مزایا و میزان ماندگاری فیلر گونه چیست؟

۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۱۲:۴۹:۲۴
کد خبر: ۱۳۱۰۴۶۲
مزایا و میزان ماندگاری فیلر گونه چیست؟
گونه‌های پر و برجسته همواره جزو معیارهای زیبایی بوده‌اند و افراد با این که بدن لاغر را می‌پسندند، در عین حال دوست دارند گونه‌های برجسته داشته باشند تا صورت‌شان باز و شاداب‌تر به نظر برسد.

به گزارش برنا، گونه‌های پر و برجسته  همواره جزو معیارهای زیبایی بوده‌اند و افراد با این که بدن لاغر را می‌پسندند، در عین حال دوست دارند گونه‌های برجسته داشته باشند تا صورت‌شان باز و شاداب‌تر به نظر برسد. با توجه به این مسئله، جای تعجبی هم ندارد که تزریق فیلر گونه در سال‌های اخیر به این میزان محبوب و پر طرفدار شده است. تزریق گونه یک راه بسیار بی‌دردسر، بدون درد و سریع برای این است که بتوانید گونه‌هایی زیبا داشته باشید و از ظاهر خود لذت بیشتری ببرید.

تاثیرات تزریق فیلر گونه

می‌توان گفت استفاده از فیلر در امتداد استخوان گونه یک عمل زیبایی همه کاره است. بدیهی است که هدف اصلی استفاده از فیلر گونه، پرتر نشان دادن گونه‌ها و حجم دادن به آن‌ها است. اما تزریق فیلر گونه می‌تواند فواید دیگری هم داشته باشد: از جمله پر کردن خطوط ظریف، از بین بردن عدم تقارن بین دو سمت صورت و حتی کانتور طبیعی صورت و گونه‌ها. حتی مواردی مانند گودی و تیرگی زیر چشم که ممکن است با افتادگی صورت اتفاق افتاده باشد، با تزریق فیلر گونه می‌تواند کمتر به چشم بیاید.

 

مزایای تزریق گونه

تزریق فیلر گونه می‌تواند به شما کمک کند جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسید

با صاف کردن خطوط و چین و چروک‌ها و پر کردن گونه ها، فیلر گونه سبب می‌شود طبق تعریف شما از زیبایی، به طور طبیعی جوان‌تر و جذاب‌تر به نظر برسید.

فیلر گونه دائمی نیست

عدم ماندگاری دایمی تاثیر تزریق گونه می‌تواند در عین حال هم یک مزیت و هم یک مورد منفی به حساب بیاید، بستگی دارد شما به آن چگونه نگاه کنید. خوبی این عدم ماندگاری این است که حتی اگر هم پشیمان شوید هیچ جای نگرانی وجود ندارد. زیرا اثرات آن بعد از مدتی از بین خواهد رفت و تاثیری دایمی در صورت به جا نمی‌گذارد.

7777

تزریق فیلر گونه درد خیلی کمی دارد

فیلرهای پوستی با سوزن‌های نازک درجه جراحی به داخل پوست تزریق می شوند. درد آن بسیار کم است و با استفاده از یک بی حس کننده موضعی، می‌توان گفت اصلا قرار نیست اوقات زجرآوری را تحمل کنید. بسیاری از فیلرها نیز خود دارای یک ماده بی حس کننده هستند.

تزریق فیلر گونه می‌تواند به بازیابی کلاژن سالم کمک کند

ذخایر طبیعی اسید هیالورونیک بدن ما (و توانایی آن برای دوباره سازی این ماده) به مرور زمان کاهش می‌یابد. فیلر‌های پوستی می‌توانند رشد بیشتر کلاژن سالم را تحریک کنند و به پوست ما ظاهری جوان‌تر و سالم‌تر ببخشند.

 

زمان نقاهت ندارد

فیلرهای پوستی جزو درمان‌های غیر جراحی و کم تهاجمی محسوب می‌شوند. بر خلاف سایر روش‌ها مانند پروتز گونه، نیازی به گذراندن زمان نقاهت ندارید و می‌توانید تقریباً بلافاصله به محل کار و فعالیت‌های اجتماعی خود بازگردید.

عوارض جانبی ناچیز

تنها عوارض جانبی که ممکن است تزریق فیلر داشته باشد، شامل کبودی موضعی، خونریزی احتمالی بسیار کم و تورم خفیف است که آن هم خیلی زود رفع می‌شود و اصلا مجبور نمی‌شوید تا مدت‌ها درگیر عوارض و مراقبت‌های جانبی از آن باشید.

 

انواع فیلر گونه

فیلرهای مختلفی در بازار وجود دارد که با توجه به بودجه، تجربه‌های قبل، نوع پوست شما و البته کلینیکی که به آن مراجعه می‌کنید متفاوت خواهد بود.

هیالورونیک اسید

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی در بدن است که به سلول‌ها کمک می‌کند رطوبت را حفظ کنند و باعث می‌شود پوست شما هیدراته، حجیم و سالم‌تر به نظر برسد. هیدراته کردن پوست سبب می‌تواند چین و چروک و خطوط پوست را کمتر کرده و ظاهر پوست را جوان کند.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم یکی از فیلرهای معروف است که به طور قابل توجهی برای اصلاح خطوط و چین‌های متوسط تا شدید صورت و همچنین حجم از دست رفته به دلیل افزایش سن موثر است.

پلی ال لاکتیک اسید

پلی ال لاکتیک اسید (PLLA) یک ماده مصنوعی زیست سازگار و زیست تخریب پذیر است که برای صاف کردن خطوط و ایجاد حجم با کمک به پوست شما در بازسازی کلاژن طبیعی استفاده می‌شود. محصول تزریق شده چند روز پس از درمان حل می شود اما بدن را تحریک می کند تا به تدریج کلاژن خود را تولید کند.

پلی متیل متاکریلات

پلی متیل متاکریلات (PMMA) یک ماده مصنوعی و زیست سازگار است که از زمان‌‌های قدیم در پزشکی استفاده شده است. در فیلرها، PMMA به شکل یک توپ کوچک است که به طور نامحدود زیر پوست باقی می‌ماند تا حمایت مداوم را فراهم کند. این نوع فیلر نیز دارای کلاژن است.

ماندگاری فیلر گونه چقدر است؟

بیشتر فیلرهای پوستی بین 6 تا 18 ماه دوام دارند و میانگین عمر آن‌ها نیز حدود 12 ماه است. این که تزریق گونه چقدر ماندگار باشد علاوه بر میزان فیلر تزریقی، به نوع پوست شما، مارک فیلر و عوامل ژنتیکی نیز بستگی زیادی دارد. بعد از طی شدن زمان مد نظر می‌توانید آن را تمدید کرده و حجم آن را تغییر دهید.

جمع‌بندی

یک نکته مهم این‌جا قابل ذکر است و آن هم این که برای انجام کارهای زیبایی نباید همیشه به دنبال ارزان‌ترین گزینه باشید. فیلرهای بی‌‌نام و نشان ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیری به پوست شما برسانند که به راحتی قابل جبران نباشد، بنابراین حتما به یک کلینیک قابل اعتماد مراجعه کنید و با پزشک متخصص برای نوع و میزان فیلر تزریقی مشورت کنید تا بهترین نتایج را دریافت کنید.

 

 

نظر شما