بلیچینگ دندان کجا برم

۱۴۰۰/۱۲/۲۵ - ۱۳:۰۹:۵۲
کد خبر: ۱۳۱۰۴۷۲
بلیچینگ دندان کجا برم
بلیچینگ دندان کجا برم؟ سوالی که امروزه با ظهور روش های مختلف و جدید بین افراد به گوش می رسد تا بتوانند لبخندی زیبا داشته باشند. از محبوب ترین و مشهور ترین روش برای سفید کردن دندان ها روش بلیچینگ دندان است. ممکن است به مرور زمان به دلیل مصرف برخی مواد غذایی مانند قهوه و چای دندان های شما تغییر رنگ بدهند.

به گزارش برنا، برخی افراد که دندان های سالمی دارند از روش سفید کردن دندان استفاده می کنند و لکه های به وجود آمده را از بین می برند. بلیچینگ دندان یکی از روش هایی است که برای سفید کردن دندان استفاده می شود  البته کاربرد های دیگری مانند اصلاح طرح لبخند، روشن تر کردن چند درجه ای رنگ دندان ها را هم دارد. بلیچینگ دندان را می توان از طریق دو روش بلیچینگ مطب و بلیچینگ خانگی انجام داد.  برای دریافت هزینه های بلیچینگ دندان مطب و آفیس می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

هزینه بلیچینگ دندان

تنها تفاوتی که در این دو روش وجود دارد نوع مواردی است که برای سفید کردن دندان استفاده می شود. موادی که در بلیچینگ آفیس استفاده می شود کمی قوی تر است زیرا تحت نظر پزشک انجام می شود امام بلیچینگ خانگی چون نظارت پزشک وجود ندارد در صورتی که غلظت مواد زیاد باشد ممکن است آسیب های جبران ناپذیری به بافت لثه و دندان وارد شود.

33333333333

عوامل زرد شدن دندان

دندان انسان دارای دو بخش عاج و مینا است. مینای دندان بر روی عاج قرار گرفته می شود و زمانی که سن بیمار بالاتر می رود به مرور ضخامت مینای دندان کمتر شده و رنگ عاج نمیایان می شود در این صورت دندان بیمار کمی زرد به نظر میرسد.  البته عوامل دیگری وجود دارد که می تواند بر روی زرد شدن رنگ دندان تاثیر گذار باشد که عبارتند از:

  • استعمال دخانیات تاثیر منفی بر رنگ دندان ها می گذارد.

  • مصرف  رژیم غذایی نامناسب، استفاده بیش از حد از شیرین و مواد قند دار، می تواند تاثیر منفی بر رنگ دندان داشته باشد.

  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان ها رنگ دندان را به شدت تغییر می دهد و خسارت های زیادی برای دندان دارد.

البته این موارد برای همه افراد صدق نمی کند زیرا بیمارانی مشاهده شده اند که با وجود استفاده از مسواک به صورت مرتب و روزانه و استفاده از نخ دندان پس از خوردن مواد غذایی مختلف همچنان دندان هایشان زرد شده و دچار تغییر رنگ می شود. بلیچینگ دندان نسبت به لمینت دندان و کامپوزیت دندان صدمه و آسیب های کمتری دارد و همچنین نیاز به هزینه بسیار کمتری نسبت قیمت لمینت دندان است.

 

کامپوزیت در واقع استفاده از مواد ترمیمی،  رزینی است که برای پر کردن دندان استفاده می شود، می باشد و لمینت دندان در واقع یک روکش سرامیکی بسیار نازک است که باید بر روی دندان تراشیده شده  چسبانده شود.

چه عواملی باعث زرد شدن و تغییر رنگ دندان می شود؟

تغییر رنگ دندان ها معمولا در نوع تعیین می شود: ذاتی و بیرونی. روش بیرونی به روشی گفته می شود که تغییر رنگ در بخش لایه های بیرونی دندان اتفاق بیافتد و روش ذاتی به زمانی گفته می شود که ساختار داخلی دندان یعنی عاج دندان رنگ تیره یا رنگ زرد خودش را نمایان کند. عوامل دیگری هستند که می توانند بر روی لایه بیرونی دندان تاثیر منفی گذاشته و در دراز مدت دندان دچار تغییر رنگ شود. بهتر است از عواملی مانند مصرف دخانیات، عدم رعایت بهداشت دهان و دندان به صورت مرتب، گسترش عفونت های دهان و دندان، مصرف نوشیدنی های مخدر دار و مواد قندی، مصرف بیش از حد تتراسایکلین و داروهای آنتی بیوتیک دیگر پرهیز کنید تا در بلند مدت دندان های سفید و تمیزی داشته باشید.

3333333333333333

مراقبت های لازم بعد از بلیچینگ دندان

اینکه بیماران سوال می کنند بلیچینگ دندان کجا برم ؟ شاید برای شما سوال ساده ای باشد اما در واقع یک سوال مهم و کلیدی است زیرا مرکز و پزشکی که انتخاب می کنید تاثیر بسزایی در کیفیت کار بلیچینگ شما دارند. حتی توصیه های پزشک برای بعد از انجام بلیچینگ می تواند بر نتیجه مثبت آن موثر باشد و عوارض بلیچینگ دندان را کم کند. مراقبت بعد از بلیچینگ می تواند بر طول عمر و ماندگاری آن تاثیرگذار باشد به صورت کلی بلیچینگ دندان حدود 6 ماه الی 1 سال می تواند ماندگاری داشته باشد. در صورتی ماندگاری آن افزایش پیدا می کند که بیمار بلیچینگ آفیس و مطب را در کنار یک دیگر انجام داده باشد و مراقبت های لازم را از دندان های خود کرده باشد.  که در این بخش می خواهیم به مراقبت های بعد از بلیچینگ دندان بپردازیم.  مراقبت های لازم بعد از انجام بلیچینگ عبارتند از :

  • بهتر است در ساعت های اولیه لثه های خود را با آب گرم تمیز کنید و برای آن که از التهاب و درد لثه جلوگیری کنید بهتر است به آرامی لثه خود را با آب گرم ماساژ دهید. و به صورت مرتب روزی دو مرتبه دندان های خود را با آب گرم شست و شو دهید.

  • از هرگونه دخانیات مانند سیگار  و قلیون به مدت دو هفته پرهیز کنید.

  • مواد غذایی که دارای رنگدانه های قوی هستند مانند نوشابه  و قهوه به مدت 24 ساعت ممنوع است. در صورتی که مجبور به خوردن آن ها شدید بلافاصله دندان های خود را بشوئید.

  • پس از بلیچینگ بهتر است چای و قهوه خود را کمرنگ میل کنید تا ماندگاری بلیچینگ دندان افزایش یابد.

  • به مدت یک هفته از مصرف غذاهایی که خیلی سرد هستند و یا خیلی داغ هستند پرهیز کنید زیرا موجب حساسیت دندانی می شوند.

  • به مدت یک هفته از خمیر دندان های ضد حساسیت استفاده کنید تا دندان ها کمتر حساس شوند اما اگر حساسیتی نسبت به سرما یا گرما نشان دادند هم نگران نباشید به مرور زمان رفع می شود.

  • به مدت چند روز از نوشیدنی های سفید یا بی رنگ مانند شیر، دوغ و آب استفاده نمائید، غذاهایی که سفید هستند مانند پاست، سیب زمینی و برنج استفاده نمائید و میوه هایی مانند سیب یا موز میل کنید تا دندان شما تغییر رنگ ندهد.

انواع بلیچینگ دندان

به صورت کلی بلیچینگ دندان به دو دسته بلیچینگ دندان در خانه و بلیچنگ در مطب تقسیم می شود.

بلیچینگ دندان در خانه یا  Home Bleaching

برای انجام بلیچینگ دندان باید یک قالب از دندان تهیه شود و به کمک لابراتوار یک قالب پلاستیکی که دارای یک محفظه برای مواد بلیچینگ در خانه است طراحی شود. به مدت یک الی دو هفته  باید به صورت زمانبندی های مرتب از این قالب پلاستیکی استفاده شود تا  دندان ها سفید شود. درصرد غلظت مواد در این روش بسیار کمتر از بلیچینگ آفیس است. امکان قرار دادن قالب فک بالا به همراه قالب فک پایین امکان پذیر نیست به همین علت ممکن است نتیجه نهایی دو هفته به طول انجامد. زمانی که تری را در دهان قرار میدهید باید کمی آن را فشار دهید و بعد از مدت زمان تعیین شده باید موادی که بر روی دندان باقی مانده است را به خوبی بشوئید.

بلیچینگ در مطب یا Office Bleaching

در این روش دندان ها در مطب در کمتر از 1 ساعت تحت نظر پزشک انجام می شود. برای انجام بلیچینگ آفیس باید ابتدا دندان ها از هرگونه پلاک و جرم پاک شود  یعنی ابتدا بروساژ و جرمگیری را انجام داد سگس به صورت کامل دو فک را بلیچینگ دندان کرد. ژل مخصوص بلیچینگ مدت زمان کوتاه با غلظت بالا بر روی دندان بیمار قرار می گیرد در صورتی که به لثه برخورد داشته باشد ممکن است حساسیت به وجود آورد.  مواد بلیچینگ باعث اکسید شدن لکه ها از بین رفتن آن ها از روی سطح دندان می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز