موثرترین محصولات مراقبت از پوست برای آقایان

۱۴۰۰/۱۲/۲۷ - ۱۴:۵۶:۰۴
کد خبر: ۱۳۱۱۱۲۴
موثرترین محصولات مراقبت از پوست برای آقایان
وقت آن رسیده که تغییراتی در مراقبت از پوست خود ایجاد کنید. تفاوت­های اساسی بین پوست مردان و زنان شامل تراکم کلاژن، بافت و آبرسانی است، به همین دلیل است که محصولات مراقبت از پوست مردانه در مقایسه با سایر محصولات زنانه متفاوت تولید می­شوند.

به گزارش برنا، مردانی که کارهای سنگین انجام می­دهند و فرصتی برای مراقبت از پوست خود ندارند سریعتر روند پیری پوست را تجربه می­کنند و به همین دلیل استفاده از محصولات مراقبتی در مردان هم به اندازه زنان اهمیت بالایی دارد. بعضی محصولات مراقبتی به کند شدن این روند کمک خواهند کرد. ما اینجا روش­های صحیح مراقبت از پوست در مردان را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

  1. کرم ضد چروک

مردان در مقایسه با زنان بیشتر دچار چروک­های عمیق در اطراف چشم و لب می­شوند. دلیل این امر سنگینی کار و عدم مراقبت از پوست است. کسانی که ورزش­های حرفه­ای و سنگین انجام می­دهند این مشکلات را کمی زودتر تجربه می­کنند. دلیل واضح است. به عنوان مثال زمانی که یک وزنه بردار روی سکو می­رود و وزنه را بالای سر می­برد تمام عضلات بدن او درگیر فشار خواهد شد. عضلات صورت هم از این قاعده مستثنا نیستند و فشاری که به بافت پوست وارد می­شود سبب ایجاد چروک­های عمیق پوستی خواهد بود.

کرم ضد چروک با بهبود عملکرد پوست و تحریک کلاژن سازی می­تواند این روند را کندتر کند. کرم ضد چروک سینره، گاتیو، پریم و اوسرین با تولید این محصولات نیاز شما برای بهبود چروک­های پوستی عمیق را برطرف کرده­اند. آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌های ضروری در این محصولات برای مبارزه با رادیکال­های آزاد مفید  و ضروری است.

  1. کرم ضد لک

قرار گرفتن در نور مستقیم و ساعت­ها کار طاقت فرسا در روز­های گرم تابستان جدا از خستگی و فرسودگی بدن روی پوست شما هم اثراتی به جای خواهد گذاشت. اولین واکنش پوست آفتاب سوختگی شدید، التهاب و قرمزی است. پس از مدتی می­توانید به وضوح لکه­های قهوه­ای را روی سطح پوست ببینید. این لکه­ها واکنش پوست شما برای نشان دادن حساسیت به آفتاب است و البته درصورتی که این لکه­ها حالتی غیر عادی داشته باشند بهتر است با یک متخصص پوست مشورت کنید.

روش­های درمانی متفاوتی برای این مشکل پیشنهاد می­شود اما قیمت اکثر روش­های درمانی بسیار بالا است و امکان برگشت مجدد مشکل وجود دارد. بهترین کرم های ضد لک صورت جدا از قیمت مناسبی که دارد به رفع و کمرنگ شدن دائمی این لکه­های قهوه­ای کمک می­کند. برندهای ایرانی، آمریکایی و فرانسوی در تولید این محصول عملکرد قابل قبولی داشته­اند و کیفیت کرم­های تولید شده در ایران مانند سینره با برندهای خارجی مانند درماتیپیک برابری می­کند.

  1. کرم ضد آفتاب

7777777

همانطور که در تمامی رسانه­های می­شنوید استفاده از کرم ضدآفتاب اجتناب ناپذیر است و عدم استفاده از آن به گفته پزشکان منجر به مشکلات پوستی مانند التهاب، آفتاب سوختگی، قرمزی و یا سرطان­های پوستی خواهد شد. این مشکلات بیشتر در مردان شایع است. اکثر خانم­ها با استفاده دائم از ضدآفتاب و سایر مراقبت­ها جلوی بروز چنین مشکلاتی را می­گیرند. این اصلا سخت نیست که عادت کنید یک کرم ضدآفتاب را همیشه با خود داشته باشید تا از پوست خود محافظت کنید. محافظت از پوست در مقابل اشعه­های UVB و  UVAرا به وسیله یک ضدآفتاب با پوشش وسیع انجام دهید.

هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و هرگز استفاده از آن را فراموش نکنید! یکی از شایع ترین علل چین و چروک و پیری زودرس، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آسیب است. استفاده از کرم حاوی SPF به صورت روزانه به طور قابل توجهی به پوست شما در مبارزه با پیری کمک می­کند و همچنین خطر آسیب پوستی ناشی از UV را کاهش می­دهد.

  1. پاکسازی به وسیله شوینده مناسب

پاک کننده­های طبیعی بهترین عملکرد را دارند و بخش بسیار مهمی از روتین مراقبت از پوست روزانه مردان را تشکیل می­دهند. حقیقت در مورد پوست مردان این است که به دلیل سطح بالای تستوسترون، بسیار چربتر از پوست زنان است. آنها معمولاً تولید چربی و در نتیجه مشکلات پوستی بیشتری دارند. مهم است که دو بار در روز صورت خود را با یک پاک کننده با کیفیت خوب و بدون صابون بشویید که تولید روغن را متعادل کرده و عمیقا پاکسازی می­کند. با خرید یک شوینده مناسب نوع پوست شما می­توانید از باز شدن بیش از اندازه منافذ پوست جلوگیری کنید و همچنین جلوی ایجاد آکنه را بگیرید.

  1. پوست خود را آبرسانی کنید و با آنتی اکسیدان ها پر کنید

 استفاده از مرطوب کننده روزانه به آبرسانی پوست کمک می­کند و به آن رطوبت فوری می­دهد. اطمینان حاصل کنید که مرطوب کننده شما سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت در برابر رادیکال­های آزاد و آسیب­های محیطی کمک می­کند. ترکیبات گیاهی فعال مانند یک مرطوب کننده سبک، بر پایه ژل آلوئه ورا را امتحان کنید. این محصولات با آبرسانی به پوست و محافظت از ورود آلودگی به داخل منافذ در میان محصولات مراقبتی محبوب برای مردان قرار دارند و همچنین شما می­توانید از محصولاتی استفاده کنید که فاکتور­های پوششی در مقابل اشعه­های UVA و UVB را دارند و پوستتان را در امان نگه می­دارند و به حفظ رطوبت در پوست کمک می­کنند.

  1. محافظت از پوست اطراف چشم

99999

پوست اطراف چشم نازک­تر و ظریف تر از بقیه قسمت های صورت است و آن را مستعد چین و چروک، پف و حلقه­های تیره می­کند. با حفظ رطوبت و مرطوب نگه داشتن پوست اطراف چشم به کاهش پف و کاهش چین و چروک کمک خواهید کرد. یک سرم طبیعی چشم به این امر کمک می­کند و از ناحیه ظریف چشم محافظت می­کند و در عین حال سرم­های مناسب این قسمت توانایی افزایش قوام این قسمت از پوست را دارند و به سفت شدن آن کمک می­کنند.

  1. لایه برداری

خلاص شدن از شر سلول های مرده پوست از طریق اسکراب طبیعی نیز مهم است. مردان معمولاً باید هر 3 روز یک بار برای لایه برداری عمیق بروند یا هفته­ای یک بار برای لایه برداری حرفه ای به سالن مردانه مراجعه کنند. درخشندگی طبیعی تنها زمانی حاصل می­شود که سلول های مرده قدیمی را حذف کرده و سلول های جوان تر پوست را تغذیه کنید.

بازار محصولات بهداشتی مردانه نسبت به محصولات زنان بسیار محدودتر است. این یعنی اکثر مردان توجه چندانی به سلامت پوست خود ندارند و این موضوع ممکن است منجر به بروز بیماری­های مختلفی در میان مردان شود. مراقبت از پوست خود را فراموش نکنید و به سلامت آن اهمیت دهید زیرا پوست سالم نشان دهنده یک بدن سالم است.

نویسنده: سارااقبالی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز