پارکت مورفلور برای در دکوراسیون داخلی منزل

۱۴۰۰/۱۲/۲۳ - ۰۹:۵۴:۵۳
کد خبر: ۱۳۰۹۳۴۳
پارکت مورفلور برای در دکوراسیون داخلی منزل
برای تغییر دکوراسیون داخلی علاوه بر تغییر رنگ دیوارها یا کاغذ دیواری، تغییر مبلمان و ... کفپوش نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. پس انتخاب پارکت مناسب در تغییر دکوراسیون بسیار حائز اهمیت و ضروری است.

به گزارش برنا، انتخاب درست رنگ پارکت نیز می تواند دکوراسیون فضای مورد نظر را به کلی تغییر دهد. از دیگر مزایای استفاده از پارکت ها می توان عایق بودن آن در برابر صدا و حرارت را نام برد، به علاوه پارکت ها بسیار سبک تر و نرم تر هستند و به راحتی نصب می شوند.

11

 

انتخاب پارکت مناسب برای اتاق نشیمن و پذیرایی :

انتخاب رنگ های گرم و زنده برای اتاق نشیمن و پذیرایی یکی از بهترین انتخاب های ممکن است. پارکت هایی با رنگ عسلی یا فندقی و رنگ های تیره یاد آور طبیعت هستند و گرما و زیبایی را به نشیمن می بخشند. یکی دیگر از فاکتور هایی که هنگام انتخاب رنگ پارکت باید در نظر بگیرید همخوانی آن با رنگ پرده، مبلمان و دیوار ها است.  همچنین شکل هندسی اتاق پذیرایی یا نشیمن از دیگر عوامل مهم در انتخاب رنگ پارکت است.

اگر نشیمن دارای سقف بلندی باشد، می توانید با انتخاب پارکت تیره آن را کوتاه تر نشان دهید. همچنین اگر اتاق باریک بود برای پهن تر نشان دادن آن می توانید از پارکت تیره رنگ استفاده کنید در حالی که دیوار ها و سقف اتاق رنگ روشن باشد. برای بزرگ تر نشان دادن فضای نشیمن می توانید برای دیوارها و پارکت رنگ روشنی انتخاب کنید، در این مورد رنگ پارکت کرم یا طوسی می تواند مناسب باشد. اگر این رنگ ها را انتخاب کردید دقت کنید که برای جلوگیری از سرد و بی روح شدن فضای خانه باید سایر وسایل را با رنگ های گرم مانند قهوه ای، زرشکی و ... انتخاب کنید.

انتخاب پارکت مناسب برای اتاق خواب ها :

یکی از مهم ترین بخش های هر خانه اتاق خواب ها هستند که در طول شبانه روز ساعت های زیادی را در آن مشغول مطالعه و استراحت هستیم. بنابراین طبیعی است که به دکوراسیون اتاق خواب ها توجه ویژه ای داشته باشیم و به دنبال فضایی آرام باشیم.

رنگ پارکت بسیار محبوب و پرطرفدار برای اتاق خواب ها رنگ طوسی و کرم است، این رنگ ها به راحتی با سایر رنگ ها هماهنگ می شوند و موجب می شوند که اتاق خواب ها بزرگ تر ، تمیز تر و دلنشین تر به نظر برسند.

انتخاب پارکت مناسب برای آشپزخانه :

می توانید کفپوش آشپزخانه را از جنس پارکت انتخاب کنید که به علت گرم و نرم بودن کف آشپزخانه احساس راحتی داشته باشید اما به این نکته توجه کنید که اگر کفپوش آشپزخانه را پارکت کنید، برای تمیز کردن کف آشپزخانه باید از تی استفاده کنید و دیگر نمی توانید آن را با آب بشویید.

اگر قصد دارید از پارکت برای کفپوش آشپزخانه خود استفاده کنید، در انتخاب رنگ آن دقت بیشتری داشته باشید و رنگی را انتخاب کنید که نه زود کثیف و لکه دار شود و نه خیلی تیره باشد که متوجه آلودگی های آن نشوید. بنابراین پارکت رنگ کرم، بژ و طوسی انتخاب های مناسبی برای آشپزخانه هستند.

راهنمای انتخاب پارکت لمینت :

در زندگی آپارتمانی امروزه اکثر افراد به دنبال این هستن که فضای نشیمن خود را بزرگ تر جلوه دهند، پارکت لمینت بهترین انتخاب برای این کار است. بنابراین رنگ پارکت استفاده شده روی فضای خانه تاثیر می گذارد.  این نکته را باید بدانیم که بزرگ یا کوچک دیده شدن فضای خانه به علت ارتباط نور، رنگ و فضا است و به همین دلیل انتخاب سختی خواهیم داشت.  بنابراین رنگی که برای اتاق تان انتخاب می کنید می تواند آن را بزرگ یا کوچک، پهن یا باریک، روشن یا گرم نشان دهد.

22

نکات مهم برای انتخاب پارکت لمینت :

  • برای بزرگ تر دیده شدن اتاق ها پارکت لمینت و رنگ دیوار های روشن مناسب است. اما دقت کنید که استفاده از رنگ های روشن باعث نشود که محیط سرد و بی روح به نظر برسد.
  • برای اینکه اتاقی باریک تر و دراز تر دیده شود کاغذ دیواری با رنگ تیره، پارکت و سقف از رنگ های روشن می تواند باشد‌. در این روش خطوط افقی بیشتر دیده می شود و همین موجب می شود اتاق دراز تر و باریک تر به نظر برسد.
  • پارکت تیره در کنار دیوار ها و سقف روشن موجب می شود اتاق عریض تر به نظر برسد.
  • استفاده همزمان از پارکت و سقف تیره اتاق را پهن تر و سقف را کوتاه تر نشان می دهد.
  • استفاده از سقف روشن و پارکت و دیوار تیره باعث می شود که حس کنیم در زیر زمین هستیم زیرا نور از سقف است.

کلام آخر :

برای انتخاب درست و مناسب پارکت باید جوانب مختلف مانند بزرگی و کوچک بودن فضا، بودجه و سلیقه را در نظر گرفت. هماهنگی و هارمونی از مهم ترین اصول طراحی و دکوراسیون است‌. به این نکته نیز دقت کنید که اگر رنگ پارکت را با توجه به فضا درست انتخاب کنید اما دیگر وسایل مانند مبلمان و وسایل تزئینی با آن هماهنگ نباشد نتیجه کار زیبا و جذاب نخواهد شد.

مجموعه مورفلور به عنوان یکی از تولید کننده های پارکت در ایران با تلفیق هوشمندانه دانش تخصصی و ایده های بکر هنری و احترام تمام قد به الگوهای زنده طبیعت و پایبندی به دغدغه های زیست محیطی، اعتماد و رضایت مشتریان خاص و یکه پسند خود را جلب کرده است. شما عزیزان می توانید جهت سفارش پارکت چوبی با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های 77083225 - 77801530  و مراجعه به سایت https://morfloor.ir انواع پارکت را مشاهده کرده و اطلاعات لازم را کسب نمایید.طلاعات لازم را کسب نمایید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز