به درستی بشناسید تا بتوانید در تشخیص و مقایسه قیمت‌ها بهترین عملکرد ممکن را از خود نشان دهید.

تفاوت در سایز

در بازار آهن میلگردها به صورت شاخه‌ای یا بر اساس وزن به فروش می‌رسند. همچنین میلگردها از نظر قطر یا همان سایز دارای تفاوت‌های بزرگی با یکدیگر هستند. با وجود چنین دلایلی بدیهی است که سایز روی قیمت میلگرد تاثیر زیادی بگذارد. برای مثال میلگردها در حالت استاندارد سایز 8 تا 32 دارد و میلگردهای ضخیم‌تر با قیمت شاخه‌ای بیشتری به فروش می‌رسند.

گریدها و استاندارد ساخت

کارخانه‌های فولادی کشور برای تولید میلگردهای خود از استانداردهای معتبر داخلی و خارجی استفاده می‌کنند. به طور کلی نیز استاندارد 3132 سازمان ملی استاندارد و استانداردهای روسی S در تولید میلگردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که استانداردهای روسی نقش بزرگی در قیمت میلگردها خواهند داشت؛ زیرا تعیین کننده نوع گرید A1 تا A4 میلگرد هستند. گریدها نیز تعیین کننده نوع آج و مقاومت این فرآورده فولادی پرکاربرد بوده و تفاوت‌ آن‌ها به شرح زیر است:

  •        A1: میلگردهای ساده بدون آج که قدرت پرداخت، رنگ آمیزی و جوش‌کاری بالایی دارند
  •        A2: میلگردهای دارای آج موربی که در صنعت ساختمان‌سازی به شدت کاربردی هستند
  •        A3: یکی از گریدهای بالای میلگرد که آج جناقی و مقاومت کششی بالایی را به همراه دارد

زمانی که گرید میلگرد افزایش پیدا می‌کند، بدیهی است که قیمت نیز بیشتر خواهد شد. برای مثال میلگردهای A3 با سایز 16 از میلگردهای بدون آج در بازار گران‌تر هستند. به همین دلیل در هنگام مقایسه قیمت‌ها حتما به گرید میلگرد توجه کنید.

 

کارخانه تولیدکننده

از دیگر عوامل تاثیرگذار روی قیمت میلگرد که توجه کمی به آن می‌شود، کارخانه تولید کننده است. در بازار آهن میلگردهای تولید برخی از کارخانه‌ها قیمت نسبتا کمتری دارند؛ زیرا هزینه کمتری را برای مواردی مانند حمل و نقل می‌پردازند. با چنین شرایطی توصیه می‌شود که مشتریان قیمت میلگرد مورد نظرشان را با برندهای مختلف بررسی کرده تا از ارزان‌ترین گزینه موجود خرید کنند.

دردسرهای روش‌های قدیمی خرید میلگرد و انتخاب راه ساده‌تر

زمانی که قصد خرید میلگرد را دارید، باید به بازار آهن تهران مراجعه کنید تا بتوانید به قیمت دقیق فرآورده‌های فولادی برسید. اگر هم با توزیع کنندگان در تماس باشید، می‌توانید به صورت تلفنی قیمت محصولات مورد نظر را استعلام بگیرید. اما در چنین شرایط نه تنها به نتیجه مطلوب نمی‌رسید و امکان مقایسه قیمت‌ها را ندارید، بلکه از شنیدن قیمت‌های متفاوت سردرگم می‌شوید.

با وجود چنین شرایطی که مقایسه قیمت‌ها یا اطلاع از آن‌ها برای شما مشکل است، باید روش جدیدی را انتخاب کنید. در روش‌های جدید که سایت اینترنتی فروش آهن نقش دارند، با چند کلیک لیست کامل قیمت‌های فرآورده‌های فولادی را می‌بینید. البته که چنین سایت‌هایی خدمات جانبی مانند نمودارهای تغییر قیمت را نیز در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

تهران آهن، ایده‌آل برای بررسی قیمت‌ها در بازار آهن

اگر می‌خواهید که با جستجوی عبارت "قیمت میلگرد در بازار تهران امروز" به دقیق‌ترین نتیجه برسید، از سایت تهران آهن کمک بگیرید. در این سایت امکان مشاهده لیست کامل انواع فرآورده‌های فولادی را خواهید داشت. همچنین تیم پشتیبانی سایت شما را برای خرید به طور کامل راهنمایی خواهند کرد. 

انتهای پیام / 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز