اصول و نکات طراحی غرفه نمایشگاهی

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۰۹:۳۱:۴۶
کد خبر: ۱۳۰۹۳۲۶
اصول و نکات طراحی غرفه نمایشگاهی
وب سایت کبیرسازان کارسان امروزه تصمیم گرفته مطالبی در مورد اصول غرفه سازی بیان کند. اگر شما قصد شرکت در نمایشگاه ها را دارید با ما همراه باشید تا اصول و نکات طراحی غرفه نمایشگاهی را بیاموزید و در مورد آن اطلاعاتی کسب نماید.

به گزارش برنا، امروزه در کشور عزیز ما ایران و در شهرهای مختلف آن نمایشگاه های متعددی با عنوان متفاوت برگزار شده اند. هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه ها افزایش سود و معرفی برند و محصولات به متقاضیان خواهد بود. شاید با خود فکر کنید که این افزایش سود و بازدیدهای موفق چگونه امکان پذیر است. یکی از موثرترین راه ها ایجاد یک غرفه مناسب در یک مکان مناسب خواهد بود. باید توجه داشت هر چه غرفه های نمایشگاهی کامل تر باشند به طبع مشتریان بسیاری را مجذوب خود خواهند کرد. همانطور که گفته شد وب سایت کبیرسازان کارسان با ارائه مطالبی مفید در مورد ساخت غرفه نمایشگاهی، طراحی غرفه در خدمت شما عزیزان خواهد بود.

بعد از بستن قرارداد با مسئولین نمایشگاه و تقاضایی غرفه مورد نظر باید بررسی کنید که چه مقدار فضا برای طراحی غرفه نیاز دارید. بعد از برآورد فضای مورد نیاز باید به فکر ساخت غرفه نمایشگاهی باشید. برای اجرا و ساخت غرفه باید تمامی اصول و نکات ضروری را مدنظر داشت.

1

غرفه سازی اصولی بر مبنای یک طراحی مناسب و اصولی پا برجاست

قبل از هر توضیحی باید بیان کرد که غرفه سازی بخصوص غرفه سازی نمایشگاه یک حرفه به شمار می آید که در مورد آن باید اطلاعات کافی داشت. این حرفه متشکل از چندین شغل متخصص و مهندسی در زمینه دکوراسیون های داخلی، طراحی و معماری خواهد بود. ظرافت و دقت این متخصصان در زمینه نور دهی، صوت و تصویر و ادغام آن ها با یکدیگر یک خروجی فوق العاده خواهد داشت.

طراحی غرفه:

این قسمت از برنامه از اصول و قواعد معینی پیروی خواهد کرد. هر یک از این قوانین تاثیر چشمگیری بر بازخورد نمایشگاهی خواهد گذاشت. یکی از این قواعد طراحی غرفه است که از ایده های فوق العاده سرچشمه می گیرد. قبل از هر طراحی و برنامه ریزی شناخت خود را نسبت به نمایشگاه افزایش دهید. در قسمت طراحی غرفه به مکان و فضای دقت کنید. متراژ باید با طراحی انجام شده همخوانی داشته باشد. زیرا تناسب رنگ، چیدمان و تقسیم بندی فضا در قسمت غرفه سازی باید رعایت شود. اگر از همان ابتدای کار این نکات را در نظر بگیرید دچار مشکل نخواهید شد. ایده و طراحی بی نظیر شما تاثیر بسزایی در فرم و زیبایی غرفه خواهد داشت و این امر نظر بازدیدکنندگان را جلب خواهد کرد. در مورد اولین قدم در ساخت غرفه نمایشگاهی مطالبی بیان شد.

2

ما در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی یک مرحله را پشت سر گذاشته اید. حال به سراغ غرفه سازی خواهیم پرداخت.

غرفه سازی چگونه است ؟ این سوال در ذهن افرادی که برای اولین بار در نمایشگاه ها شرکت دارند به جود می آید. در زمینه غرفه سازی کارهای وجود دارد که اگر به آن ها توجه نشود شاهد بازدهی خوبی نخواهید بود. اشتباهات رایجی در ساخت غرفه نمایشگاهی وجود دارد که باعث می شوند زمان شما هدر برود و ضررهای فراوانی را متحمل شوید. همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم در زمینه غرفه سازی نمایشگاهی باید اطلاعات جمع آوری کنید و نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشید تا مرتکب اشتباه نشوید.

یکی از متداولترین اشتباهات در زمان ساخت غرفه نمایشگاهی عدم توجه به هزینه ها خواهد بود. این امر باعث می شود که شما ضررهای بسیاری را متحمل شوید. تمام سعی خود را به کار ببرید و یک برنامه ریزی صحیح در مورد هزینه ها داشته باشید. به گونه ای عمل کنید که برگزاری غرفه در نمایشگاه هزینه متحمل شده با سودی که در پایان کار خواهد داشت را جبران کند. بسیاری از شرکت کنندگان هزینه ها هنگفتی بابت تزئینات و دکوراسیون خرج می کنند که حتی متناسب با محصولات آن ها نخواهد بود. شما سعی کنید این تجربه تلخ را با بی دقتی حس نکنید.

دومین عاملی که باعث می شود خروجی شما از نمایشگاه جالب نباشد عدم توجه به طراحی غرفه خواهد بود که در بالا در مورد آن توضیحاتی بیان شد. شما با یک طراحی مناسب برای دکوراسیون غرفه و ارائه محصولات خود می توانید نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را جلب نماید. طراحی غرفه باید یک هماهنگی و همخوانی مناسبی داشت باشد. مثلا تم ها و رنگ ها به کار برده باید همگون باشند همین امر جذابیت غرفه را دو چندان خواهد کرد. اگر در این زمینه با یک متخصص در ارتباط باشید هزینه های غرفه سازی بسیار پایین خواهد آمد.

3

اگر بخواهید یک غرفه مناسب داشته باشید در زمان ساخت آن باید به موارد زیر توجه کنید

1ـ کف سازی غرفه نمایشگاهی

2ـ چیدمان غرفه نمایشگاهی

دقت در ساخت و طراحی موارد بالا می تواند بیانگر یک طراحی فوق العاده و ساخت یک غرفه خوب باشد. تمامی گزینه ها و نکاتی که گفته شد با یک برنامه ریزی دقیق امکان پذیر است. قصد شرکت شما در چنین نمایشگاه های رسیدن به موفقیت و ارائه محصولات و حتی خدمات به متقاضیان خواهد بود اگر به توضیحات بیان شده بی توجه باشد به نتیجه نخواهید رسید و در همین ابتدای فعالیت خود دچار مشکل خواهید شد.

امروزه می توان ساخت غرفه های نمایشگاهی را یک شغل و حرفه ای بسیار مدرن و به روز تلقی کرد. شرکت های بسیاری در این عرصه مشغول به فعالیت هستند. اما وب سایت کبیرسازان کارسان یک سری اطلاعات در خدمات شما قرار داده است تا بتوانید بهتر عمل کنید. ساخت یک غرفه مناسب باعث می شود شما به راحتی محصولات خود را به نمایش بگذارید تا عموم مردم از آن ها بازدید به عمل آورند.

اگر بخواهیم یک جمع بندی داشته باشیم. باید بگوییم که غرفه سازی آن هم غرفه سازی برای نمایشگاه های تخصصی یک علم به شمار می آید. علمی که از معماری، طراحی، بازایابی و حتی زیبا شناختی شکل گرفته است. توجه به جزئیات، هزینه های غرفه سازی و تامین ابزار و تجهیزات مورد نیاز در ساخت غرفه نمایشگاهی باعث می شود که یک غرفه پابرجا و مناسب را داشته باشید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز