ویزیت پزشک به موقع و تزریقات در منزل چه کمکی به درمان تالاسمی میکند؟

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۲۲:۴۵:۲۵
کد خبر: ۱۲۸۹۳۳۴
ویزیت پزشک به موقع و تزریقات در منزل چه کمکی به درمان تالاسمی میکند؟
تالاسمی اختلال خونی ارثی است که باعث کمترشدن هموگلوبین بدن نسبت به حالت عادی میشود. افزایش آن منجر به غنی شدن گلبول های قرمزبا اکسیژن میشود. تالاسمی موجب کم خونی وخستگی میشود.

به گزارش برنا، تالاسمی خفیف ،نیازی به درمان یا ویزیت پزشک در منزل ندارد. اما اشکال شدیدتر نیاز به تزریق منظم خون دربیمارستان وتزریق داروهای کمک درمانی از طریق تزریقات در منزل دارد.

 

انواع تالاسمی

ماژور(ارث بردن ژن ناقص از هردو والدین)

بتا تالاسمی ماژور نیاز به مراقبتهای دائم پزشک (ویزیت پزشک در منزل) ودرمان های حمایتی از قبیل کنترل هورمون ها و....با تزریق (تزریقات در منزل) دارد.

مینور(دریافت ژن ناقص ازیک والد)

افراد مبتلا به مینور ناقل این بیماری هستندوبیشتر اوقات علائمی ندارند.ونیاز به مراجعه به پزشک(ویزیت پزشک در منزل ) یا تزریقات در منزل را حس نمی کنند.

50

علائم تالاسمی

  • خستگی ناشی از کمبود هموگلوبین و اکسیژن رسانی ناقص است.گاهی خستگی ناشی از عواملی غیر از تالاسمی است که با تزریقات در منزل ازجمله ویتامینها پایان می یابد.
  • ضعف .درنبود اکسیژن ،سلولها انرژی مورد نیاز خود رابدست نمیاورندضعف مداوم وهمیشگی عادی نیست بامراجعه به پزشک یا ویزیت پزشک در منزل علت را جویاشوید.
  • پوست رنگ پریده. این علامت را جدی گرفته ودرپی خدمات ویزیت پزشک در منزل باشیدمیتوانید از تزریقات در منزل نیز استفاده کنید.
  • ناهنجاری های استخوانی صورت.از دیگر علامت های جدی است که تاثیر در روحیه فرد دارد با ویزیت پزشک در منزل به نگرانی خود خاتمه دهید.
  • رشد آهسته. یافتن علت این اتفاق در مراحل اولیه بسیار مهم است زیرا در آینده صدمات جبران ناپذیری دارد برای تشخیص به موقع از ویزیت پزشک در منزل بهره ببرید.
  • تورم شکم .از دیگر علامت های جدی است ویزیت پزشک در منزل میتواندمنشابیماری رامشخص کندگاهی تزریقات در منزل کمک کننده است.
  • ادرار تیره.بسیاری از بیماری های صعب العلاج مانندهپاتیت منجربه این علامت میشوند پس آنراجدی گرفته وباخدمات ویزیت پزشک در منزل تماس بگیریدمایعات بدن را با تزریقات در منزل تنظیم کنید.

اگراین علائم رامشاهده میکنید بادریافت خدمات ویزیت پزشک در منزل وضعیت خودرا بررسی وبا وتزریقات در منزل آن را به ثبات برسانید.

 

عوامل خطر

درتلاسمی که بیماری ارثی است با آزمایش ژنتیک یا خون درابتدای ازدواج، میتوان از به دنیا آمدن فرزندان با این نقص ،جلوگیری کرد.با وجودکرونا درجهان میتوان تالاسمی را با ویزیت پزشک در منزل وانجام تزریقات در منزل ،مدیریت کرد.

 

عوامل خطر:

  • قومیت آسیایی، چینی، مدیترانه ای، یا آفریقایی آمریکایی
  • سابقه خانوادگی

 

عوارض تالاسمی

آهن زیاد. آهن زیاددربدن مبتلایان ناشی ازبیماری وتزریق مکرر خون انباشته میشود. این باعث آسیب به قلب، کبدو... میشودبا ویزیت پزشک در منزل وانجام تزریقات در منزل خیال خودرااز بابت این عارضه راحت کنید.

عفونت .درصورت برداشته شدن طحال خطر ابتلا به عفونت افزایش می یابد. با ویزیت پزشک در منزل وانجام تزریقات در منزل به ویژه آنتی بیوتیکها از گسترش عفونت جلوگیری کنید.

 

ناهنجاری استخوانی صورت

تالاسمی باعث انبساط مغزاستخوان وگشاد شدن استخوانها میشودکه منجر به ساختار غیر طبیعی استخوان، به ویژه در صورت و جمجمه میشود.با ویزیت پزشک در منزل وشناسایی این بیماری درمراحل اولیه مانع پیشرفت آن شوید.

استخوان های شکننده

برای مدیریت استخوان های شکننده میتوانید داروهای کنترل کننده را ازطریق تزریقات در منزل دریافت کنید.

51

طحال بزرگ شده

طحال،سلول های خونی قدیمی را فیلتر وبا عفونت مبارزه میکند.تالاسمی با تخریب زیادگلبول قرمز باعث بزرگی طحال وسخت کارکردن آن میشود با ویزیت پزشک در منزل وانجام تزریقات در منزل مانع عفونت شوید.

 

جراحی طحال

درتالاسمی شدیدجراحی طحال توصیه میشود.با ویزیت پزشک در منزل وانجام تزریقات در منزل که پزشک تجویز میکند امکان رسیدن به این مرحله کاهش دهید.

 

تاخیردربلوغ

با کم خونی وکمبود انرژی دریافتی توسط سلولها، بلوغ به تاخیر میافتد.

 مشکلات قلبی

نارسایی و ریتم غیر طبیعی قلب با تالاسمی شدید همراه است. با ویزیت پزشک در منزل وانجام تزریقات در منزل که پزشک تجویز میکندازمشکلات قلبی جلوگیری کنید.

 

درصورت مشاهده این عوارض، با دریافت خدمات ویزیت پزشک در منزل وضعیت خود را بررسی وبا وتزریقات در منزل آنهارامدیریت کنید.

 

درمان تالاسمی

درمان مادام العمر تالاسمی نیازمندتزریق خون و دارو( تزریقات در منزل) است.با تحت نظر پزشک(ویزیت پزشک در منزل) بودن  ،اثرات بیماری را برزندگی خودکم کنید.

 

انتقال خون

اکثرمبتلایان تالاسمی ماژور برای درمان کمخونی نیاز به تزریق خون منظم دارند برای دورماندن ازآلودگی هوا ،کروناو...ومدیریت بیماری با خدمات ویزیت پزشک در منزل تحت نظر قرار بگیرید وداروهایتان را با استفاده خدمات تزریقات در منزل مصرف کنید.

 

انتقال خون بسیار بی خطر اما باعث تجمع آهن در بدن میشود، درمان کیلیت با مجوز حاصل ازویزیت پزشک در منزل میتواند برای حذف آهن بدن اعمال میشودبیمارمیتواندداروهای تجویزی راازطریق تزریقات در منزل دریافت کند.

بعد10بار تزریق خون درمان کیلیت ،توسط پزشک (ویزیت پزشک در منزل ) ودربرخی موارد با تزریق (تزریقات در منزل)شروع میشود.

داروهای مورد استفاده درکیلاسیون درمانی به عنوان عوامل کیلیت شناخته میشونداین عوامل را با تجویزحاصل از ویزیت پزشک در منزل دریافت کنیددرحال حاضر3عامل کیلیت موجود است:

 

دسفریوکسامین

به صورت تزریقی(تزریقات در منزل) است که در آن یک پمپ به آرامی دارو را از طریق یک سوزن به پوست شما طی 8 تا12ساعت وارد میکند. این 5 یا 6 بار در هفته توسط ویزیت پزشک در منزل انجام میشود.

دفریپرون

به صورت قرص یا مایع 3 بار در روزبا مجوز حاصل از ویزیت پزشک در منزل یابیمارستان. گاهی اوقات از آن در کنار DFO برای کاهش تعداد تزریقهای (تزریقات در منزل )مورد نیاز استفاده میشود

دفراسیروک- یک بار در روز به عنوان یک قرص حلال درنوشیدنی مصرف میشودکه به تزریق(تزریقات در منزل) نیاز نیست.

 

پیوند سلول های بنیادی

پیوند سلولهای بنیادی تنها راه درمان تالاسمی است، اما اغلب انجام نمیشود.سلولهای بنیادی درمغز استخوان، توانایی تبدیل شدن به انواع سلولهای خونی را دارند.انجام پیوندتوسط پزشک(ویزیت پزشک در منزل)تشخیص داده میشود.

 

درمانهای تکمیلی

پزشک (ویزیت پزشک در منزل)برای کمک به شروع بلوغ ازداروهای هورمونی گاها تزریق (تزریقات در منزل )در کودکان مبتلا به بلوغ تاخیری استفاده میشود.

تزریق (تزریقات در منزل)واکسیناسیون و آنتی بیوتیک ها ممکن است توسط پزشک (ویزیت پزشک در منزل) برای پیشگیری و درمان عفونت توصیه شود.

با تشخیص پزشک (ویزیت پزشک در منزل)در صورت بروزکم کاری تیروئید ممکن است هورمون های تیروئیدتزریق (تزریقات در منزل) شود.

پزشک (ویزیت پزشک در منزل) ممکن است از داروهایی به نام بیس فسفونات ها برای کمک به تقویت استخوان ها(تزریقات در منزل) استفاده شود.

درمان سنگ های صفراوی با جراحی برداشتن کیسه صفرا است .پزشک (ویزیت پزشک در منزل )چندین آزمایش ونمونه گیری را تجویز میکند این اعمال باخدمات تزریقات در منزل انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما