۷ دستگاه ضروری برای افتتاح فست فود

۱۴۰۱/۰۱/۰۶ - ۱۳:۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۳۱۲۷۷۷
۷ دستگاه ضروری برای افتتاح فست فود
هر کسب‌ و کاری نیاز به دستگاه‌ هایی دارد که وجود آن‌ها برای ادامه کار آن کسب‌ و کار، ضروری است. دستگاه‌ هایی که کارهای اصلی را انجام می‌ دهند. فست‌ فود هم از این قاعده مستثنی نیست.

به گزارش برنا،  این کسب‌ و کار جذاب برای پخت غذا های خود به دستگاه‌ های مختلفی نیاز دارد. چرا که یک فست‌ فود معمولاً غذاهایی سرو می‌ کند که هرکدام به تجهیزات مخصوصی نیاز دارند. برای اطلاعات بیش­تر دربارۀ انواع تجهیزات فست فودی این مقاله را به‌ دقت بخوانید.

اگر شما هم قصد راه‌اندازی یک فست‌ فود کامل با غذاهای خوشمزه را دارید، حتماً لازم است که در خرید تجهیزات خود دقت کنید. کیفیت تجهیزات نقش مهمی در پخت و مزه غذاهای شما دارد. چرا که نوع حرارت‌ دهی و نگهداری محصولات غذایی، نقشی مهم در طعم آن‌ها ایفا می‌کند. دیجی صنعت یکی از برند های مطرح در زمینه تولید تجهیزات و لوازم فست فود میباشد که امکان ارسال محصولات خود را برای تمامی شهر های ایران فراهم کرده است ، کافیست وارد وبسایت دیجی صنعت شده و محصول مورد نیاز خود را خریداری کنید... 

فر ساندویچی

انواع فر ساندویچ بسیاری در بازار موجود هستند. این موضوع ممکن است انتخاب را برای شما کمی سخت کند. در ابتدا بهتر است اندازه فست‌ فود خود و تنوع غذا هایی که قرار است بپزید را در نظر بگیرید. در غیر این صورت ممکن است یک فر ساندویچ کوچک بگیرید و نتوانید پاسخگوی مشتریان خود باشید. یا حتی با خرید فر بزرگ‌ تر هم ممکن است هزینه اضافی بکنید درحالی‌که نیازی ندارید.

 

همان‌طور که می‌دانید در فرهای ساندویچ ، غذا روی یک صفحه فلزی پخته می‌شوند ؛ بنابراین جنس این صفحه اهمیت بالایی دارد. پس از افتتاح فست فود شما ساعت‌ها قرار است با فر ساندویچ جدید خود غذا بپزید و دفعات زیادی با کاردک روی آن بکشید. پس باید جنس بسیار مقاومی داشته باشد که ظاهر خود را از دست ندهد و زنگ نزند.

شعله فرهای ساندویچ نیز مثل صفحه فلزی اهمیت زیادی دارد و باید بتواند حرارت را به طور یکسان روی صفحه پخش کند. در غیر این صورت غذاهای شما یکنواخت پخته نمی‌ شود و باعث نارضایتی مشتریان خواهد شد.

فر پیتزا

برای ارائه انواع پیتزا در منوی فست‌ فودی خود ، فر پیتزا یک ابزار ضروری است. انواع فر پیتزا در بازار وجود دارند که خرید آن‌ها به نیاز شما بستگی دارد. البته هرکدام مانند دیگر تجهیزات دارای کیفیت‌های متفاوتی نیز هستند. پس اصلاً لازم نیست که نگران باشید. چرا که شرکت دیجی صنعت بهترین فرها را متناسب با نیاز شما ارائه می‌دهد تا برای افتتاح فست فود با غذاهای خوشمزه مشکلی نداشته باشید. در این قسمت انواع رایج فر پیتزا را معرفی می‌کنیم :

فر ریلی

در فر پیتزای ریلی شما می‌توانید به طور مداوم پیتزاهای خوشمزه بپزید. چرا که پیتزاها را روی ریل می‌گذارید و با حرکت آن، می‌توان پیتزای بعدی را قرارداد. همچنین به دلیل ثابت بودن حرارت، زمانی برای بازیابی آن به هدر نمی‌رود.

فر صندوقی

با این فرها می‌توانید تعداد زیادی پیتزا را به طور هم‌ زمان بپزید. البته این تجهیزات در سایزها و ظرفیت متفاوتی هستند که خرید آن‌ها به تعداد مشتریان شما بستگی دارد.

فر تنوری

فر پیتزا تنوری کاربردی شبیه فرهای صندوقی دارد. اما ظاهر جذاب‌ تری دارد. به همین دلیل معمولاً آن‌ها را در معرض دید قرار می‌دهند تا باعث جذب مشتریان شود.

جوجه‌ گردان

خوراک مرغ آن هم به طور کامل طرفداران زیادی دارد و باعث می‌شود که در افتتاح فست فود ، وجود آن ضروری باشد . فقط کافی است که مرغ کامل را طعم‌ دار کرده و در جوجه‌ گردان قرار دهید تا یک غذای لذیذ را به مشتریان خود ارائه دهید.

انواع مختلف جوجه‌ گردان بزرگ و کوچک هستند که انتخاب آن‌ها بر اساس تعداد مشتریان احتمالی و بودجه صورت می‌گیرد . اما در یک جوجه‌ گردان جدید باکیفیت باید مواردی رعایت شوند. برای مثال شعله‌ های آن باید بتوانند حرارت را به‌ خوبی به مرغ انتقال دهند تا فرایند پخت به طور یکنواخت انجام شود. همچنین در جوجه‌گردان‌ ها خبری از دود حاصل از کباب شدن نیست که مزیت بزرگی محسوب می‌شود.

جوجه‌گردان با ظرفیت دو سیخ

سرخ‌ کن

سرخ‌ کن‌ ها باعث می‌ شوند که شما بتوانید غذا های سرخ شده خوشمزه‌ ای مثل سیب‌ زمینی را به منوی خود اضافه کرده و لذت خوردن آن‌ها را به مشتری‌ها بدهید. این دستگاه‌ ها معمولاً یک المنت برای حرارت‌ دهی و یک مخزن روغن دارند. البته یک توری هم برای قراردادن غذا ها هم وجود دارد که عملیات پخت را راحت‌ تر می‌ کند.

با وجود ساختار ساده، سرخ‌ کن‌ ها هم در کل دو نوع دستی و اتوماتیک دارند که لازم است برای افتتاح یک فست‌ فود آن‌ها را بشناسید. در نوع دستی شما باید بر پخت نظارت داشته باشید و غذا را به‌ موقع از روغن خارج کنید. اما در نوع اتوماتیک فقط کافی است که برنامه زمانی مشخص کنید تا سرخ‌ کن فرایند پخت را انجام داده و قطع شود.

کباب‌ پز ترکی

کباب‌ ترکی جزو خوشمزه‌ ترین فست‌ فودها در جهان است که طرفداران زیادی دارد ؛ بنابراین بهتر است که به فکر یک کباب‌ پز ترکی جدید هم در افتتاح فست فود خود باشید. این کباب‌ پزها به دو نوع کلی ایستاده و رومیزی تقسیم می‌شوند.

دستگاه کباب ترکی رومیزی

برای فست‌ فودهای کوچکی که فضای کمی دارند مناسب است و هر سیخ آن ظرفیت ۵۰ یا ۹۰ کیلویی دارد. البته در این کباب‌ پز فضایی برای تفت دادن گوشت وجود ندارد که به دلیل کوچک بودن آن است.

دستگاه کباب‌ ترکی ایستاده

این کباب‌ پز از نوع رومیزی بزرگ‌ تر بوده معمولاً برای جابه‌جایی آسان دارای چرخ است. کباب‌ پز ترکی ایستاده معمولاً با ظرفیت دو یا سه سیخ ساخته می‌شود که ظرفیت هرکدام ۱۲۰ کیلوگرم است.

کباب‌پز ترکی با سه سیخ

اجاق گریل

غذاهای گریل شده جزو فست‌ فود های بسیار خوشمزه هستند که شاید بتوان گفت روغن کم‌ تری هم نسبت به سایرین دارند. همین موضوع باعث می‌ شود که طرفداران خاصی نیز پیدا کنند. در غذا های گریل شده، فرایند پخت باید با دقت بیش­تری صورت بگیرد. چرا که احتمال سوختن آن بیش­تر است.

در خرید این اجاق‌ها برای افتتاح فست فود ، باید به فکر فضایی باز یا هودی قوی باشید. چرا که غذای گریل شده معمولاً دود زیادی به همراه دارد . البته همین دود و بوی حاصل از آن می‌تواند مشتریان بیش­تری را نیز به سمت شما جلب کند. پس فضای باز برای قرارگیری اجاق گریل گزینه مناسبی است.

میز کار

انتخاب میز کار شاید ساده به نظر بیاید، اما شما در پخت تمام انواع غذا های فست‌ فودی ، قسمتی از کار را روی میز کار انجام می‌ دهید ؛ بنابراین باید نکاتی را در خصوص آن رعایت کنید . البته در میز کارهایی که دیجی صنعت به شما ارائه می‌دهد لازم نیست که نگران این موضوع باشید و فقط باید اندازه آن را نسبت به محل خود در نظر بگیرید.

ما در این مقاله سعی کردیم که اصلی‌ ترین تجهیزات را برای افتتاح فست فود به شما معرفی کنیم. این تجهیزات با کیفیت‌های مختلفی در بازار وجود دارند که ممکن است گزینه مناسبی برای فست فودی شما نباشند. به همین دلیل سعی می‌ کنیم با ارائه و معرفی تجهیزات در سایت فروشگاهی دیجی صنعت ، به شما کمک کنیم تا یک فست‌ فود عالی با غذاهای لذیذ و به‌ یاد ماندنی داشته باشید.

کلام آخر

اگر شما هم به دنبال افتتاح یک فست­فود هستید اولین چیز که باید با آن آشنا شوید دستگاه های مناسب است که شما را برای ارائه خدماتی بهتر یاری کند. در این مقاله شما را با انواع تجهیزات برای افتتاح فست­فود آشنا کردیم. همچنین به انواع فر پیتزا ، فر ساندویچی ، جوجه گردان و... اشاره شده است تا شما بتوانید اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید.

 

منبع : https://dgsanaat.ir/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز