تاریخچه ساعت های پتک فیلیپ

۱۴۰۱/۰۱/۱۵ - ۱۱:۴۱:۴۷
کد خبر: ۱۳۱۴۹۳۲
تاریخچه ساعت های پتک فیلیپ
در سال ۱۸۳۹، آنتوان نوربرت دو پتک یک سواره‌نظام لهستانی سابق، کارخانه‌ی ساعتی را با شراکت هم‌وطنش فرانسیس چاپک ساعت‌ساز، تاسیس کرد. آنان شراکت Patek, Czapek & Cie را که به شش سال محدود شده‌بود ثبت کردند. این شرکت بعداً برچیده شد و پتک به دنبال ساعت‌ساز دیگری افتاد.

به گزارش برنا، اگر از علاقه مندان به این برند هستید، برای خرید ساعت های پتک فیلیپ پیشنهاد میکنیم سری به فروشگاه اشرافی بزنید.

تاریخچه پتک فیلیپ : تولد نام برندی درخشان

در سال ۱۸۴۴، در حال بازدید پاریس، پتک با ساعت ساز دیگری به نام ژان آدرین فیلیپ آشنا شد. فیلیپ مخترع یک ساعت جیبی بود که قابلیت کوک شدن بدون دکمه کوک را داشت. پتک فیلیپ را دعوت کرد که در ژنو به او بپیوندد و در سال بعد، شرکت Patek & Cie بنیانگذاری شد.

در آغاز، فیلیپ به عنوان مدیر فنی مشغول به کار شد، اما در سال ۱۸۵۱ به یک شریک تبدیل شد. ژان آدرین فیلیپ آزرده‌خاطری خود را در رابطه با اینکه عنوان شرکت، نام‌خانوداگی‌اش را به رسمیت نمی‌شناخت اعلام کرد. متعاقباً، نام شرکت به Patek, Philippe & Cie تغییر پیدا کرد. این اسم عوض نشد تا وقتی که در سال ۲۰۰۹ کامای آن زائد پنداشته و شرکت به سادگی Patek Philippe شناخته شد.

از سال ۱۹۳۲، Patek Philippe در دست خانواده‌ی استرن بوده است. امروزه، تیری استرن رئیس Patek Philippe، این شکرت با پرستیژ را رهبری می‌کند. این شرکت در حال حاضر ۲۰۰۰ نفر در سراسر دنیا در استخدام خود دارد و سالانه ۵۳۰۰۰ ساعت تولید می کند (طبق ارقام خود شرکت، منتشر شده در سال ۲۰۱۴).

تولد ساخت ساعت در ژنو

هیوگنات‌ها، پروتستان‌های فرانسوی، محکوم به اعدام، به ژنو گریختند، و این امر به تاسیس مرکزی برای ساعت‌سازی و زرگری در سویسی انجامید. کلوینیسم منجر به قوانینی شد که از ساخت «صلیب، جام یا دیگر ابزار بت‌پرستی پاپی» منع به عمل می‌آورند، که باعث شد بسیاری حرفه‌ها، که گاهی آنها را mètiers d’art می‌خوانیم، به ساعت‌سازی انتقال یابند. مطمعناً صفحات میناکاری شده، نقش‌و‌نگارهای کنده‌کاری شده، و جعبه ساعت‌های نگین‌کاری شده همگی به فرارسیدن هیوگنات‌ها برمی‌گردند.

عزیز سکوی مزایده

از دیدگاه تاریخی، گاه‌شمارهای کمیاب Patek Philippe قیمت‌های بسیار بالایی را در برخی از معتبرترین حراجی‌ها به خود جذب کرده‌اند. این برند ژنوی با ساختار آشکاراً بی‌نقص ساعت‌هایش همیشه بسیار باب‌میل حرفه‌ای‌ها بوده است. به علاوه، تعداد محدود بعضی کارها که برخی از آنها سفارشات منحصر به فردی هستند هم قیمت‌ها را بالا برده است.

در اوایل قرن بیستم، دو آمریکایی ثروتمند، هنری گریوز و جیمز وارد پکارد برای تصاحب پیچیده‌ترین ساعت دنیا وارد رقابت شدند. هر دو از Patek Philippe و همچنین شرکت های معتبر دیگر سفارش ساعت‌های پیچیده‌تر از قبل را دادند. گاه‌شمارهای Patek Philippe از آن موقع، بسیار بیشتر توسط جامعه‌ی کلکسیونرهای ساعت مورد استقبال قرار گرفته‌اند و ارزش‌های مزایده‌ها این حقیقت را بازتاب می‌دهد. در حقیقت، در سال ۱۹۹۹، یک ساعت جیبی ساخته شده برای گریوز در سال ۱۹۳۳ ملقب به «Supercomplication» با بیست و چهار ویژگی توسط Sotheby’s در نیویورک به مبلغ ۱۷ میلیون فرانک سویس (تقریباً ۱۱ میلیون یورو) فروخته شد، رکوردی که تا به امروز پابرجا مانده است.

ساعت‌های پرطرفدار Patek Philippe

از جمله ساعت های پرطرفدار پتک فیلیپ می توان به Aquanaut، Calatrava، Gondolo، Nautilus و  Twentyاشاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز