بهترین روش برای از بین بردن رسوب و جرم شیرآلات خانگی

۱۴۰۰/۱۲/۲۱ - ۱۳:۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۳۰۸۵۳۶
بهترین روش برای از بین بردن رسوب و جرم شیرآلات خانگی
از برندی شیرآلات خود را تهیه کنید که آبکاری درستی هنگام تولید انجام دهد. در این یادداشت با بهترین روش‌های طبیعی برای از بین بردن رسوب و جرم شیرآلات خانگی آشنا می‌شویم.

بهترین و با کیفیت ترین شیرآلات هم دچار رسوب و جرم می‌شوند. این موضوع به مواد معدنی و دیگر مواد موجود در آب شهری باز می‌گردد. شما هنگام خرید شیرآلات مثل خرید شیر توالت به کیفیت استاندارد و فناوری روز دنیا توجه می‌کنید و همچنین فضا و دکوراسیون منزل خود را در نظر می‌گیرید. سعی می‌کنید شیرآلات‌تان طراحی متمایز و ویژه‌ای داشته باشد تا با فضای شما سازگار باشد. اما با گذشت زمان و قرار گرفتن شیرآلات در معرض آب و همچنین مواد شیمیایی و نامناسب برای پاکسازی و ضدعفونی، شیرآلات خانگی دچار رسوب و جرم می‌شوند. البته این نکته بسیار اهمیت دارد که از برندی شیرآلات خود را تهیه کنید که آبکاری درستی هنگام تولید انجام دهد. در این یادداشت با بهترین روش‌های طبیعی برای از بین بردن رسوب و جرم شیرآلات خانگی آشنا می‌شویم.

سدیم بی‌کربنات یا همان جوش شیرین خودمان

جوش شیرین کاربردهای وسیعی در خانه دارد. یکی از این کاربردها پاک کردن و از بین بردن رسوب و جرم شیرآلات خانگی است. سال‌های سال است که خاصیت تمیز کننده و سفید کننده جوش شیرین بر ما روشن است و در مقایسه با بسیاری از مواد شیمیایی قوی که به آلیاژ شیرآلات لطمه وارد می‌کنند، می‌تواند بهتر عمل کند. در اکثر خانه ها این ماده پیدا می‌شود. برای این کار جوش شیرین را در آب حل کنید تا محلول شما به شکل خمیر در بیاید. بدون تماس مستقیم دست و با چیزی مثل کاردک یا چاقوی پلاستیکی آن را روی سطح شیرآلات و قسمت های دارای رسوب و جرم قرار دهید و مالش دهید. با موبایل خود ۱۵ دقیقه زمان بگیرید و سپس شیرآلات را با دستمال نم دار پاک کنید. در پایان شیرآلات را با آب گرم بشویید تا نتیجه را مشاهده کنید. از جوش شیرین می‌توانید برای پاکسازی وان، روشویی و همچنین گرفتگی های خفیف لوله ها استفاده کنید.

سلامتی جسم و پاکیزگی محیط، هر دو با سرکه سفید

سرکه سفید علاوه بر خواص فوق‌العاده‌ای که برای بدن دارد، به دلیل خاصیت اسیدی آن، پاک کننده طبیعی برای ظروف، سطوح و به‌خصوص شیرآلات مختلف است. سرکه سفید ضررهای اسید های شیمیایی را ندارد و رسوب و جرم و تیرگی شیرآلات را می‌توان با محلولی از آب و سرکه پاک کرد. برای این کار ۱۰۰ میلی‌لیتر آب نیمه‌گرم یا ولرم یعنی نصف یک لیوان را آماده کنید.

 ۷ قاشق غذاخوری سرکه سفید در آن بریزید و با قاشقی هم بزنید. محلول به دست آمده را روی دستمال تنظیف بریزید و در حالی که دستکش به دست دارید، دستمال نمدار را روی شیرآلاتی که دچار رسوب و جرم شده‌اند بمالید. اجازه دهید رطوبت به مدت ۱۳ دقیقه باقی بماند. می‌توانید از موبایل خود برای گرفتن زمان استفاده کنید. با دستمالی خشک، رطوبت را از سطح شیرآلات خود پاک کنید و اگر همچنان رسوب مشاهده کردید، یک بار شیرآلات را با آب گرم بشویید و مراحل را تکرار کنید.

لیمو ترش و فایده آن برای از بین بردن رسوب شیرآلات

خاصیت اسیدی لیمو ترش توانایی این را دارد روش خوبی برای از بین بردن جرم و رسوب شیرآلات خانه باشد. روش کار به این صورت است: چند عدد لیمو ترش یا لیمو سنگی تهیه کنید و آب آن‌ها را بگیرید و از صافی رد کنید تا هسته‌ها باقی نمانند. آب لیمو ترش ها را روی پارچه‌ای معمولی بریزید. نیازی به ترکیب آن با آب نیست چون اسیدیته آن خیلی زیاد نیست. پارچه را روی بدنه و قسمت‌های رسوب گرفته ی شیرآلات منزل حرکت و مالش دهید.

اجازه دهید آب لیمو روی شیرآلات ۱۰ دقیقه بماند و در ادامه با دستمال، پارچه یا اسفنجی دیگر که آغشته به آب ولرم است، شیرآلات را تمیز کنید. مشاهده می‌کنید جرم‌ها از سطح شیر جدا شده و روی پارچه قرار می‌گیرند. توجه داشته باشید برای سهولت در این کار، از آب لیموهای شرکتی استفاده نکنید چون نه تنها برای این کار مناسب نیستند، بلکه ممکن است لک روی شیرآلات ایجاد کنند.

100

برای جلوگیری از ایجاد رسوب چه شیرآلاتی بهترند؟

اگر به فکر خرید شیرآلات جدید مثل خرید شیر توالت هستید و مواردی مثل قیمت شیرالات و یا قیمت شیر روشویی را چک می‌کنید، مواردی هست که باید در تصمیم‌گیری‌تان به آن‌ها دقت کنید تا به واسطه‌ی ارزانی یک محصول، یا گرانی بیش از اندازه، دچار خطا نشوید. یکی از این موارد آبکاری است. بهترین برندهای شیرآلات موجود در بازار، به آبکاری (نه آب‌بندی) توجه زیادی می‌کنند. یکی از بهترین روش‌های آبکاری، آبکاری شیرآلات از طریق جریان الکترونیکی است که مقاومت بالایی ایجاد می‌کند. مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدن، سخت بودن در برابر خراش و شکستگی، کاهش اصطکاک و افزایش جلا، چسبندگی رنگ بسیار پیشرفته نسبت به روش‌های رنگ‌آمیزی قدیمی، از ویژگی‌های یک آبکاری استاندارد و اصولی است. اگر از ابتدا به فکر درخشندگی همیشگی شیرآلات هستید، همچنین فکر می‌کنید وقت زیادی در طول هفته ندارید تا به نظافت اختصاص دهید، رنگ کروم به‌خصوص نوع مات آن پیشنهادی عالی برای شما است. برند «شودر» شیرآلات کروم رنگ را در دو مدل براق و مات تولید می‌کند. بسته به نوع کاربرد شما که می‌تواند توکار، روشویی، حمام، آشپزخانه، علم دوش، توالت و غیره باشد، مدل‌های زیگموند، بیزانس، باواریا، اطلس، اروپا، اپال، روگن، پاریس و ... در رنگ کروم مات موجود هستند. از این شیرآلات استفاده کنید تا کمتر نیاز به پاکسازی شیرآلات از رسوب و جرم داشته باشید. در پایان از متخصصان و مصرف‌کنندگان شیرآلات خواهشمندیم تجربه خود را در نظافت شیرآلات برای‌مان بنویسند تا تاثیر روش‌ها را در عمل بررسی کنیم.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز